Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

priser på tryk?

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej du har nok ret, jeg trives ikke her.

Jeg bliver pålagt meninger jeg ikke har givet udtryk for, bliver beskyldt for at nasse på statens regning, hvad jeg heller ikke gør.

Er dum som pap, fordi jeg er nød til at tage en uddannelse for at finde ud af tingene, nej jeg kan ikke identifiserer mig selv med alle de beskyldninger

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 19:13

Kære Eva!
For en gang skyld tror jeg at du har ret...........(jeg tror heller ikke, at du med den attitude, du indtil videre har lagt for dagen, kommer til at trives her)..........og det kniber åbenbart også både med hukommelsen og læsningen.......

Du får det tilbage, som du selv sender ud............og det var dig, der startede med at skyde med spredehagl på de "uuddannede" der tillader sig at nasse viden fra jer med 3½ års uddannelse………….derefter fulgte du op med at digte om, hvad jeg havde gjort for at komme i gang og nu piver du ???????

Øøøøh…….hvor gammel er du egentlig………..måske din alder kan være din undskyldning?

Gør os alle sammen (incl. dig selv) en tjeneste, få paraderne ned og nyd dette skønne forum……….her er et hav af ultra kompetente mennesker – der alle vil hinandens bedste!

Hvis ikke du har lyst til at dele ud af din viden, så lad vær – men lad være med at hakke på andre der bruger dette forum på en konstruktiv måde.

Når jeg læser svar fra kompetente mennesker, der har overskud til at hjælpe andre i gang eller besvarer ”dumme” spørgsmål (nogle har jeg selv stillet), ja så bliver jeg glad over at mærke Jantelovens fravær og al den kærlighed der kan være mennesker imellem. For det at give gode råd, fif og fiduser er med garanti noget der fylder mange mennesker med glæde og overskud.

At give, er at få!

Så træk vejret dybt og beslut dig for at få noget positivt ud af Amino – vi er faktisk rigtig rare  herinde.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:06
  Eva,
Jeg kan godt følge din holdning en del af vejen - men kun en del .

To ting vil jeg lige klarlægge:
1) Nej jeg er ikke uddannet skiltemaler - hvis jeg var det, så havde jeg nok være ansat i en eller anden skiltevirksomhed og stået og lavet skilte, i stedet for nu hvor jeg leder en bredt dækkende grafisk produktionsvirksomhed. Derimod er Rikke uddannet skiltemaler og serigraf fra Københavns Tekniske Skole's trykkerlinie og det er hendes viden som har dannet grundlaget for skiltedelen af MediaMouse - Den kompetance og viden så siden løbende vedligeholdt og udbygget ved kurser, hjælp fra producenter og grossister samt ren og skær learning by doing. Uanset hvor mange år man har siddet på skolebænken eller stået i lære, så vil der altid være noget nyt at lære i det virkelige liv. Hvis man regner med at kunne tage en uddannelse og derved efterfølgende besidde alt den nødvendige kompetance til at starte en virksomhed med god omsætning fra dag 1, så er man altså på vej ud på et sidespor.

2) Her på Amino hjælper vi hinanden - selvfølgelig inde for rimelighedens grænser. Hvis jeg så alle andre i den grafiske branche som konkurrenter, så ville jeg logisk nok ikke skrive noget som helst herinde. Dette gælder også uden for Amino. Hvis man ser alle som konkurrenter og derfor isolerer sin virksomhed, så står man meget alene den dag man har brug for noget hjælp eller input fra andre. Sæt nu du stod en dag og havde et problem, f.eks. blot noget så basalt som en nedbrudt skæremaskine, så ville det da være ret nyttigt hvis du kunne ringe til en kollega i branchen og derved stadig kunne løse opgaven over for din kunde. Det sker da at vi har brug for andres hjælp eller syn på en opgave, og det sker lige så tit at vi bliver ringet op af kolleger.

Jeg ser hverken Kasper eller Casper som direkte konkurrenter og en trussel imod f.eks. MediaMouse's eksistens. Som jeg skrev i et af mine første indlæg i denne tråd, så er det ikke udstyret som det kommer an på - det er det mindste, for det kan man købe sig til med penge. Men det som virkelig koster noget er erfaring og viden og det koster blod, sved og tåre samt masser af tid - hvad enten det er ved egne erfaringer eller under en uddannelse.

Som Peter og Frederik også kom ind på, så er det erfaringen (hvad enten den er selvlært eller via en uddannelse) der ofte adskiller de tunge drenge fra dem som står derhjemme i hobbyværelset med en lille folieskære. Men det er også to forskellige markeder man typisk vil henvende sig til.

Og hvad fanden.... hvis Kasper får købt sig en folieskære og begynder at sælge skilte til noget der ligner kostpris - og samtidigt leverer dem i en høj kvalitet - så vil jeg da være total idiot, hvis vi så ikke bare gav ham nogle af vores små produktioner og lod ham spilde tid og kræfter på dem, hvorefter vi blot ville skulle aflevere det færdige produkt til vores kunder. Problemet vil så blot være, at det ville være begrænset hvor længe det vil kunne lade sig gøre, for enten så ville han være nødttil at gå op på samme prisniveau som resten af os branchen for at kunne leve af det eller også så vil Kasper lukke grundet manglende overskud. Til den tid kan det så tilgengæld være at en virksomhed som MediaMouse slår kløerne i ham, da han til den tid potentielt kan have nået at få tilegnet sig en del værdifuld viden og erfaring som vores kunder vil kunne have glæde af - man ved aldrig .

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 21:07
Jesper -> Hørt! Hørt!

I andre (som basher Eva) -> Hvad f*nden er det for en kommunikationsmetode, I benytter jer af? Eva kommer til Amino som tydelig nybegynder på forummet. Hun skriver sin holdning i sit første indlæg og bliver straks hængt op på hvert et ord, hun skriver. At hun senere "dementerer" sit første indlægs ordlyd siddes bare overhørigt og anses åbenbart som en svaghed - altså at det ikke er tilladt at korrigere sine første udtalelser. Selv samme mennesker sidder og jubler over at Janteloven ikke hersker her på Amino. Gud fader bevares. (Sorry - men tænk lige over det)

Eva-> Uddannelse eller ej - hvis man er dygtig til sit fag, så kan man lave en god forretning på det. Det er forskellige tilgangsvinkler om man hopper ud i at tilegne sig praktisk erfaring med sine "konkurrenter" som vejledere eller om man tager en uddannelse. Uanset hvilken vinkel, man vælger, så er der behov for støtte og opbakning i det daglige virke.

Jeg har selv benyttet mig meget af en enormt dygtig skiltemand i Helsingør (unisign.dk) til at sparre med omkring opgaver. Han er uddannet dekoratør, og har erfaring med nogle helt specifikke ting, som jeg ikke selv har arbejdet med. Men i tilfælde, hvor jeg får en kunde, der har brug for ydelser, som jeg ved, at Unisign kan, så ringer jeg da til ham. Og han er meget hjælpsom. til gengæld får han print fra mig til favorable priser.

Det kan altså lade sig gøre at starte op uden uddannelse. Nogle starter endda op med en anden uddannelse end, hvad de ender med at arbejde med. Og igen giver jeg dig ret i at det er problematisk at der findes mange selvlærte, som ikke er så erfarne endnu, men giver råd og vejledning til kunderne som om de var meget erfarne. Men selv de folk, der er skilteuddannet, har ikke lært alt. Så de får også brug for undervejs at skabe egen erfaring indenfor de områder, som de ikke har koncentreret sig om under uddannelsen.

Skal du starte op uden uddannelse, så skal du dog starte et sted. Og det er ofte uden erfaring.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 21:20
Dato: 14-04-2007 21:06:35 Forfatter: pbtryk.dk
I andre (som basher Eva) -> Hvad f*nden er det for en kommunikationsmetode, I benytter jer af? Eva kommer til Amino som tydelig nybegynder på forummet. Hun skriver sin holdning i sit første indlæg og bliver straks hængt op på hvert et ord, hun skriver. At hun senere ''dementerer'' sit første indlægs ordlyd siddes bare overhørigt og anses åbenbart som en svaghed - altså at det ikke er tilladt at korrigere sine første udtalelser. Selv samme mennesker sidder og jubler over at Janteloven ikke hersker her på Amino. Gud fader bevares. (Sorry - men tænk lige over det)
Vh
Peter

Kære Peter!

Du har fuldstændig ret...........jeg havde overset det indlæg. Det beklager jeg meget og håber at næste gang at noget sådant sker, så vil der være en venlig sjæl der gør opmærksom på dette - inden tingene udvikler sig i en uheldig retning.

Kære Eva!

Du har fået en hård start på Amino og jeg har været medvirkende til dette...........sorry! Modtag min uforbeholdne undskyldning!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:37
Det var dog HELT VILDT som denne tråd har udviklet sig, siden jeg læste på den sidst... Velkommen til Eva! Jeg håber ikke du er blevet skræmt væk af den helt unødvendige kritik, som du har været udsat for... (så nu er jeg sgu nok næste offer... )

Som jeg læser Evas første indlæg, så mener hun det ikke så skrapt, som der er nogen, som læser det. Jeg synes Jesper og Peter får redet trådene rigtig godt ud her, og det er godt at se, at der er nogen som tør det!  

Eva, Amino er langt mere end hvad du har oplevet i denne tråd, så jeg håber at se dig deltage i andre tråde også.

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)