Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

priser på tryk?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Casper

det lyder som alá sponcercar du vil lave

folie, print på krus, kreditkortholder, kuglepenne, pengeclips med valgfri gravering 10 % til amino'er skriv amino i beskedfeltet www.1-design.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 16:56
Hej Mr. Streamer,

ja, du har helt ret i at vi er over i den boldgade ;)

Casper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:01
  Casper,

En del af de spørgsmål må du selv finde svarene på - for det er du nemlig den eneste som kan .
Det skal ikke opfattes som et arrogant svar, men et meget ærligt svar. Jeg kan ikke direkte fortælle dig hvilken software og hardware du skal bruge, for det kommer an på hvad du konkret har tænkt dig at lave og endvidere er det også et spørgsmål om smag og behag. Jeg kunne sætte mig ned og skrive en længere smøre om hvilket udstyr og software vi f.eks. har i MediaMouse, men det vil i bund og grund ikke hjælpe dig synderligt meget, hvis du ikke ved hvordan du skal bruge hvad til hvad og hvornår.

Jeg har fået rigtig mange henvendelser igennem tiden fra folk som kommer med nogenlunde samme spørgsmål som dig "Jeg vil også lave sådan noget - hvad skal jeg købe?". Og jeg forsøger oftest at gøre det klart over for folk at hvis det fordi du vil i gang med at tjene penge, med så lille en investering i form af penge og tid som mulig, så glem det. Hvis du ikke fra starten af har erfaring inden for faget - i dit tilfælde med selvklæbende folie til streamere - så bliver det en rigtig sej kamp op af bakke. Der kommer til at gå lang tid før at du begynder at have et overskud. Mange tror fejlagtigt at det blot er et spørgsmål om at købe det rigtige udstyr og de rigtige programmer og så er man i gang med at køre penge ind. Men det er ikke udstyret som er det alt afgørende - det er din erfaring og dine evner. Og hvis du ikke har lavet sådan noget før, så skal du til at lære det, hvilket vil koste en hel del tid og en masse penge i spildte og ødelagte materialer.

Ærligt sagt, selvom det måske kommer som en overraskelse for nogen, så ødelægger vi en hel del i MediaMouse. Det er dog ikke meget som bliver ødelagt i produktionerne, men derimod som planlagte "destruktioner". Og ja, det koster en masse penge. F.eks. som vi gjorde for et par måned tilbage, hvor vi smed for omkring 1.500 kr. kulfiber-folie ud som vi havde fået ødelagt. Men det var planlagt og indregnet i vores omkostninger at vi gør sådan noget. De 1.500 kr. folie var et spild på daværende tidspunkt, men det var noget vi var nødttil at gøre for at blive bedre og få en specifik viden som var nødvendig til en specifik opgave og som vi også kan have gavn af til fremtidige lignende opgaver. Jeg vil hellere have at vi ødelægger noget planlagt for at få erfaring, end at vi står med en kundes opgave og så i 11.time går det hele galt fordi vi ikke har erfaringen.

For at vende tilbage til dit spørgsmå, så find ud af hvad du konkret skal lave. Hvis det er streamere i solide farver, så kan du klare dig, indtil videre, med en skæremaskine. Men så kommer spørgsmålet omkring hvilken type maskine. Det kommer så an på hvor store og detaljerede skilte du skal kunne lave nu og her, men også set lidt ud i fremtiden. Det er trist at købe en maskine som allerede om 3 måneder viser sig at være for lille - men det er omvendt lige så trist at købe en stor maskine, hvis kapacitet du aldrig får udnyttet = spild af penge. Hvis du vil lave streamere med fuld 4-farve - f.eks. billeder og glidende farvenuancer, så kan du ikke nøjes med en skæremaskine. Så skal du enten have både en skæremaskine og en storformatprinter eller en maskine som kan begge dele. Her er det igen et spørgsmål om størrelsen plus at du også skal til at forholde dig til hvilken type farver du har brug for. Hvis det skal sidde på biler, så taler vi Solvent eller Eco-solvente farver. Men så er der lige detaljen som jeg kender rigtig mange som har gjort sig kedelige erfaringer med: Hvis du laver streamere til biler på sådan en maskine, så er det ikke nok bare at have maskinen. Du bliver nødttil at efterbehandle folierne efter de er printet, for ellers så holder de ikke til mange bilvaske. Det vil sige at du skal have fat i noget udstyr til at laminere folierne med bagefter.

Og så er d
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:19
...og så hopper jeg lige ind i tråden igen :-)

Som allerede nævnt, og som du selv foreslår, så er der 2 muligheder:

1. Planlæg og undersøg hvilket udstyr, du har behov for, invester og lær.
2. Tag kontakt til en etableret og sælg.

I meget grove træk er det de to scenarier, som udgør dine muligheder. Første scenario er en måde at starte op på, hvis man har lyst til at der skal gå lang tid, før der kommer relevant omsætning i forretningen uden at det hele ædes op af udgifter. Det er også måden, hvorpå man lige på og hårdt lærer the terms of the trade og dygtiggør sig håndværksmæssigt. I scenario 2 danner du dig ganske langsomt erfaringer med håndværket og fokuserer mere på at lære produkterne at kende - at kunne rådgive dine kunder med en solid ballast i ryggen, nemlig: din leverandør.

Det er op til din forretningsplan, hvilken metode, du vil benytte - og jeg vil lige trække et tredje scenario frem: Du kan også købe din en lille billig skæreplotter som du bruger til her-og-nu-kunder samtidig med at du benytter en etableret skiltemand som leverandør til de ting, som kræver mere erfaring.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:32

Jeg tillader mig lige at komme med en lille provokerende sammenligning:

Hvis du mener, at du kan en masse ting, og at du hurtigt lærer nye
ting, så er det ikke så utrygt at hoppe med begge ben samlet ud i nye
projekter. Men skiltebranchen er en håndværksbranche. Og ethvert
håndværk kræver erfaring og uddannelse for at udføre vel. Ville du
starte op som murer, fordi dine investeringer kan begrænse sig til en
murerske, lidt snor og en sten? Hvordan ville du håndtere dit første
projekt, uden at vide noget om hvordan et fundament bærer den øvrige
konstruktion, uden at have erfaring med at forankre murbindere, uden at
vide, hvilken type sten, der er velegnet til formålet? Måske er
sammenligningen lidt hård, men i skiltebranchen er der sandsynligvis
over 50 forskellige folier, som du skal kende, for at kunne vælge den
rette til opgaven: Kan den varmes ind i sprækker? Hvilken holdbarhed
har den? Er klæberen permanent eller midlertidig? Hvilke temperaturer
tåler den? Hvilket skæretryk behøves i skæreplotteren? Hvilken vinkel
skal kniven i skæreplotteren have? Kan den monteres på svære
overflader? Kan den tåle bilvask? Ved hvilken temperatur skal den
monteres? Findes den i den rigtige farve? Hvor meget kan den strækkes
uden at farven eller klæberen ændrer sig? Osv. osv. osv..

Der er mange gør-det-selv-folk, der tager et smut til Silvan og køber
en håndfuld søm, 4 lægter og nogle vinkler og går i gang med at bygge
en garage. Resultatet er sikkert flot. Men er det flot nok (og sikkert
nok) til at man kan sælge serviceydelsen til andre? Hvad sker der, når
garagen en dag falder sammen på grund af at sømmene er rustne?

Det handler om produktansvar. Og kan du ikke garantere noget udfra
viden og erfaring, så får du en masse problemer. Det nytter ikke noget
at vejlede en kunde frem til en forkert løsning, og derefter fralægge
sig ansvaret, når bilens lak skaller af på grund af at kniven lige
trykkede lidt for hårdt under monteringen. Eller hvis det tunge skilt
falder ned i  hovedet på en forbipasserende, fordi skruerne er rustet
væk, eller er underdimensionerede.

Sig ikke, at jeg ikke har advaret Jer :-P

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:01
Hej med jer.

Ja jeg føler mig lidt trådt på, jeg bruger 3½ år på min uddannelse, og så kan jeg ikke lade være med at føle, at der sidder nogen derude, og prøver at tage mit levebrød ud af munden på mig, jeg ved da godt at når alt kommer til alt så er jeg  den dygtigste, det er jo ikke for sjov, at skilteteknikker uddannelsen tager 3½ år, det jeg har lært, har jeg lært ved at gå i skole, være i praktik mm. det mener jeg ærligt også alle andre må "sorry"

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:26
Dato: 14-04-2007 09:00:50 Forfatter: Eva
Hej med jer.

Ja jeg føler mig lidt trådt på, jeg bruger 3½ år på min uddannelse, og så kan jeg ikke lade være med at føle, at der sidder nogen derude, og prøver at tage mit levebrød ud af munden på mig, jeg ved da godt at når alt kommer til alt så er jeg  den dygtigste, det er jo ikke for sjov, at skilteteknikker uddannelsen tager 3½ år, det jeg har lært, har jeg lært ved at gå i skole, være i praktik mm. det mener jeg ærligt også alle andre må ''sorry''

Eva - Jeg håber ikke dit svar var gennemtænkt da du skrev det, for hvis du virkelig vil være iværksætter så kommer du ikke særlig langt hvis du allerede hænger med mulen fordi der er konkurrenter. Så er det da ligegyldigt om dine konkurrenter har 3½ års uddannelsen, hvis de kan leverer et godt stykke arbejde, lært af erfaring, så er det stadig konkurrenter som vil tjene penge og derved inddirekte forsøge at tage levebrødet ud af din mund. Det vil dem der har uddannelse jo også.

Mennesker er forskellige, heldigvis, nogle vælger at uddanne sig igennem vores skolesystem og lære tingene på den måde, andre mennesker er praktiske mennesker, de beslutter sig for at lære noget og går i krig, det kan godt være det de laver i starten ikke er særlig godt, men med tiden vil de kunne lave et super stykke arbejde, selvom de ikke har en uddannelse.

Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:50
Alt ære og respekt for de selvlærte, har mødt fantastisk dygtige mennesker og dem har jeg selv haft stor glæde af, men jeg følte mig trådt på fordi jeg ikke syntes det er helt fair at købe en plotter mm. og nærmest ikke vide ret meget mere om det, og så skal lære tingene fra dem der har betalt lærepengene, og jo det irriterer mig at priserne bliver dumpet, for vi skal jo leve af det.

K.H Eva.

Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:34
Selvfølgelig er det da træls, når andre dumper priserne. Men her i landet arbejder vi altså i et frit marked, og vil man ikke være med her så stop!

At begynde og tude over at andre kan lave det samme som en selv, men til en anden pris, har jeg på ingen måde respekt for. Så må du jo sælge dine produkter på det du kan!

Hvis priserne ryger for langt ned i forhold til omkostningerne vil markedet med tiden selv rette dem til igen, efterhånden som dem der dumper priserne må lukke.

Der udover er der altså selskaber som bevidst bruger dette som deres strategi, jeg nævner i flæng:

Punkt 1

Bilka

THansen

Jem&Fix

Elgiganten

Jysk

MEEEEN, de tjener allesammen penge alligevel.

Et godt eksempel på at prisen ikke altid er største parameter, er en Amino. Nemlig Jesper fra Media Mouse. Jesper konkurrere ikke med de billigste fritidstrykkere på prisen, Det tror jeg ikke han hverken kan eller vil. (Mest det sidste) Jesper laver KVALITET, (og det kan alle de aminoer som har fået lavet noget hos ham skrive under på,) Kvalitet koster penge, og det er der i Danmark også et stort marked for.

Mener du at det du laver er det bedste fordi du er faglært, så sælg dine varer på det, og hold op med at tude!!!!! 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:37
Uah Eva, du fåe et meget svært liv som iværksætter med den indstilling.
Her er det ikke uddannelse mv. som betyder noget, her er det tusind andre ting.
Du er måske kommet godt afsted fagligt ved at bruge tid på uddannelse, men i mellemtiden har dine konkurrenter tillært sig en masse om markedet og så har de nu rigeligt råd til at ansætte en som dig hvis det mod forventning skulle være nødvendigt.
Hvad folk sælger deres ydelser til bestemmer markedet heldigvis og hvis du ikke kan leve af det, så er jeg ked af at sige at du ikke er dygtig nok.

Så for at gøre en lang historie kort, så drop klynkeriet og kom igang med at lære noget om den virkelige verden.

Dbh Martin
Side 2 ud af 4 (36 indlæg)