Hej Alle,
Sjovt nok at jeg lige skulle støde ind i denne tråd... jeg sad netop og surfede efter et alternativ til post dk, glemte det lidt igen da jeg fandt et iværksætterforum, og 5 minutter efter sidder jeg så og læser med her..
Tja, hvad skal jeg sige.... meget mærkeligt firma !!! Den ene af mine forretninger, relativt nystartet, er udelukkende baseret på postordre handel og jeg sender vel ca. 60 pakker om måneden pt. ARGHHH

Min tålmodighed rækker simpelthen ikke til at samarbejde med posten længere, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, mit blodtryk topper hver gang jeg må udfylde en ny efterlysning. Og ja, det er længe siden jeg fik lavet nye æsker UDEN det smarte
logo.
Idag har jeg fået en af de bedre:
Resultatet af din reklamation på det efterlyste brev,
Vi har undersøgt din reklamation over brevet, som den 29/09/2005 blev sendt til XXX.
Vi må beklageligvis fortælle, at det ikke er lykkedes os at finde brevet og/eller dets indhold.
bla bla bla......
Imponerende !!!
Det er ikke engang brevet som jeg har efterlyst, men betalingen ! Forsendelsen er sendt
pr.efterkrav, leveret til modtageren som har
betalt og skrevet under på at have modtaget den, men jeg har bare aldrig modtaget pengene, og har derfor efterlyst betalingen ! Altså én ting er at de ikke kan finde pakken, selvom de et sted må have den kvittering som min kunde skrev ved modtagelsen, men at pengene er væk !? På posthuset sagde de at jeg skulle henvende mig til min kunde og bede om at få udleveret hendes kvittering for betalingen. Nej nu stopper legen, jeg har betalt knap 100kr. for at sende et brev pr.efterkrav, og nu er det min kundes ansvar at gemme kvitteringen indtil jeg modtager betalingen fra post dk ??? "Jamen det er beviset for at hun har modtaget forsendelsen" var svaret på posthuset. JA, og hvad så, det kan da ikke være så svært: enten har de mit brev ELLER også har de pengene. Hvis de har udleveret varen uden at opkræve så må det da være deres problem, og ligeledes hvis posten har scoret dem som lommepenge. Jeg FATTER simpelthen ikke deres system !!!
Strafporto derimod har jeg oplevet at de har pinligt meget check på:
-Jeg skulle sende et maxibrev til Grønland.
-Vidste ikke hvor meget porto der skulle på, så jeg tog det med på posthuset.
-Damen vejede brevet, jeg betalte, hun satte frimærker på (hulter til bulter både på forsiden og bagsiden af kuverten!!?)
-Modtager ugen efter en strafporto opkrævning.
-Ringer til tlf.nr. på opkrævningen og oplyser et nummer fra opkrævningen.
-Efter 10 sekunder siger stemmen: "så, nu sidder jeg her med et digitalt foto af dit brev, og kan se både for- og bagside, jeg kan godt se at der ikke mangler nogen frimærker, så din skyld er slettet" Voila !
Ubegribeligt at de kan have SÅ meget check på situationen i dén afdeling, og SÅ lidt i afdelingen for forsvundne pakker.
Det var mit første sure indlæg her i forummet,
Mange hilsener fra Sue
-der meget gerne vil høre et godt forslag til at alternativ til post DK !!!