Hvis lokalavisen giver dig mere omsætning skal du fokusere mere på den. Og når du har en niche i størrelser samt stærkt begrænsede stykker klude per kollektion har du jo noget at slå på. Din butik ligger på kanten til Frederiksberg så lokalavisen der, er måske også en mulighed. Mht. beliggenheden skal du ikke regne med at der kommer almindelige "strøgkunder" forbi. Jægersborggade er for "sær" endnu (men med billig husleje); men potencialet til en "værnedamsvej på nørrebro" er der. Men du har ikke råd til at vente de 5-15 år det tager for at modne gaden. For at booste omsætningen skal du reklamere agressivt omkring dig for at trække kunder hen til dig. Eller overveje en anden placering med strøgkunder (men nok også en højere husleje). Dine flyers du er ved at få lavet bør forsøge at placere steder hvor du ved din kundegruppe kommer. Det kunne være hos andre butikker der sælger til samme størrelsessegment som dig, men har andre produkter fx. lingeri. Det kunne også være at dine 2 konkurrenter 10 min. væk, som ikke sælger designertøj, ville være interesseret i din kollektion. Du har en mulighed der, for at udvide din salgskanal fra 1 til 3 butikker. Hvis der er nogle mediepersoner der passer i dine størrelser kan du også tilbyde at klæde dem på. Prøv også med pressemeddelser til alle damebladene og webportalerne. Du skriver at du er ved at google optimere dit flashwebsite, det er fint, men overvej også at annoncere eller bytte linke med online butikker hvor dit segment kommer. Resten af vejen kan være annoncer på internettet, men jeg tvivler lidt på at folk køber unikatøj uden at have prøvet det på; så begræns dig til københavnsområdet. Er der gået Anders And i din pengetank, hænger du nok på en del hårdt arbejde med at kanvasse dine flyers rundt i byen. Det er billig markedsføring men den er også vanvittig tidskrævende. Pøj pøj med det. Gi'' det en flyveskalle. |
Størrere omsætning
Kursus i Photoshop, InDesign eller Illustrator - bliv bedre end de andre!
Hej Jeg har sendt dig en PM! |
Jeg går ud fra, at der er tale om en fysisk butik ! Så her kan du lade dig inspirere af dagligvarehandlen - Alle elsker at gøre et røverkøb, derfor følgende forslag: Udvælg et enkelt produkt, som du prissætter helt i bund, så du kun lige har dækket dine omkostninger. Sørg for at få kommunikeret dette ''fantastiske tilbud'' i lokalavisen. Det vil så trække kunder i butikken, og på denne måde hjælpe dig til at blive etableret i deres bevidsthed. Du kan så håbe på, at de samtidig enten lader sig inspirere til samtidig at købe noget mere, hvor du rent faktisk tjener penge eller vender tilbage på et senere tidspunkt, nu de har fundet dig. Sørg for at vælge et godt produkt, som mange vil være interesserede i, selvom det gør lidt ondt i din købmandssjæl. Under alle omstændigheder så er det godt for din iværksættermæssige selvtillid at få hevet nogle kunder igennem butikken, så må du fokusere på, at en forudsætning for at skabe en indtjening er at man har noget omsætning. God fornøjelse, hvis du vælger at prøve modellen af, så lad mig høre, hvordan det gik .... Venlig hilsen Morten |
Hej alle søde sjæle der har været så rare at svare Der er kommet en del og lidt blandet ideer ang hvad jeg skal gøre for at få et størrere salg og det synes jeg jo er fantastisk. Noget af det havde jeg lidt i tankerne i forvejen, bla. at ligge kortene i en lingeributik med store størrelser som ligger i nærheden. Ellers bliver det hele lige nu brugt til en ordentlig gang brainstorming og mon ikke der kan komme noget godt ud af det. Men flere gode ideer modtages gerne ![]() Tusinde tak og rigtig god søndag |
Hej Den Innovative Jeg er stadig så ny at jeg ikke ved hvor jeg skal finde og læse en E-Pusher? Kan jeg få en ledetråd? Synes det lyder lidt spændende med pizzaerne, måske ikke lige til min butik... Men man ved aldrig hvad der kommer af projekter i fremtiden. Prøvede at finde nogle priseksembler på det men det lykkes altså ikke. Er det dit foretagende og kan give mig noget mere info? |
|
E-Pusher er Martin Thorborgs elektroniske bog om salg og markedsføring på Internettet. Du kan hente en light version der er gratis eller downloade den fulde version mod betaling. Som udgangspunkt vil jeg mene at der ligger masser af gode historier at fortælle, så PR kunne helt sikkert være en god mulighed. Du skal imidlertid være kreativ for at blive set og hørt, hvis du ikke har et navn i forvejen. Jeg driver Marketing konsulent virksomheden Ad:mission hvor jeg hjælper mindre virksomheder med at lægge en strategi for markedsføringen, lave pressearbejde, konceptudvikling mv. Jeg er pt igang med at arbejde for to mindre modevirksomheder. Skulle du være interesseret i at få en indledende og uforpligtende snak om markedsføring, er du altid velkommen til at ringe eller maile til mig ![]() |
De bedste hilsner
Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk
Som flere andre også er inde på, så tror jeg også at du skal arbejde mere med lokalaviserne i første omgang. Både som annoncør, men i høj grad også med pressemeddelelser. Du kan helt sikkert få bragt nogle gode artikler, som sikkert virker mindst lige så effektivt som annoncer. Folk læser jo artikler med lidt mere åbent sind end annoncer. Og så koster det jo ikke noget at få bragt en fin artikel. Hvis ikke du selv kan skrive en pressemeddelelse, eller gerne vil have et ekstra sæt øjne til at se på den, kan jeg varmt anbefale Hans Stokholm Kjer som er meget aktiv her på Amino. Han er en ægte sprog-gymnast som er rigtig god til at finde en spændende vinkel og skrive en god pressemeddelelse som lokalavisen helt sikkert vil finde interessant. Hans holdte iøvrigt tidligere på måneden et foredrag for det nordjyske Amino netværk (en flok nordjyske Aminoer som mødes i det virkelige liv), og han kan sit kram! mvh Carsten |
Davs Jeg synes lige jeg ville være med hér :) Jeg kiggede din webside ud - og ja, min egen er heller ikke for køn, men det er jo altid nemmere at finde andres fejl... Og ro på... den er supergod, flotte farver og nem at gå til, men da jeg så billederne af modellen blev jeg desværre negativt overrasket da de ikke virker særligt gennemtænkte. Det ville hjælpe at få en proffessionel til at tage nogle billeder og evt. så man rigtigt kan se tøjet. Du skulel måske også overveje at sætte dit eget ansigt på din hjemmeside - det er altid dejligt at se "kunstneren" når man køber unika... det giver en følelse af at man kender designeren og får et indtryk af dig som person som jeg ikke er i tvivl om er fantastisk, farverig, sprudlende og varm. Men dette fremgår desværre ikke af din side, der mangler rent ud sagt personlighed. Du er jo en super designer og syerske... så kom igang med at udlevere digselv ;-) til gud og hver mand! Der er en masse kvinder derude med store numser der ville elske dit tøj. En idé: spred nyheden om privat opvisning af designertøj ved homeparties... er du klar over hvor mange rige hellerup damer der vil købe dit tøj?! ;-) Jeg laver/sælger selv smykker www.sue.dk og alt muligt andet... og det tager tid at blive aner"kendt" ude i byen... man skal virkelig have gang i benarbejdet. Har selv delt flere tusinde flyers ud, kørt rund med hjemmelavede magnetreklamer på mine gamle biler, har en bagrudestreamer siddende i mit gangvindue ud til gaden med www.wingen.dk (mit andet erhverv) osv... Find på et godt slogan - og spræng nogle grænser...alting skal ikke være fint og firkantet... find et slogan folk husker, så er det dig de slår op på nettet næste gang de sidder ved deres PC. Og et nemt domænenavn er jo cool. ;-) Det med flyers på biler er i øvrigt ulovligt.. bare til din orientering. Det aller bedste er nogle få glade kunder som fortæller alle deres venner kollegaer og familie om hvor sød du er, dygtig osv osv :), hav en ekspedient der virkelig kryber ind under huden på kunden - giver dem en kanon oplevelse, nogle grin med på vejen... hvis ikke du har nogen til at være et værdigt ansigt udad til så gør det selv. Nå - men jeg er måske bare lidt rapkæftet.. siger min mening - og ved at du nok skal få success med dit business. Jeg linker gerne til dig fra min hjemmeside... kender mange mennesker og har ca 200 besøgende på min hjemmeside dagligt. Giv en accept - så smider jeg dit link ind på siden. Jeg har selv lavet en masse i mit liv og fortsætter trods en masse forhindringer - jeg kan nu mærke successen er på vej, jeg får flere og flere kunder i wingen, sælger godt af mine malerier og har overskud til mine opfindelser... LIVET ER EN FEST og du er inviteret. Knus Sue |