Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Droppet ud af gymnasiet pga. manglende disciplin. Min fremtid?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

@Alexander - man kan da ikke komme ind i militæret når man er under 18, kan man? Er ret overbevist om man skal være 18. 

Hvis du gerne vil ud og blive bedre til engelsk, og samtidig både opleve og lære noget så prøv at kig på nogle sprogrejser, det kan du eksempelvis gøre her hos EF, nu står der godt nok sommer på forsiden - men mener også man kan resten af året, ellers er det også mange andre udbydere og helt sikkert også nogle som er billigere. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:16

Du lyder som en, som godt kunne have brugt et modningsår i 10. klasse...

Anyway så kan du nemt få diciplin enten i militæret, eller hvis du er en hård hund, og tager ud på havene som fisker...
I begge tilfælde er du nødtil at være diciplineret, da både hverdagen og livet afhænger af dette... Så overvej en af disse to ting...

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:19

Det er mange år siden du kunne komme ind som 16 årig konstabelelev. Men selv når du kommer til session skal du regne med 1-1½ ventetid for at komme til at aftjene værnepligt. 

Fra Geneve
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 22:28

Hvis du kan nå at fylde 17½ inden den 15. marts 2011, så kan du komme med Skoleskibet Danmark. Der foregår undervisning desuden på engelsk. To fluer med ét smæk. Men jep, det lapper ind over gymnasieåret.

http://skoleskibet.martec.nu/default.asp?PageID=499

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 22:32

Martin :

@Alexander - man kan da ikke komme ind i militæret når man er under 18, kan man? Er ret overbevist om man skal være 18. 

Hvis du gerne vil ud og blive bedre til engelsk, og samtidig både opleve og lære noget så prøv at kig på nogle sprogrejser, det kan du eksempelvis gøre her hos EF, nu står der godt nok sommer på forsiden - men mener også man kan resten af året, ellers er det også mange andre udbydere og helt sikkert også nogle som er billigere. 

Nej det er korrekt, jeg så ikke alderen :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:01

Jeg stod på et tidspunkt i næsten samme situation som dig, det var så dengang HTX jeg var træt af. Hvis jeg kunne se et formål med det der stod i bøgerne synes jeg de var interessante, men det var desværre ikke ret tit det skete. Samtidig skulle der, da jeg var på din alder, helst ske noget hele tiden, og jeg har egentlig altid gerne ville bruge mine hænder. Så jeg gik i lære som værktøjsmager, og det har helt sikkert været den bedste beslutning jeg nogen sinde har taget. Disciplin, ansvar og godt socialt samvær var nogen af de ting jeg oplevede på min læreplads. Jeg læste lige efter læretiden videre til produktionsteknolog. Det er kontorarbejde, men der er stadig en tilknytning til en produktion og indimellem mulighed for selv at skrue i noget.  

Hvad har du af tanker omkring en studentereksamen, hvad vil du efterfølgende bruge den til?

Et godt råd. Hvis du ser eller hører noget der er spændende, så opsøg det hurtigst muligt. Det skriver jeg fordi du ikke må vælge ud fra det du læser, hører eller ser, oplev det i virkligligheden det giver det bedste udgangspunkt i forhold til at vælge til eller fra.

Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 00:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Købe en åben returbillet til London.

Find et job på en cafe, pub el. lignende hvor man får betalt kost og logi, men tjener lidt.

Du vil tale engelsk lynhurtigt, forstå en anden kultur, få oplevelser og venner for livet, lære at leve for få penge, lære disciplin (arbejder du ikke, tjener du ikke til dagen og vejen - og du er jo kun dig selv). Du vil opleve ensomhed - og det vil få dig til at tænke over livet - det kommer helt af sig selv. Du vil udvikle større sociale egenskaber og blive mere rummelig og openminded.

Det er ikke et spørgsmål om du skal afsted - men hvornår...

mvh

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)