Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

eventbureau - hvordan kan jeg sikre mig bedst muligt mod økonomisk tab som mellem mand`?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære online venner.

Jeg er i gang med at lave kontrakter osv. til mit nye eventbureau.

I den anledning står jeg med en udfordring i forhold til at sikre mig selv bedst muligt mod økonomisk tab.

Jeg har INGEN ting selv, så jeg booker mig ind til lyd og lys, sikkerhed/vagter, catering/kokke, musik og underholdning osv. det vil sige jeg bliver en mellem mand. Tit når man booker kunstner eller bands så sker betalingen efter et job.

Så er spørgsmålet f.eks. hvordan sikrer jeg mig bedst muligt at det ikke er mig der står med hele ansvaret overfor booking selskabet f.eks. hvis arrangøreren/kunden ikke betaler?

Kunne en ide være at man i kontrakten skrev at man booker på vejene af et andet firma?

Glæder mig til at hører hvad i syntes.

Smil fra Kenan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58

Hej Kenan

Jeg har selv en virksomhed hvor jeg står som "mellemmand" i forhold til arrangør og alt hvad der skal bookes ind i form af DJ, tendere, lyd/lys osv. Og har et par gange stået tilbage med en regning som arrangøren ikke vil betale fordi "hans" arrangement ikke havde nok omsætning til at dække mit arbejde.

Men senere hen gjorde jeg sådan set noget meget enkelt som at kræve en underskudsgaranti, hvilket egentlig bare er et slags depositum, der dækker alle udgifter skåret helt ind til benet (dvs. min egen arbejdstid/timer m.v.) er ikke medregnet. - men får så restbeløbet efter endt arrangement.

På den måde har jeg haft mange der syntes det er en fair ordning, men også nogen der ikke vil betale en krone up-front, hvilket bare fortæller mig kunden så ikke er værd at have et samarbejde med alligevel.

mvh. Olsen

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:15

MiOOn:

Hej Kenan

Jeg har selv en virksomhed hvor jeg står som "mellemmand" i forhold til arrangør og alt hvad der skal bookes ind i form af DJ, tendere, lyd/lys osv. Og har et par gange stået tilbage med en regning som arrangøren ikke vil betale fordi "hans" arrangement ikke havde nok omsætning til at dække mit arbejde.

Men senere hen gjorde jeg sådan set noget meget enkelt som at kræve en underskudsgaranti, hvilket egentlig bare er et slags depositum, der dækker alle udgifter skåret helt ind til benet (dvs. min egen arbejdstid/timer m.v.) er ikke medregnet. - men får så restbeløbet efter endt arrangement.

På den måde har jeg haft mange der syntes det er en fair ordning, men også nogen der ikke vil betale en krone up-front, hvilket bare fortæller mig kunden så ikke er værd at have et samarbejde med alligevel.

mvh. Olsen

Hej Olsen

Den vej har jeg også tænkt mig at gå egenligt, eller indkræve beløbet inden 14 dage efter kontrakten er underskrevet og derfra gå i gang. Men skrev også lige for at hører nogle andre kloge hoveders ideer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)