Der er så mange kloge mennesker her på Amino, så tænkte at der var nogle der kunne hjælpe mig med et lille problem jeg har herhjemme. Jeg har internet gennem Telenor og bad om kun at få en normal router hos dem, som jeg ville bruge som modem og bruge min egen router (Netgear) som trådløs router. Problemet er at nettet lagger utrolig meget og hopper helt af minimum 100 gange om dagen. Jeg har foretaget flere tests af nettet og up- og download er fint, men pingen er altid mellem 350 og 700. Når nettet går ned, som det så ofte gør, så kan jeg stadig få kontakt til routeren og alle lysene på både modem og router lyser korrekt. Nettet kan være hoppet af lige fra 5 sekunder i op til 3 timer af gangen.
Nogle der har nogle gode råd eller eventuelt kan spotte hvor problemet er?
Jeg havde egentlig tænkt mig at kontakte Telenor, men vil lige høre jer herinde først, da jeg kender deres kundeservice (har selv arbejdet derinde hehe)
Med venlig hilsen Daniel Nørregaard
Har du/i brug for lidt råd om opsøgende salg eller kundeservice, så smid en besked. Jeg kommer gerne med lidt råd og vejledning ganske gratis.
Jamen, hvis problemet kun er til stede når routeren er sat til, bør du ringe til router-producenten. De kan hjælpe dig 10 gange så meget, som Telenor kan.
Når nettet hopper af, så har jeg stadig kontakt til routeren. Og når jeg så laver en analyse gennem NETGEAR Genie, så får jeg at vide at der ikke er kontakt til nettet og computeren og routeren fungerer som de skal. Vi er lige flyttet og sidste sted vi boede, der var absolut ingen problemer.
Og der er ikke skyggen af vira på min bærbar. Har kørt 3 forskellige virus programmer igennem nu og intet at spotte. Desuden opstår fejlen også på min PS3 og min Iphone.
Grunden til at jeg helst vil have løst problemet udenom Telenor, er at de ikke giver support når jeg bruger min egen router og er ikke fan af zyxel som de bruger, men nu må vi se. Ender nok med at jeg tester en af deres rouutere af og ser om det løser det.
Har du/i brug for lidt råd om opsøgende salg eller kundeservice, så smid en besked. Jeg kommer gerne med lidt råd og vejledning ganske gratis.
Vi er lige flyttet og sidste sted vi boede, der var absolut ingen problemer.
Jeg formoder at det er ADSL du har. Er du sikker på at linien (kobberet) kan bære den hastighed, som du havde før. Det er slet ikke sikkert. Ring til Telenor og få dem til at teste liniekvaliteten. Evt. få dem til at skrue ned for hastigheden.
De oplysninger du giver, er typisk pga. problemer med en dårlig linie.
Burde jeg faktisk selv have overvejet. Har sågar selv siddet og testet præcis dette, da Telenor og i særdeleshed Fullrate har det med at smide mere afsted end kobberet kan holde til. Og ja, du har ret. Det kunne sagtens være problemet, da det lyder som det.