Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flår du dynen af dig om morgenen?

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 04:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan iværksættere som jer står op om morgenen. Hvordan imødekommer i en ny dag på ugen?

Selv har jeg arbejdet på noget spændende i lang tid, og jeg hader at søvn er et behov kroppen ikke kan undvære. Så jeg arbejder til jeg går sent i seng, og står op tidligt om morgenen for at komme igang igen så hurtigt som muligt.

Og årsagen til at jeg springer op af sengen, med et frisk smil hvér morgen, er ikke at jeg skal have styr på bogføring, administration, analysere Google AdWords for min webshop, opdatere ordrerne i mit Magento, lave noget linkbuilding eller andet SEO. Nej, jeg flår dynen af mig og springer op til arbejdet, fordi jeg arbejder på at lave noget nyt, jeg ikke kan vente med at få ud så andre folk kan få glæde af det.

Men så er der jo også nogle der vælger at skippe natten helt, og i stedet sove til langt ud på formiddagen, før de daglige rutiner vækkes. Og nogle vælger at køre den helt sunde rytme, med f.eks. at vende sig til at gå i seng ved 11-12 tiden, og stå op et sted mellem det velkendte 6 og 8.

Hvad gør du?

Jeg ser frem til at læse nogle gode historier!

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 09:21

Jeg går i seng ved en 23 tiden og står op ved en 7 tiden.

Når det så er sagt er der nogle faste ting jeg godt vil have rykket til om morgnen - men jeg har bare ikke kunne tage mig selv sammen til det endnu.

Det er eksempelvis at jeg godt vil løbe en tur minimum 5 gange om uden om morgnen, hvor nu er det engang imellem om eftermiddagen.

Jeg tror virkelig at noget frisk luft fra morgenstunden af kunne hjælpe koncentrationen en smule i løbet af dagen :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 10:58

Jeg forsøger også at holde en ca. 11-7 søvn, for man tænker bedst ovenpå en god nattesøvn. Og man bliver også nødt til at "holde familien" udover sit firma. Men ofte er det svært at løsrive sig. Og ofte sidder man liiiige med en ting og det går bare rigtig godt men kl er midnat og man ved at man skal op 6.30 dagen efter...

Men det første jeg gør om morgenen er, at tænde for computeren. Jeg kan ikke vente med at komme igang!!! Det er en helt fantastisk følelse, som man ihvertfald ikke i samme grad har som lønmodtager. Dét at stå op og glæde sig til, hvad dagen nu bringer. Dét at vide, det er dig selv du arbejder for, at der ikke er nogen der står med den løftede pegefinger, når man har siddet i kø i myldretrafikken så man kom 5 min for sent. Dét at lave et helhjertet stykke arbejde og se glæden i kundens øjne. Ja man kunne blive ved...

Jeg står op med glæde hver morgen - det er sku dejligt!

:-) Dorthe

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:23

Jeg går ikke altid i seng tidlige der kommer en anden ting man lige skal nå

Man skal svare på et indlægamino.dk f.eks.

Man kan dog også være sent på arbejde og derfor kommer sent i seng .

Med prøver at holde den bedste mulig døgn rytme med kommer tit i seng kl 1-2 om natten og kommer op kl. 9.00 om morgen

Hiver dog ikke dyne af sengen med ligger lidt ekstra tid ligge og strækker den ud og det første jeg også gør er at tjekke min e-mail

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 11:32

Dorthe Kornerup:

Men det første jeg gør om morgenen er, at tænde for computeren. Jeg kan ikke vente med at komme igang!!! Det er en helt fantastisk følelse, som man ihvertfald ikke i samme grad har som lønmodtager. Dét at stå op og glæde sig til, hvad dagen nu bringer. Dét at vide, det er dig selv du arbejder for, at der ikke er nogen der står med den løftede pegefinger, når man har siddet i kø i myldretrafikken så man kom 5 min for sent. Dét at lave et helhjertet stykke arbejde og se glæden i kundens øjne. Ja man kunne blive ved...

Den følelse tror jeg heldigvis de fleste her på Amino kender. Det er vel grunden til at vi gør det vi gør; følelsen og fremtiden.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 11:37

Til hverdag går jeg i seng kl. 23:35 lige efter at have set Natholdet på Tv2 , og jeg står op kl. 7, da jeg jo har en skole at passe .. :-)

I weekenden er jeg en af dem, som går i seng ved 1-2 tiden og sover det meste af formiddagen.
F.eks idag hvor jeg først er stået op 20 minutter over 11. Dog kunne jeg godt tænke mig at rykke det hele et par timer tilbage, men alligevel ender jeg altid med at gå i seng ved 1-2 tiden ..

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:43

For mig føles det desværre som om, at der aldrig er timer nok i døgnet. Det er et konstant kapløb med tiden.

Da jeg (ved siden af Tekstforfatter-virksomheden) har travlt med et stort Affiliate-projekt, går jeg sjældent i seng før kl. 2 om natten, og jeg er oppe igen kl. 8 om morgenen.

Jeg arbejder også i weekenden, hvis jeg ikke har andre planer. Så hygger jeg med kæresten til kl. 23/24 og går så i gang med at skrive (ofte til kl. 3-4-tiden om natten). Herefter står jeg op igen imellem kl. 9 og kl. 10.

Det er hårdt arbejde, men der ligger jo også en enorm tilfredsstillelse i det for mig, så jeg klager ikke :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:19

Hej Rune

Super, godt spørgsmål det har været sjovt, at læse de forskellige svar folk er kommet med!

Selv står jeg op lidt i otte, planen er at jeg skal være i fitnesscentret senest kl. 8. Jeg plejer altid, at tage mindst en omgang af den skønne "Snooze" funktion. Hvor jeg lige ligger og sætter hvad jeg skal opnå/nå for at kunne kalde det en god dag.

Jeg træner hver morgen (næsten), er kommet ind i en rigtigt god rutine hvor jeg napper 1000 kcal på Crosstraineren på lidt under en time. De sidste kalorier går altid lidt hurtigere, fordi jeg kan mærke lysten til at komme på arbejde, og få udbredt CloudSprout til så mange som muligt.

Jeg overvejer lidt, at ændre mit morgenritual og lægge en dukkert ind engang om ugen eller to. Jeg er lige flyttet til Standvejen, så det kunne være så oplagt at starte sin morgen i Øresund :-)

Jeg har det generelt ligesom de fleste andre i tråden, med at jeg syntes der er for lidt timer i døgnet. En af de ting, som jeg har fundet hjælper er at udvide arbejdsugen til også at omfatte weekenderne, men man skal passe på hvis man gør det i for lange stræk af gangen, så kan man godt mærke at det ikke er sundt rent psykisk.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 14:24

Ingen jeg påbegyndte uddannelse og kun levede det selvstændige liv stod jeg op 8-9 tiden..

Min sengetider var meget meget forskellige lige fra 23 til kl. 04..

Savner da også det 100% selvstændige liv, men kommer sku nok igen ;-)

Mikkel

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:34

Sjovt at læse forskellighederne - og se at det er den samme ting som driver os til at stå op :·)

Jeg går i seng ved 22-23 tiden, og står op lidt over 6. Jeg synes selv at jeg flår dynen af og står op med det samme :·) Det første jeg gør er at gå ned i køkkenet og tænde min mac og tjekke emails - det er jo rart at få et hurtigt overblik over ordrer der er kommet om natten - eller evt udfordringer der skal tages hånd om i løbet af dagen.

Er jeg i en lidt presset periode arbejdsmæssigt, så kan jeg simpelthen vågne midt om natten - og spekulere som en gal på om der mon er noget spændende i min mailboks.... er det ikke bare latterligt... og så kan jeg blive nødt til at stå op og liiige tjekke den. Hvis jeg ikke får det gjort - så falder jeg sjældent i søvn igen. Jeg hader det - ha ha - men det er sådan helt nede i underbevidstheden, så jeg har opgivet at gøre noget ved det :·) Heldigvis er det kun i perioder - men man bliver lidt træt af det :)

Ind i mellem kunne jeg godt tænke mig at computeren aldrig var opfundet. Jeg tror virkelig at verden var bedre dengang det ikke fandtes. Man havde mere tid til hinanden, børnene og i det hele taget tror jeg man var mere nærværende. Jeg er dybt afhængig af min mac - og det irriterer mig tit. Nå, men man kan jo ikke ændre på at verden ser anderledes ud i dag - men prøve at styre det så godt man nu kan - så jeg vil nu lukke min mac og hellige mig søndagshyggen :·)

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)