Hej Amino'er, Alle her er altid så skarpe og velinformerede, så tænkte straks på stille mit spørgsmål på Amino: Min klient er blevet tilbudt at købe sin brances "Gyldne Domæne". Dvs. min klients branches svar på "www.kaffemaskine.dk". Jeg vil høre, om I har nogle erfaringer med værdien af et sådant domæne - samt hvordan man kan ekstrahere mest mulig værdi fra det i et marked med en håndfuld konkurrenter, der slås om AdWords og SEO. Med andre ord: hvordan kan man bruge det? Domænet er det søgeord, som flest kunder i branchen søger på overhovedet i forhold til AdWords-konverteringer etc.
Domænet skal skaffe ca. 500 ekstra ordrer for at kunne betale sin pris hjem, og min klients e-butik har i dag ca. 800 ordrer om måneden. Jeg håber, nogen har et godt råd her. Vi skal tage stilling til, om domænet skal købes eller ej. Hvad er jeres analyse? Sig endelig til med spørgsmål. Tusind tak! |
Jeg ville købe det, hvis prisen er fair.
Istedet for at smide en webshop op til, ville jeg lave en information / anmeldelses side som dækker de forskellige produkter, som derefter linker til din kundes produkter.
Hvis vi siger at kunderne er på jagt efter en kaffe maskine kunne kunderne få den rigtige information og derefter købe den i shoppen.
Hvis konkurrenterne har affiliate kampagner, så kunne i også bruge dem, så det virker upartisk.