Men når nu fx google sorterer søgeresultater for den enkelte person, så synes jeg da det er interessant at koble det sammen med en diskussion omkring AI? Ikke sagt, at der er tale om kunstig intelligens, men jeg synes da ikke det er en uvigtig diskussion at se dette i forhold til en måske mere generel diskussion omkring AI. Tilbage til mit spørgsmål omkring AI igen så: Hvordan ville I definere AI? For mig et det et intelligent og selvlærende system. Det synes jeg godt man kan argumentere for, at Google til dels er. Det handler ikke for mig om at få klassificeret google som AI, men istedet måske at tage en snak om, hvor tæt vi er på AI? Kom endelig med flere indspark og skyd mig ned...!
|
Mikkel deMib Svendsen:Rasmus Hoeks:Alle systemer bygger jo på algoritmer og når disse algoritmer blive 'dygtige' nok, så glider man på et tidspunkt over i AI....Hvis du vil have en ordentlig karakter for din opgave vil jeg anbefale, at du afholder dig fra den slags hjemmestrikket vrøvl :)
Jeg får ikke karakter for min opgave. anyways - hvis tilstrækkeligt dygtige algoritmer ikke ligger til grund for AI, så kan jeg simpelthen ikke forstå, hvorfor man overhovedet snakker om AI?!