|
Jeg havde personligt forventet en lille fiks sag, som mere eller mindre var en Ipod bare som mobiltelefon. Jeg synes måske, at de skulle have valgt at benytter nogle af de eksisterende attributter fra Ipod''en og ført dem videre til en telefonmodel. Altså skruehjulet, fiks design, størrelsen og ikke mindst kvaliteten ved at stå med den i hånden. Jeg synes, at det er lidt overkill at lancere en telefon, som er relativ stor, og hvor funktioner langt hen er vejen mest er rettet mod erhvervslivet. De har sikkert en bunke markedsundersøgelser, der sikker siger det modsatte, men jeg tror ikke, at det kan blive en mainstreamtelefon med den størrelse og alle de funktioner. Analytikerne påpeger nemlig også, at den umiddelbart er for dyr til erhvervslivet. Mine forventninger til Iphone var helt klart, at det var en mere eller mindre kopi af en Ipod bare med telefonfunktion. Grunden til at det ikke er blevet til det, er nok frygten for kanabalisering. Jeg tror ikke, at Iphone kommer til at kanabalisere på Ipod i dens nuværende form. LG og Prada lancerer en telefon der ligner Iphone til en forveksling nu her i februar, og prisen skulle være nogenlunde den samme. Det bliver spændende at læse testene. |
Dato: 25-01-2007 21:46:27 Forfatter: nseJeg havde personligt forventet en lille fiks sag, som mere eller mindre var en Ipod bare som mobiltelefon. Jeg synes måske, at de skulle have valgt at benytter nogle af de eksisterende attributter fra Ipod''en og ført dem videre til en telefonmodel. Altså skruehjulet, fiks design, størrelsen og ikke mindst kvaliteten ved at stå med den i hånden. Jeg synes, at det er lidt overkill at lancere en telefon, som er relativ stor, og hvor funktioner langt hen er vejen mest er rettet mod erhvervslivet. De har sikkert en bunke markedsundersøgelser, der sikker siger det modsatte, men jeg tror ikke, at det kan blive en mainstreamtelefon med den størrelse og alle de funktioner. Analytikerne påpeger nemlig også, at den umiddelbart er for dyr til erhvervslivet.
Mine forventninger til Iphone var helt klart, at det var en mere eller mindre kopi af en Ipod bare med telefonfunktion. Grunden til at det ikke er blevet til det, er nok frygten for kanabalisering. Jeg tror ikke, at Iphone kommer til at kanabalisere på Ipod i dens nuværende form.LG og Prada lancerer en telefon der ligner Iphone til en forveksling nu her i februar, og prisen skulle være nogenlunde den samme. Det bliver spændende at læse testene. Jeg er 100% sikker på at apple nok skal få solgt en masse telefoner, man skal slet ikke undervudere apple tilhængeres købekraft. Så jeg er sikker på at de nok skal nå den ene procent af mobil markedet, som de ønsker at have efter et år. mange mac tilhængere vil helt sikkert kaste sig efter telefonen fordi den har OS X og safari. Men jeg tror dog ligesom dig heller ikke at Nokia skal være bange, iPhone bliver nok ikke en ligeså stor succes for apple som ipod er..
Bliv gratis medlem