Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan beregner man moms?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen det var helt perfekt. nogle konkrete eksempler... og så med æbler. i folkeskolen kunne alt forklares på den måde, og nu er jeg faktisk nogenlunde sikker på jeg har fanget den. mange mange tak.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:04
Det kan være, at denne tråd skal stå øverst altid i kategorien om Skat :-)

Anyway - var så lidt! God vind med dine tanker!

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 23:15
Per:
Du spurgte tidligere om, hvordan du kunne komme i en situation, hvor du skulle have penge tilbage når du ikke solgte dine varer for mindre en du giver!
Din pointe er sådanset ok, men ved opstart af et firma er der mange udgifter, feks:

Du køber 1 computer til 5000,00 og sælger den til 6000,00
Du køber også et bord til at samle computeren på, dette koster 1500,00, nu har u et underskud på 500,00, hvoraf du vil få momsen tilbagebetalt.

Håber det gav mening.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 16. Jan 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:20
hej Michael. Jamen nu tror jeg så småt at det er ved at falde på plads.
mange tak for dit svar. og tak til alle I andre.
Hav en god dag
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:50
Prøv at se på det sådan her: 

Sålænge du har overskud i virksomheden vil det - isoleret set - aldrig være en fordel at være momsregistreret. Det er trods alt billigere at betale skat af 100 kr. end at betale 100 kr. i moms, men:

Sælger du til momsregistrerede virksomheder holder ovenstående ikke da du så kan forhøje salgssummen med momsen. De trækker den jo fra. Derimod vil det have betydning for den private person.

Køber du udstyret af momsregistrerede personer betaler du også moms ved købet. Det gør du derimod ikke ved køb fra private.

Derfor kan man ikke tale om at fordele og ulemper. Det afhænger helt af situationen og du har som sådan heller ikke noget valg. Enten skal du momsregistreres eller også skal du ikke.   Jeg går her ud fra at du påregner en omsætning på > 50.000 kr.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)