Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af produkter på webshop - billigt tilbud ønskes.

Side 3 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands:
Medmindre den anden webshop virkelig har besværliggjort det, så er det som regel relativt simpelt at kode en crawler (forudsat man har rodet med crawling af websites og kan finde ud af at kode), som kan hugge alle disse data for derefter at poste dem et andet sted.

Og dette kræver ikke af begge shop er ens ? Jeg mener man kan godt gøre det fra en Magento til en OS ?

/allan

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:43

DesignYOU:

Frands:
Medmindre den anden webshop virkelig har besværliggjort det, så er det som regel relativt simpelt at kode en crawler (forudsat man har rodet med crawling af websites og kan finde ud af at kode), som kan hugge alle disse data for derefter at poste dem et andet sted.

Og dette kræver ikke af begge shop er ens ? Jeg mener man kan godt gøre det fra en Magento til en OS ?

/allan

Ikke nødvendigvis. Det kan sagtens gøres på kryds og tværs af systemer.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:45

Frands:

Men hvis du også skal "stæle" dennes billeder, er det vel mest fornuftigt at uploade disse til egen server, da man ellers er afhængig af at den anden shop ikke laver ændringer eller fjerner produktet?

Men det går jeg ud fra at man også kan automatisere. Håber i øvrigt ikke projektet er så skummelt som det lyder :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 21:46

BruunMedia:

Og man skal ikke have FTP til begge sider ?

Hvis det kan gøre på den måde så mener jeg det sgu ... god fornøjelse ...Big Smile

/allan

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 21:47

DesignYOU:

BruunMedia:

Hvis det kan gøre på den måde så mener jeg det sgu ... god fornøjelse ...Big Smile

/allan

Du skal have ftp til din egen side og det er det. :)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 21:51

BruunMedia:

Jeg vil stadig påstå det er farligt at byde uden at vide ... du aner jo ikke hvor data skal hentes "stjæles" så du aner ikke om der er lavet noget til at forhindre det du vil ..... så er det bare jeg siger man kan let brænde røven ....

/allan

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 21:51
Hejsa

Jeg vil også umiddelbart mene at man sagtens kan automatisere processen vha et crawl-script. Har faktisk lavet noget lign for nyligt for en anden kunde! I skal være velkomne til at sende yderligere Info til mig i en privatbesked, så vil jeg gerne tage et kig på det - vil ikke mene det tager lang tid at lave :)

Med venlig hilsen
Lars Rasmussen
Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 21:53

DesignYOU:

BruunMedia:

/allan

Nej man behøves hverken have FTP adgang til den ene eller den anden side. Men den side man skal lægge content ind på skal man naturligvis have en adgang med skriverettighed til - men det kan sagtens være administrationspanelet, hvor ens software så bare logger ind og gemmer sessions cookie og så ellers står og sender data via POST lige som en bruger ville gøre det. 

Man skal naturligvis gemme billederne fra den side man kopierer fra, men det er ikke så svært, har man først extractet URL'en tager det ikke mange sekunder at downloade det også. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 21:54

DesignYOU:

BruunMedia:

Jeg vil stadig påstå det er farligt at byde uden at vide ... du aner jo ikke hvor data skal hentes "stjæles" så du aner ikke om der er lavet noget til at forhindre det du vil ..... så er det bare jeg siger man kan let brænde røven ....

/allan

Ingen tvivl. Jeg venter hans svar og må vi jo se hvad hans opgave er. Nogen shop systemer som er "selfmade" har jo ikke en export funktion så det kunne være det var sådan en opgave, også er der intet problem i det. Men kopiring af tekster, billeder osv så er det at melde pas :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Havde på et tidspunkt en englænder til at udføre dette for mig. 

Opgaven var at crawler min leverandørs hjemmeside og levere alt i et CSV som jeg med 3 tryk kunne uploade til min shop.

Opgaven blev løst til UG for 200 USD og det var 4000 varer. 

Så opgaven er nemt at løse hvis man kender data...at man her på amino kan give en pris uden at kende system eller opgave, er mig total uforklarlig.

Det må være krisetid!

Side 3 ud af 8 (78 indlæg)