Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan konverterer man 30.000 kr. til 30.000 besøg bedst muligt?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi har som så mange andre behov for flere besøg på et site jeg arbejder med. Vi har sådan set penge at arbejde med, men selvfølgelig ikke ubegrænsede ressourcer. Det jeg godt kunne tænke mig et tip til, er hvordan jeg rent praktisk konverterer f.eks. 30-50.000 kr. om til 30-50.000 besøg på mine sider. Det er selvfølgelig på ingen måde ligegyldigt hvor disse besøgende kommer fra, de skal komme fra Danmark og de skal være forholdsvis relevante i forhold til vores produkter (men vi rammer bredt, så det skulle være let nok).

Er der nogen af jer derude, der kender til e-handelsvirksomheder der har haft succes med kampagner i den størrelsesorden og hvad gjorde i for at påkalde jer opmærksomhed?

Vi laver p.t. SEO, SEM, en smule facebook og diverse kampagner, men vi har stadig problemer med at komme ud over stepperne hvad angår besøgende. Dem der nu engang kommer konverterer også utrolig flot, så vi har reelt kun et problem. Flere besøgende for forholdsvis få midler. Forslag/erfaringer modtages med kyshånd?

Anders

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 11:56

Det skal nok lige nævnes at vi bl.a. har været meget tøvende med affiliate, så hvis der er nogle der har gode erfaringer med den slags, så er vi lutter øren Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57

Forklar hvad det er for en side i laver?

Så tror jeg det gør det lidt lettere at komme med nogen fif og ideer :)

Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 12:03

Hej Easy Lovin

Fortæl mere om det produkt eller de produkter i sælger. Uden det er det umuligt at sige hvilke markedsføringsmidler der skal tages i brug og som trækker de rigtige kunder ind på dit site. Affiliate marketing kan sagtens være vejen frem, men smid info om dit produkt evt. et link til hjemmeside - så har vi langt bedre mulighed for at hjælpe dig.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:10

Ja, hvis vi kender priser og konverteringsrater gør det det lettere for mig ihvertfald at hjælpe til med hvad der kan gøres. Som udgangspunkt kan du jo godt bruge Google AdWords til at koncentrere dig om de billigere søgeord, som konverterer bedre end de dyre der giver massiv trafik. Så får du mange flere besøgende for pengene og mange flere penge for pengene ;)

Men det er jo et samspil mellem konvertering og trafik der skal afgøre hvad du kan få for pengene. 

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 12:24

Tak til begge for hurtigt svar.

Jeg må indrømme at jeg har en anden profil på Amino, som jeg normalt bruger, men lige netop til dette spørgsmål måtte jeg oprette en ny profil, for det er lidt en ligtorn for os, så vi vil helst ikke nævnes ved navn og håber på forståelse.

Jeg kan dog selvfølgelig røbe at vi bl.a. arbejder med tekstiler og mere konkret, er det salg af modetøj fra kendte mærker. 

Vi har forholdvis styr på SEO'en, vi ranker nogenlunde i et svært marked, vi har en god navigationsstruktur, Google virker glade for os og vi gør en stor indsats for at løse den del af problematikken. Vigtigst af alt er det, at de kunder vi har, er henrykte, kommer igen og vi har f.eks. en fantastisk god bedømmelse på Trustpilot og derfor får vi selvsagt word of mouth kunder ind også -bare ikke nok. Vi er dog på trods af den brede branchegruppe vi hører til, lidt nicheorienterede og med en søgevolumen på vores vigtigte keywords på kun omkring 3000 månedlige søgninger, så føler at vi rammer ret godt rent adwords-mæssigt osv. og vi skal ud og have fat i nogle af de personer, der måske ikke nødvendigvis sidder og søger på Google, efter vores produkter og som ikke normalt vil se det som logisk at handle vores varer online.

Således er affiliate jo interessant, ligesom offline kan være det og vi har brugt utrolig mange penge på offline uden at få det helt store ud af det, så derfor var jeg mest ude efter succeshistorier - underordnet om man er i samme branche som os, for måske kunne vi netop bruge disse på vores område.

Vi er garanteret ikke de eneste der står lidt i stampe rent besøgsmæssigt, er en mellemstor e-commerce butik og som egentlig konverterer fremragende (op imod 15%) på de kunder vi nu engang får, men som bare mangler flere af dem.

Som et sidespørgsmål, så mangler jeg lidt en ERFA gruppe bestående af folk med netbutikker med 2-5 ansatte og som mangler noget sparring. Eksisterer de overhovedet derude? Hver gang jeg møder sådan en ERFA gruppe sælger, så går de så meget op i at vi ikke må konkurrere. Fuck det! Hvor meget e-handel kan jeg lære af en blikkenslager? Det forretningsmæssige har jeg en bestyrelse af halvgamle og garvede forretningsfolk der hjælper med.  Jeg mangler noget sparring til ovenstående. Jeg kan sagtens holde de vigtigste kort ind til kroppen i sådan en gruppe og resten deler jeg gerne ud af. Så hvis I kender til en sådan gruppe, eller sidder i samme situation, så smid en besked ind her.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 12:25

Hej

Ud fra det du skriver (og forudsat at du har en onlinebutik) hvor du nævner at jeres produkter rammer rimeligt bredt og besøg generelt konverterer godt, så vil jeg mene det er oplagt for jer at anvende affiliate marketing.

Via affiliate marketing kan I f.eks. tilbyde en salgsprovision, dvs at I kan betaler hvis I får salg. På den måde sikrer I jer imod at bruge penge til betaling for besøgende der måske ikke konverterer.

Du er meget velkommen til at kigge nærmere på hvad vi kan tilbyde:
http://www.partner-ads.com/dk/advertiserintro.htm

Mvh.
Ken Schultz
Partner-ads

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 12:28

Tak Marcel. Glimrende input. Vi er således også selv nogenlunde til Adwords og har sat et bureau på ogaven også. De leverer ikke helt de de lover, men hvem gør det i den branche? De har en svær opgave foran dem uden tvivl og de gør det bedre end vi selv gjorde. jeg tror personligt ikke på at Adwords er vores vej frem. 

Jeg er begyndt at se på TV-reklamer, men må indrømme at vores budgetter ikke er til det. De starter fra små 50k kr. inkl. et fornuftigt spot og det har vi ikke råd til at bruge, hvis de ikke kommer igen. Nogen derude der har erfaringer med TV (TV2 regioner og mindre kanaler til at starte med)? Rykkede det noget for jer?

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 12:35

Hej Ken

Vi er billige, derfor konverterer vi så godt. Det har dog den ulempe at vi på ingen måde skummer fløden når vi sælger en vare. Vi kan godt lide det sådan, for vi mener selv vi er sat i verden for at yde en hamrende god service og levere kvalitetsvarer til en god pris. Alt det der lyder jo flot - Problemet er at vi ikke har 75-100 kr. at give i en CPA aftale netop pga. ovenstående. Så lige meget hvor godt jeg synes om affiliate tanken og at det er en win/win for alle parter, så bakker de bureauer vi har talt med (og det er snart en del) ud så snart vi nævner at vi måske kan give dem 30-40 kr. pr. solgt enhed. 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:55

Easy lovin:

Tak Marcel. Glimrende input. Vi er således også selv nogenlunde til Adwords og har sat et bureau på ogaven også. De leverer ikke helt de de lover, men hvem gør det i den branche? De har en svær opgave foran dem uden tvivl og de gør det bedre end vi selv gjorde. jeg tror personligt ikke på at Adwords er vores vej frem. 

Jeg er begyndt at se på TV-reklamer, men må indrømme at vores budgetter ikke er til det. De starter fra små 50k kr. inkl. et fornuftigt spot og det har vi ikke råd til at bruge, hvis de ikke kommer igen. Nogen derude der har erfaringer med TV (TV2 regioner og mindre kanaler til at starte med)? Rykkede det noget for jer?

Nu er det mange år siden, jeg arbejdede som et full service reklamebureau (sorry - der skal links til Smile ), men vi lavede mange TV reklamer som blev vist i Biograferne - og det virkede rigtigt godt! Det irriterende er selvfølgelig, at man ikke helt kan tracke på samme måde, som du kan med AdWords og andet online marketing.

Nu kender jeg ikke til hverken bureauet eller selve opgaven, men hvis I sætter krav op, burde bureauet da levere indenfor de krav! Hvis I har sat en max budpris eller regnet ud, at der skal x antal kroner til en konvertering, så burde de ikke (i gennemsnittet) ryge over denne. Så stil skarpere krav til dit bureau.

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)