jeg er en ung pige på 23, som har en kæmpe drøm om at åbne en butik... men men men, der er langt fra drøm til virkelighed..-desværre.. så derfor søger jeg hjælp hos alle jer :) hvordan starter man det hele op? altså jeg er klar over at man gerne ska have økonomi, lokale, leverandører osv. men hvordan starter man helt præcist, når man står helt på bar bund, men bare har en kæmpe drøm? har hørt noget om startkapital, men hvad er det, hvordan fungere det og hvordan får man det? jeg har selv to små drenge, jeg elsker at købe mærke og kvalitetstøj til dem og undersøger hele tiden alt om mode, mærker og årstidens farver.. så ønsker at åbne en børnetøjsbutik :) håber på gode råd og vejledning. hilsen Samantha |
Hej Samantha og velkommen til :-)
Samantha87:hvordan starter man det hele op? altså jeg er klar over at man gerne ska have økonomi, lokale, leverandører osv. men hvordan starter man helt præcist, når man står helt på bar bund, men bare har en kæmpe drøm?
Find ud af hvad for en butik du har tænkt dig at åbne. Vær ærlig med dig selv og realistisk - vil du kunne bære ansvaret? Ansvaret for et eventuelt tab? Det hårde arbejde med at starte op?
Så finder du ud af præcis hvad du vil sælge og kontakter nogle leverandører, som sælger det, som du har tænkt dig at sælge. Dette kan også gøres ved at spørge om det her i forummet.
Du vil lære en masse ting; skat og moms, evt. import, markedsføring osv. osv. osv.. Men det er ikke så svært i virkeligheden, så længe man brænder for det.
Når du når så langt, at du har fundet ud af hvad du skal lave, hvor dine varer skal komme fra, hvor butikken skal ligge, får kontaktet en udlejer etc. foregår det formelle umiddelbart kun ved at registrere din virksomhed - dette kan ske online.
Samantha87:har hørt noget om startkapital, men hvad er det, hvordan fungere det og hvordan får man det?
Startskapital er et udtryk for de penge, som du bruger til at starte op: Eksempelvis 200.000 kr; så kan 50.000 gå til varerindkøb, 30.000 til indretning af forretning osv..
Startskapitalet kan du enten selv hoste op med, låne fra venner og familie (men pas på, da det kan give intern ballade mellem jer, hvis det ikke bliver betalt tilbage til tiden), bank, investorer osv..
Samantha87:jeg har selv to små drenge, jeg elsker at købe mærke og kvalitetstøj til dem og undersøger hele tiden alt om mode, mærker og årstidens farver.. så ønsker at åbne en børnetøjsbutik :)
Det kan være en god idé :-) Husk, at det allervigtigste er, at du skal brænde for det.
Pøj pøj med det.