Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg en børnetøjsbutik?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er en ung pige på 23, som har en kæmpe drøm om at åbne en butik... men men men, der er langt fra drøm til virkelighed..-desværre..

så derfor søger jeg hjælp hos alle jer :)

hvordan starter man det hele op? altså jeg er klar over at man gerne ska have økonomi, lokale, leverandører osv. men hvordan starter man helt præcist, når man står helt på bar bund, men bare har en kæmpe drøm?

har hørt noget om startkapital, men hvad er det, hvordan fungere det og hvordan får man det?

jeg har selv to små drenge, jeg elsker at købe mærke og kvalitetstøj til dem og undersøger hele tiden alt om mode, mærker og årstidens farver..  så ønsker at åbne en børnetøjsbutik :)

håber på gode råd og vejledning.

hilsen Samantha 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Kig dig omkring i lokalområdet og se om der ikke noget der kunne ligne din forretning ( ikke en kommende konkurrent ) tag så en snak med vedkommende. Jeg sikker på at han/hun gerne øser af sin erfaring.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle de tanker du har i hovedet skal vi have ned på papir.

www.virk.dkk tror jeg nok der ligger det som hedder en Forretningsplan
Udfyld sådan en så godt du kan med alle dine tanker.

Startkapital er det som skal indskydes i virksomheden for at den kan starte.

Kan også kaldes et Etableringsbudget. Det er beskrevet i forretningsplans skabalonen :)

Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Samantha og velkommen til :-)

Samantha87:
hvordan starter man det hele op? altså jeg er klar over at man gerne ska have økonomi, lokale, leverandører osv. men hvordan starter man helt præcist, når man står helt på bar bund, men bare har en kæmpe drøm?

Find ud af hvad for en butik du har tænkt dig at åbne. Vær ærlig med dig selv og realistisk - vil du kunne bære ansvaret? Ansvaret for et eventuelt tab? Det hårde arbejde med at starte op?

Så finder du ud af præcis hvad du vil sælge og kontakter nogle leverandører, som sælger det, som du har tænkt dig at sælge. Dette kan også gøres ved at spørge om det her i forummet.

Du vil lære en masse ting; skat og moms, evt. import, markedsføring osv. osv. osv.. Men det er ikke så svært i virkeligheden, så længe man brænder for det.

Når du når så langt, at du har fundet ud af hvad du skal lave, hvor dine varer skal komme fra, hvor butikken skal ligge, får kontaktet en udlejer etc. foregår det formelle umiddelbart kun ved at registrere din virksomhed - dette kan ske online.

Samantha87:
har hørt noget om startkapital, men hvad er det, hvordan fungere det og hvordan får man det?

Startskapital er et udtryk for de penge, som du bruger til at starte op: Eksempelvis 200.000 kr; så kan 50.000 gå til varerindkøb, 30.000 til indretning af forretning osv..

Startskapitalet kan du enten selv hoste op med, låne fra venner og familie (men pas på, da det kan give intern ballade mellem jer, hvis det ikke bliver betalt tilbage til tiden), bank, investorer osv..

Samantha87:
jeg har selv to små drenge, jeg elsker at købe mærke og kvalitetstøj til dem og undersøger hele tiden alt om mode, mærker og årstidens farver..  så ønsker at åbne en børnetøjsbutik :)

Det kan være en god idé :-) Husk, at det allervigtigste er, at du skal brænde for det.

 

Pøj pøj med det.

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Samantha

Kig på:

http://www.startvaekst.dk/ 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak for jeres fine svar :) men nu kommer der jo selvfølgelig flere spørgsmål...

hvordan får jeg fat i leverandørerne?

er der nogen steder man kan søge det startkapital?

jeg vil virkelig gerne have en lille fin butik, som er hyggelig og henvender sig til familier med børn i alderen 0-14, udvalget af tøj, skal være stort, men stadig inde for samme gruppe, med hensyn til kvalitet og mærker. jeg er selv helt vild med mærker som Molo, Katvig, Hummel, Name It m.m, og håber derfor på at kunne sælge tøj derfra. men jeg bor i Esbjerg, og der er et par butikker der fører disse mærker, er der så nogen regler for om der må komme indnu en butik med salg af dem?

jeg brænder virkelig for det, men er klar over at det kræver et kæmpe arbejde, men jeg er utrolig realistisk omkring hvad der er drømme og hvad der er virkelighed. derfor ønsker jeg bare en lille butik med få, men gode mærker :)

jeg går hjemme på barsel nu, så har masser af tid til at undersøge det hele.

kan man tage nogen kurser, så man bliver lidt klogere på det hele?

skal man have en bestemt uddannelse?

mange hilsner fra Samantha

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har f.eks små billige t-shirt til børn fra 4 - 12 år, så der  er forskellige leverandører derude et sted. Men du skal nok finde en hvor du kan ligge alt dit indkøb for at få en bedre %

Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

startkapitalen skal man have selv, i det mindste en del af den så man kan vise banken at man godt kan spare op og at man er seriøs. Med lidt held kan man så overtale banken til at låne en resten (selvom de ikke er så villige i øjeblikket).

Leverandørerne tager du simpelthen fat i, du ringer til dem siger du vil forhandle deres varer og tager et møde med dem. Det kan godt være at nogle firmaer ikke vil sælge deres varer hos dig hvis de sælger i butikken nede om hjørnet men det skader jo ikke at spørge.

Vær klar over at butikslokaler ofte har afståelse - dvs. ud over at du skal lægge en husleje for lokalet pr. måned så koster butikken x-tusinde kroner at overtage (en form for goodwill uanset hvad der har været der før) ... en sådan afståelse kan være alt fra 20.000 og opefter ... jeg kiggede selv på en i charlottenlund (ikke på hovedgaden) hvor afståelsen var 800.000 ... så det var en no-go for mig :)  ... og husk ALT er til forhandling, man kan altid prøve at presse prisen.

vedr. kurser så check Anette Sand (herinde) og hendes www.regnskabskolen.dk og læs www.ivbogen.dk også :)

og held og lykke med det :)

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

skønt med detaljeret svar :)

synes bare jeg har hørt om at man kan søge noget ved nogen fonder osv. hvis man gerne vil starte som selvstændig? kan man godt bare nøjes med kurser? altså man behøver ikk en handelseksamen? min kæreste ejer et fitness-center, så regner med at bruge hans revisor, men man skal vel os selv sidde med noget af regnskabet?

det beløb man skal betale udover husleje, er det noget på papiret, så man kan trække moms fra, eller hvordan foregår det?

hilsen Samantha

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

det er altid muligt at søge fonder osv. men det er nok ikke det man skal lægge sin lid til :)  ... læs lidt her: http://www.startvaekst.dk/finansiering-af-virksomhed/0/4  og kig i det hele taget på den hjemmeside :)

du behøver ikke at vide noget som helst om noget som helst for at blive iværksætter - men det hjælper på overlevelsesevnen at vide lidt :)  ... vedr. regnskab kan man betale sig fra alt, men har man et lille simpelt regnskab så kan man måske lave bogføringen selv, evt med lidt rådgivning og igangsætning fra revisoren :)

afståelse er noget der fremgår af kontrakten (og typisk også står i annoncen), men jeg er ikke sikker på om det er inkl. eller excl moms. - Måske varierer det med lejemålet da nogle lejemål også er momsfrie..

 

 

 

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)