Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg en børnetøjsbutik?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Samantha:

jeg vil virkelig gerne have en lille fin butik, som er hyggelig og henvender sig til familier med børn i alderen 0-14, udvalget af tøj, skal være stort, men stadig inde for samme gruppe, med hensyn til kvalitet og mærker. jeg er selv helt vild med mærker som Molo, Katvig, Hummel, Name It m.m, og håber derfor på at kunne sælge tøj derfra. men jeg bor i Esbjerg, og der er et par butikker der fører disse mærker, er der så nogen regler for om der må komme indnu en butik med salg af dem?

 

Hej Samantha; som agent/distributør for baby og børnetøj, kan jeg oplyse dig at du næppe kan få de nævnte mærker, da butikkerne som allerede har dem næsten 100% sikkert har laven en aftale om at være eneste forhandler i Esbjerg (hverken mærkerne el. butikkerne) ønsker at bryde den aftale. Men du kan med fordel søge andre mærker på disse 2 messer: http://www.ciffkids.dk og http://www.cphkids.dk/ . Vi hører og ser meget på vores turer i marken, så du er velkommen til at ringe til mig på 72 42 55 05.

Noget som du skal tænke over (håber ikke jeg kommer til at skræmme), er hvor længe du kan gå uden at få løn? oftes går der 1-2 år før der er så meget overskud i en lille spec. butik til egen lønning, du skal også få styr op om din mand altid kan afhente jeres børn, og gerne står på husholdingen, da din tid kommer til at gå i butikken.

Jeg håber du får succe :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

okay.. men der er jo flere i Esbjerg, som forhandler disse mærker..?

jeg har os overvejet, Småfolk, Danefæ og MeToo. kender du til dem?

min kæreste støtter mig, men er os lidt skeptisk, fordi jeg mangler det økonomiske, men som sagt er jeg realistisk, så lyder det umuligt og uoverskueligt, så lægger jeg det på hylden, til alt er på plads. for jeg overvejer os at søge ind i en butik, så jeg på den måde os kan "prøve" branchen uden at sætte noget på spil, hvis du forstår? :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

har lige været inde og kigge på siderne, tak for oplysningen :)

men kan alle tage derhen og kigge, eller skal man have  butik og være moms-registreret?

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at starte med at lave en webshop med børnetøj, som så kunne udvikle sig til en fysisk butik med tiden? Så slipper du for husleje (dog skal du have et lager!), du kan få en fornemmelse for hvad der sælger og ikke sælger og du kan sidde derhjemme og være meget mere fleksibel mht børn og mand.

:-) Dorthe

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan evt. søge et såkaldt "Kom igang lån" som er en slags statsstøttet lån til iværksættere:

http://www.vf.dk/For%20virksomheder/Kom-i-gang-laan.aspx

Mht. det økonomiske vil jeg anbefale dig at alliere dig med en bogholder, samt evt. tage noget undervisning, Anette Sand fra http://regnskabsskolen.dk/ som også er aktivAmino burde kunne hjælpe dig der ... Uddannelse er dog ikke alt ... meget kan også basseres på erfaringer, gode som dårlige.

Der er meget du skal tænke på:

- Lokaler

- Husleje

- Din løn

- Din løn når du / dine børn er syge

- Løn til ham/hende der passer butikken når du ikke selv kan

- Indkøb af varer (mens de står i butikken er de jo "dine" og du har derfor lagt penge ud)

- hvor meget skal du tjene per vare, hvor meget tjener dine konkurrenter?

- Hvorfor skal dine kunder handle hos dig ? (markedsføring)

- Hvorfor er du bedre end dine konkurrenter ? (Branding)

- Hvad med regnskaber, momsopgørelser, kreditter til leverandører?

- Dankort automat? PBS Aftale?

- Selskabsform? Skal det være enkeltmandsselskab, Aps eller måske et IS

- Du skal have fundet dig en revisor og en bogholder

- Skal du have en hjemmeside?

- Måske en webshop

- Annoncer i den lokale avis?

... og listen kunne fortsætte i det uendelige ...

Brug Amino ... stil spørgsmål om alt mellem himmel og jord, men start med en forretningsplan og gennemarbejd din forretning så meget som muligt inden du går igang ... nyd at du har din barsels periode til at starte op og få gennemarbejdet alting ... det kunne mange af os godt misunde dig :)

Mht regnskab så er det faktisk ret simpelt ... du bruger sjældent andre regneformer end gange, plus og minus ... du skal holde tungen lige i munden med med moms, hvis:

Du har et beløb som indeholder moms, f.eks. en vare du har købt i netto, så beregner du momsen ved at gange med 0,2 og prisen uden moms med 0,8, f.eks:

Computer til 10.000kr incl. moms købt i bilka

Moms: 10.000 * 0.2 = 2.000

Pris: 10.000 * 0.8 = 8.000

Hvis du vil regne den anden vej, og du nu står med en computer du har tænkt dig at sælge, du sælger den til 8000kr + moms ... så skal du lægge 0.25 oveni, altså momssatsen som er 25%, dvs:

Totalpris for en vare til 8000kr + moms: 8.000 * 1.25 = 10.000

Min gamle bedstefar på 72 ku regne den slags i hovedet hurtigere end jeg kan tænde min lommeregner ... men det er altså 100% iorden at bruge lommeregner, også i butikken :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke interesseret i at forsøge at slukke dine drømme, men børnetøjsbutikker er ikke verdens bedste lige for tiden. Og med konkurrencen via nettet med lavere priser, så vil du som mærkevare butik oftest bare være showrum.

Der lukker mange børnetøjsbutikker for tiden og det er langt fra alle netbutikker der sælger børnetøj der har det godt.

 

Køb ren argan olie her

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Dorthe :)

jeg har faktisk lige sidet med samme tanke, for at få skrabet nogen penge sammen. for har fundet ud af hvilken stor sum penge man skal bruge for at åbne en butik.

men så er der bare et andet ret stort problem og det er at jeg overhovede ikke er en "nørd" til computere :) hehe...

hilsen Samantha

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Mikkel :)

virkelig fint svar...(som gjorde mig meget forvirret) hehe..

men ja, har vendt det hele med min kæreste, som er selvstændig, og har fået øjnene helt op for hvor meget det egentlig kræver og jeg er frem for ALT mor :)

så mine overvejelser nu, går mere på en webshop, da jeg selv ved hvor hurtigt og nemt det er lige at sidde og shoppe hjemmefra, og hovsa, så har man lige brugt 500-1000kr :)

og et lager til en webshop, kræver ikk det store pengebeløb, som hvis man ska starte en butik op.

hilsen Samantha

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Der lukker mange børnetøjsbutikker for tiden og det er langt fra alle netbutikker der sælger børnetøj der har det godt.

Helt enig ... hvis du vil seriøs business ... så går du på nettet. Det fjerner også MANGE af de forhindringer du vil møde ...

Du kan lave lager hjemme på gården ... du behøver måske slet ikke lager hvis du kan finde nogle gode dropshipping leverandører, du kan passe butikken når du har tid ... dvs. pakke efter at ungerne er lagt i seng, og køre pakkerne på posthuset næste morgen tidlig.

Webbutikker er vejen frem ... uden tvivl.

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorthe Kornerup:

Hvad med at starte med at lave en webshop med børnetøj, som så kunne udvikle sig til en fysisk butik med tiden? Så slipper du for husleje (dog skal du have et lager!), du kan få en fornemmelse for hvad der sælger og ikke sælger og du kan sidde derhjemme og være meget mere fleksibel mht børn og mand.

:-) Dorthe

det er ualmindeligt svært at åbne en webshop indenfor børnetøj uden den fysiske butik, langt de fleste kendte mærker takker nej til en nyåbnet webshop, hvis de overhoved svarer tilbage på en henvendelse, da de har brændt nalderne en hel del gange. Bevæger man sig så over i de lidt mere ukendte mærker når man ikke kan få de kendte, skal man bruge det samme antal kroner på annoncering som en fysisk butik skal bruge på hussleje, hvis ikke mere.. Så det er lettere sagt end gjort at åben en webshop.

Min anbefaling er nok at du tager job indenfor butik, og spare alt det op kun kan. Efter et par år har du så både penge og erfraing til at åbne din egen lille butik :)

Mht. messer, så kan du godt få adgang hvis du ønsker at åbne butik, men ellers er det messer for indkøber.

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)