Hejsa Eli.
De andre har faktisk svaret ret så fantastisk på dine spørgsmål, men jeg synes vi mangler lidt. Du må ikke tage nedenstående som en stopklods, men nærmere som en nødvendighed, for at komme videre.
Der er nemlig en helt del regler, der simpelthen SKAL overholdes på området. Hvis du spørg mig, så kan der til tider godt være for mange regler. Om ikke andet, så skal de jo altså bare overholdes.
Som du formentlig ved, så må der IKKE sælges nogen form for alkohol. Du må faktisk heller ikke sælge madvarer, og andre drikkevarere, hvis du ikke har en fødevaregodkendelse. Fødevaregodkendelsen kan du sikkert godt få. Men den bevilling der skal til, for at kunne sælge alkohol, kan du ikke få, da dine gæster er unge mennesker.
Nu siger du 1800 mennesker? - Er det fordi der er andre fester, som har så mange gæster, og du så er ganske sikker på du også skal have 1800 mennesker med til dine fester?.
Om ikke andet, så er 1800 mennesker faktisk utrolig mange mennekser, og efter min mening også for mange hvis det er første gang du arrangere en ungdomsfest.
Udover at du skal kunne forsvare de bygninger, og folk du har under festen, så skal der VIRKELIG være styr på mange ting.
De bygninger du lejer skal være tilladt til at rumme så mange personer. Der skal være uddannede vagter, og der skal være mange. Her kan sportsforeninger, og andre foreninger normalt nøjes med at indkalde et stort antal frivillige forældre, og så blot leje et mindre antal vagter. Det tvivler jeg på du kan, hvis dit overskud ikke går til et bestemt formål, forening etc. - Det betyder altså du har en forholdsvis stor udgift.
Her i Viborg skal der også ligge en aftale med politiet, hvis man vil arrangere fester. Det kaldes også en bevilling.
..... Og sådan kunne man faktisk blive ved i regler, både fornuftige og åndsvage. Men uanset hvad, så skal de jo overholdes. Som en anden gut nævner, så kan du blive udsat for at politi, brandvæsen, eller andre myndigheder simpelthen lukker din fest.
Jeg har selv arrangeret et par ungdomsfester, og ved hvad der dur, og hvad der ikke bare fungere. Så hvis du har brug for yderligere informationer, eller måske endda et par stærke partnere at arrangere dine fester med, så kunne jeg anbefale mig selv - og ikke mindste vores DJ's, vagter, og medhjælpere.
Kontakt mig på følgende mail; Info@cleanpoint.dk - Der er mange flere regler, og praktiske ting der skal være styr på, hvis du -og dine gæster skal have en fornuftig aften.
Mvh.
Rasmus