Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dø PSD-til-HTML tjenester DØ! Nu kan designerne selv :-)

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil egentlig ikke sige så meget, udover at det ser alletiders ud.

Men som web designer ville jeg (personligt) aldrig komme til at bruge det. Og det har ikke noget med at det ser dårligt ud eller noget, tværtimod.

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:06

Hej Jimmy

Jeg er super glad for din kritik, specielt fordi du som fellow cms-bygger helt sikkert har gjort dig mange tanker og erfaringer med at hjælpe videoer.

Videoen skal ses mere som en relativt uddybende forklaring, af en metode til at bygge sites i CloudSprout. Jeg vil tror at vi laver omkring en 20-30 videoer af slagsen, så vi kommer hele vejen rundt.

Vi laver også en promotional video, som i bedste film trailer stil vil bestå af testimonial statements, key selling points og hurtige bidder med funktionalitet altsammen presset ned på 1-2 min.

Jeg må lige prøve at skue lidt på kvaliteten, det er ihvertfald vigtigt at man kan se de forskellige menupunkter. Er det også et problem når du kører fullscreen ?

Jimmy Thomsen:
På et tidspunkt mangler der et par pixels af din top-menus højre side. Det fikser du tilsyneladende ved at reducere det valgte område af menuens VENSTRE side - hvordan hænger det sammen? Er det fordi det valgte område skal have en bestemt bredde i pixels?

Det er fordi at boksen som menuen er i har en fast bredde på 960px, men i starten er udsnittet i Photoshop integrationen større, så det sidste bliver ikke vist, ved at reducerer udsnittets størrelse bliver hele udsnittet og menubaren vist.

Jeg har indspillet et par ligende videoer:

- http://www.cloudsprout.dk/videoer/opretsite1.html 

- http://www.cloudsprout.dk/Videoer/Library1.html

- http://www.cloudsprout.dk/Videoer/Library2.html [Specielt denne vil jeg gerne havde dit feedback på]

Den sidste er ekstra interessant fordi den viser SproutExchange som jeg har rigtigt store forventninger til!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 12:37

Hej igen.

Hvis man kan få en generel introduktion til CloudSprout i en anden video, hvor vigtige termer bliver forklaret, så er den nuværende videos indhold sikkert godt nok. Det primære mål - at vise hvordan en PSDs grafik-komponenter overføres til CS, bliver jo også fint demonstreret. Men kunne en sådan video evt. få prioritet i nærmeste fremtid? Os det følger lidt med på sidelinjen vil lettere kunne relatere til indholdet i dine videoer, når vi har basis på plads.

Jeg ser frem til at se traileren når I når dertil. Jeg prøvede af flere omgang at lave nogle lækre teasers om Sitemagic CMS, men det blev bare aldrig godt nok, og det endte med tutorials i stedet. CS er langt mere unikt, og det alene kan sikkert gøre videoen mere spændende. God ide at kombinere med testimonials. Overvej om ikke Don Lafontaine  bør lægge stemme til ;-)

CloudExchange virker ganske simpelt genialt. Det er simpelthen en fantastisk ide som integrerer meget naturligt i CS. Når I engang går i luften, så kunne det jo være guld være at hyre et firma i fjernøsten til at sidde og producere elementer til Exchange, så Jeres nye kunder kan se at der kommer nyt til hver eneste dag. Jeg er meget facineret af Artisteer , som man kan bruge til at skabe flotte hjemmesider på baggrund af en masse forskellige grafikelementer. Hvis jeres library bliver i lige så høj kvalitet, så kunne man jo forestille sig at nogen brugere ganske simpelt vælger at bygge hjemmesider alene med komponenter fra Exchange. Så CS er ikke kun for PhotoShoppere.

Angående kvaliteten af videoen, så kan du se et screenshot her. Videoen kører på en skærm med opløsningen 1024x768.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:12

Hej Brian

Mange tak :-) Det super at du synes CloudSprout ser godt ud!

Vi er godt klar over, at CloudSprout ikke er for alle, men jeg ville være meget interesseret i hvorfor du tror at du ikke vil komme til at bruge CloudSprout!

Specielt hvis det ikke er en af dem vi kender i forvejen.

Vi tror f.eks. at vi vil få det svært i den aller billigste del af markedet, da CloudSprout jo koster 150 kr. pr. måned, og et One.com webhotel kan fåes for under en ti'er.

I den første version af CloudSprout, kan man ikke skrive kode til det, hvilket selvfølgeligt gør det mindre attraktivt for udviklere. Men i det fikser vi i en senere version, faktisk vil det blive muligt at skrive kode i et vilkårligt sprog (C#, PHP, Ruby etc.) når der skal laves funktionalitet.

Der er nogle der har truffet beslutninger om altid at hoste tingene selv og da CloudSprout kun leveres som Software-as-a-service, så er CloudSprout ikke en mulighed.

Men som sagt vil jeg meget gerne høre din grund ?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:19

Hej Denni

Denni Pultz Gottfredsen:
Har ingen personlige inputs til debatemnet, da jeg vil se lidt mere endnu før jeg kan danne mig en holdning. Men ville give jer ros for jeres konstruktive debat herinde, som jeg klart gerne ville se lidt mere af her på forummet. Super!

Ja, det har været en super tråd, og tonen har været fantatisk positiv. Men jeg må da indrømme at da jeg skrev indholdet, så havde jeg lidt håbet på at der ville være en PSD-til-HTML tjeneste indehaver, som virkeligt havde gået mig på klingen :-)
Dels for at få fortalt om bredden af CloudSprout, men også for at checke om der er noget jeg har misset.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:45

Hej Jimmy

Jeg glæder mig også rigtigt meget til traileren, det er faktisk slet ikke så tosset en ide, med en prof. speaker :-)

Jeg er super glad for at du kan se potentialet i SproutExchange, jeg har som sagt meget store forventninger til den. Både i forhold til Artisteer og de traditionelle templates, så skulle SproutExchange gerne være et overlegent alternativ. SproutExchange elementer kan også sammenkædes med Photoshop-filer og sync updateres.
(Når vi har en international version klar, så vil noget af det første vi vil prøve være at lave en aftale med en af de store template udbydere).

Det videoen viser er deling af Layoutelementer, men man kan også dele hele sites og sektioner af sites (såsom nyhedsektion, blog, medarbejder liste etc. ).

Jeg allerede indgået et samarbejde med et dansk firma med en afdeling i Vietnam om levering af en lind strøm af elementer og layouts. Og aftalt med nogle af testdesignerne, at de laver nogle ting til SproutExchange.
Derudover regner vi med, starte nogle konkurrencer, hvor det at bygge til SproutExchange helt klart vil være en del af opgaven.

(Videoerne er lavet i 1280x720 så det er derfor at det ser lidt dårligt ud i 1024x768)

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)