Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM hemmelighederne

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Sidder her med Rod Stewart stemme og må desværre sætte min telefon på lydløs. Istedet for blot at være "sygemeldt" så vil jeg da lige lufte et par tanke og se om vi kan få lidt spændende kommunikation igang..og overskriften er selvfølgelig lavet for, at flere kan blive nysgerrige, også dem som har en masse negative fordomme.

Jeg har set flere der brokker sig over at informationen fra MLM folkene, på skrift er så begrænset.

Giv mig info om firma og om produkter, så er jeg selv klog nok til at tage en beslutning om det er noget for mig...Den har jeg stort set læst i forbindelse med alle MLM firmaerne (dog måske de nye undtaget).

F.eks. her hvor jeg er: NuSkin handler om at være cremesælger...og det er sgu ikke noget der tænder en rigtig mand...noget a la dette så jeg tidligere på året her på Amino.

Jeg har et ganske tæt samarbejde med min direkte upline, og vi har holdt utallige fællesmøder rundt omkring i landet, vi har også haft præsentationer for flere der på forhånd havde meldt ud, at de var skeptiske. Og jeg har intet imod folk er skeptiske, men på intet tidspunkt har jeg set folk drage samme konklusion som mange gør herinde efter en ultra kort introduktion. Nogle føler sig kloge nok fordi de tidligere har set en produktpræsentation eller set bilerne folk kører rundt i.

Men skriftlig kommunikation giver ikke ordentlig dialog, det giver mulighed for misforståelse...det ser jeg tit i alle mulige andre sammenhænge så det er ikke et MLM problem.

Hvis man har det perfekt hvor man er nu, jamen så er det jo kun lækkert, men hvis man går og overvejer muligheder, hvorfor vil man så ikke have præsenteret mulighederne ordentligt? Er man bange for at "spilde" 10 min på en telefon samtale?

Vi har også en række produkteksperter på alle MLM firmaernes produkter... Det er næsten ligegyldigt hvad der produceres, så er det ikke godt nok og man udnytter blot sine venner og familie. Og her vil jeg lige give en historie med:

Min svigermor er f.eks. kunde i min forretning og købte tidligere på året, for første gang mascara og øjenmakeup fjerner i min webshop. Forleden ringede hun var løbet tør og ikke kunne finde det i shoppen. Hun har tidligere købt en række andre makeup fjernere men alle gav hende problemer og fik hendes øjne til at løbe i vand. Dette fortæller jeg ikke for at sælge produktet til nogle.... fordi de er ganske enkelt udgået. Hun har dog bedt mig undersøge om det skulle være muligt at købe hjem fra USA, selvom det giver en noget højere pris.

Blev lidt længere end planlagt, men det åbner måske op for kommentarer og råd.

Mvh. Martin

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 14:05

Hej Martin

Jeg kunne jo passende starte med og skrive, at hvis du havde styrket din immunforsvar, så vil du være bedre stillet nu, men det undlader jeg :-) :-) :-)

Der findes folk, der er pro  NM/MLM, og der findes folk, der er contra NM/MLM. Fælles for begge parter er, at de mere eller mindre, har en holdning til sagen.

Jeg personlig respekterer begge holdninger. Min opgave er ikke at lege missionær, men derimod at føre en saglig diskussion omkring det jeg laver. Jeg føler selv at have en god koncept kombineret med en god produktpalette, som jeg udførlig har redegjordt på min hjemmeside, og det står jeg ved.

Martin Slot:

Giv mig info om firma og om produkter, så er jeg selv klog nok til at tage en beslutning om det er noget for mig...Den har jeg stort set læst i forbindelse med alle MLM firmaerne (dog måske de nye undtaget).

Nej, det er man sikkert ikke, men grundlæggende infoprmation omkring firma/produkt burde være til stede for at have en udgangspunkt, man kan tage stilling til. Jeg personlig kan heller ikke forholde mig til udtryk som:

- vær med fra starten

-get rich quick

-sensationel koncept

-tjen penge uden at lave noget

- etc.

Martin Slot:
Men skriftlig kommunikation giver ikke ordentlig dialog, det giver mulighed for misforståelse...det ser jeg tit i alle mulige andre sammenhænge så det er ikke et MLM problem.

Korrekt, men med udgangspunkt i ovennævnte er der grunfdlag for en dialog.

Martin Slot:
Vi har også en række produkteksperter på alle MLM firmaernes produkter... Det er næsten ligegyldigt hvad der produceres, så er det ikke godt nok og man udnytter blot sine venner og familie.

Disse mennesker findes, men hvis du lægger mærke til, bliver disse mennesker tavse, som regel, hvis du på en sober og saglig måde spørger ind til baggrund af deres svar.

Konklusionen af dette indlæg må være, at sålænge man opfører sig sobert og tolerant i såvel skrift og tale, så er der basis for en åben dialog.

Dbh.

Michael

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 14:20

Jeg tror det største problem for MLM virksomheder når de skal præsentere sig er manglende realitetsans. Har hørt nogle rigtige gode præsentationer, der virkelig kan tænde en, men de er ALTID over budgetteret.

Der mangler bevis for at produkterne kan leve op til den omsætning der budgetteres med for at alt er fantastisk...

Jeg syntes lidt det svarer til at en børsnoteret virksomhed budgettere deres omsætning og overskud langt over hvad der er muligt at opnå, for derefter at tjene fedt på at sælge deres aktier langt over aktiens reelle værdi.

Når budgetterne så rent faktisk skal opfyldes så falder det hele sammen?

i den forstand tror jeg på at MLM kan være en fantastisk struktur, men jeg mener at de skal skrue forventningerne ned i deres præsentationer ellers basere de det på en drøm der sjældent kan blive til virkelighed..

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 15:11

The-shop.dk:

Jeg tror det største problem for MLM virksomheder når de skal præsentere sig er manglende realitetsans. Har hørt nogle rigtige gode præsentationer, der virkelig kan tænde en, men de er ALTID over budgetteret.

Jeg kan sagtens forstå dig, men jeg må tilstå at jeg ikke har oplevet rigtige præsentationer med dette problem. Og med rigtige præsentationer mener jeg præsentationer ansigt til ansigt, hvor der er dialog om de muligheder der nu er. På intet tidspunkt på første præsentation snakker jeg om budgetter, for der er så stor forskel på de målsætninger folk har.

Hvor jeg oplever dette manglende realisme er mere når der "markedsføres", drømmene er planlagt på forhånd, nå x inden 90 dage og bonus osv.

The-shop.dk:

Der mangler bevis for at produkterne kan leve op til den omsætning der budgetteres med for at alt er fantastisk...

Igen, så tror jeg stadig de færreste smider nogle budgetter på bordet overfor folk der er interesseret. Og når folk efterlyser tal her på Amino, så er det jo ikke fordi de er interesseret - Kunne vi se på en tidligere tråd med Jesper, og det gør at dialogen aldrig bliver særlig seriøs. Jeg har en målsætning som jeg jagter, men alle jeg starter op, skal have deres egne mål at gå efter. Jeg fortæller selvfølgelig hvorfor jeg gør det, men budgetter hvis vi kan kalde dem det, de kan først gennemgås når man ved hvad der ønskes opnået indenfor en tidsramme.

Er ikke enig i beviserne mangler, i hvert fald ikke i NuSkin hvor jeg er.

The-shop.dk:

Jeg syntes lidt det svarer til at en børsnoteret virksomhed budgettere deres omsætning og overskud langt over hvad der er muligt at opnå, for derefter at tjene fedt på at sælge deres aktier langt over aktiens reelle værdi.

Når budgetterne så rent faktisk skal opfyldes så falder det hele sammen?

i den forstand tror jeg på at MLM kan være en fantastisk struktur, men jeg mener at de skal skrue forventningerne ned i deres præsentationer ellers basere de det på en drøm der sjældent kan blive til virkelighed..

Nu er det ikke for at reklamere for mit eget, men jeg linker alligevel til en af vores præsentationer, for jeg syntes ikke den passer til de kritik punkter du har.  Den tager 6 min. og jeg kunne da godt tænke mig at høre hvad du syntes her.

http://www.youtube.com/watch?v=_xfbnpWTb0k

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 16:55

Martin Slot:

Nu er det ikke for at reklamere for mit eget, men jeg linker alligevel til en af vores præsentationer, for jeg syntes ikke den passer til de kritik punkter du har.  Den tager 6 min. og jeg kunne da godt tænke mig at høre hvad du syntes her.

Jeg har set filmen, og syntes da også at det lyder meget interessant.

Men, jeg må stadig sige, at hvis de har et rigtigt stærkt produkt, vil de opnå en større omsætning ved selv at aktivt markedsføre deres produkt, og lade proffesionelle agenter foretage salget.

Der siges i videon, de ingen fysisk butik har, det er rigtigt nok.

de har ingen ansatte, det er forkert, der siges senere at de jo ihvertfald har 150 forskere ansat, og så må man formode at der også er en pæn stab til at administrere disse forskere. Man må formode at der er nogen ansat til at forestå for kontakten ud til de enkelte lande. Så der er da bestemt mange ansatte.

Der siges også de intet varelager har, men det har de jo også, som også nævnes i filmen.

Det er selvfølgelig også klart at en virksomhed har ovennævnte, det skal man jo have for at få en forretning til at hænge sammen.

Men når de siger at de ingen butikker har vil jeg også våge den påstand at i et MLM udgør de enkelte sælgere en salgsenhed, butik om man vil, og det får de deres provision for, det er jo ikke meget anderledes end at have sine produkter direkte på hylden i den lokale matas.

Men jeg vil da sige udfra præsentationen lyder det som en innovativ og iderig virksomhed, der er bare lige det, at jeg tror på, vil næsten sige er sikker på. At det der betegnes som Den gammel dags metode Producent - agent - butik det er den metode der absolut kan laves den største omsætning på, og i sidste ende det bedste resultat.

Ydermere er der et problem her, der er ingen markedsføring på produktet, og genkendelighed sælger, det ved vi alle.

Så jeg vil til enhver tid påstå, at den traditionelle fremgang, vil være bedre for en virksomhed som NuSkin..

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 17:48

The-shop.dk:

Jeg har set filmen, og syntes da også at det lyder meget interessant.

Men, jeg må stadig sige, at hvis de har et rigtigt stærkt produkt, vil de opnå en større omsætning ved selv at aktivt markedsføre deres produkt, og lade proffesionelle agenter foretage salget.

Det skal du da have lov til at syntes. NuSkin købte i sin tid Phamanex som dengang var ude i 10.000 drugstores, og ved at ændre metoden til NM, så er det blevet en kæmpe succes.

Nu Skin har et produkt der lige har vundet Stevie Awards for årets bedste nye produkt. Og stigende omsætning både i 2009 og 2010 (den periode vi har været igennem selvfølgelig).

Hvilken måde der er smartest at "markedsføre" på, tja der er jo mange meninger og mon ikke Nu Skin har haft rådgivere på flere gange...

The-shop.dk:

Der siges i videon, de ingen fysisk butik har, det er rigtigt nok.

de har ingen ansatte, det er forkert, der siges senere at de jo ihvertfald har 150 forskere ansat, og så må man formode at der også er en pæn stab til at administrere disse forskere. Man må formode at der er nogen ansat til at forestå for kontakten ud til de enkelte lande. Så der er da bestemt mange ansatte.

Der siges også de intet varelager har, men det har de jo også, som også nævnes i filmen.

Det er selvfølgelig også klart at en virksomhed har ovennævnte, det skal man jo have for at få en forretning til at hænge sammen.

Normalt ville jeg have taget en snak på telefonen før og efter video'en, så det er nu meget sjovt at prøve denne vej også.

Jamen selvfølgelig har NuSkin ansatte, varelager, forskere, husleje, administration osv. I København sidder der ca. 70 ude bag Fisketorvet. Men NuSkin er mere en samarbejdspartner. Så folk som arbejder med forretningen som jeg, vi har ingen ansatte. Jeg sidder pt. i min stol (a la Joey og Chandlers fra Venner) Min arbejdsplads er min computer, internet forbindelse, telefon samt hvor folk nu vil mødes henne (møder folk både hos dem selv, på cafeer, hos mig eller ude hos NuSkin). Så nej man har ingen ansatte som hvis man er traditionel virksomhedsejer.

Det som Jan siger på video'en er at man varelageret det har Nu Skin, du køber ikke noget hjem, du har ingen varer liggende på et lager, du har ingen ansatte til at varetage administration osv. Du har enten en website hvor kunden skal indtaste dit ID nummer, eller du har din egen website som koster et månedligt abonnement. Forsendelser, varer, betaling, beregning af omsætning, provision, kundeoversigt osv... ja det klarer NuSkin eller systemet.

The-shop.dk:

Ydermere er der et problem her, der er ingen markedsføring på produktet, og genkendelighed sælger, det ved vi alle.

Den forstår jeg ikke lige. Dette er jo en video der fortæller kort om koncept, og her kan man så, som det siges, vurdere om konceptet lyder interessant nok til at ville høre mere, eller om produkterne lyder interessante nok til at man "hellere" vil høre om dem. Men det sidste opleves meget sjældent hos mig. Det er ikke et værktøj vi bruger til at markedsføre vores produkter.

Mht. butik, så er der behandlere rundt omkring både i DK og udlandet (lige fra frisører til plastik kirurgere), hvor varerne sælges på traditionel vis, og det er absolut ikke disse der tjener de store penge.

Jeg er nu uenig med dig omkring den gammeldagse metode, og der er jo en grund til at alle snakker netværk. Du kan ikke gå til et iværksættermøde uden at der snakkes netværk.  Og flere store firmaer bruger jo også Network Marketing.

Du kan også se Brilliant Compensation, som er en video om branchen generelt. Her udtaler en universitets professor (uddannet på Harvard og underviser i marketing på Illinois Universitetet).

Mvh. Martin

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 17:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

The-shop.dk:

Hvis der ingen markedsføring er i NM/MLM branchen, hvor tror du så pengene til bonusudbetalingen kommer fra?

Dbh.

Michael

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 18:21

Michael Dullweber:
Hvis der ingen markedsføring er i NM/MLM branchen, hvor tror du så pengene til bonusudbetalingen kommer fra?

Det kommer jo helt an på de forskellige set ups, så det har jeg sjovt nok ingen anelse om. Men det typiske markedsføring i MLM må jo mund-til-mund og det er skam også effektivt, det er bare ikke noget der brænder fast i baghovedet af mig lige som en traditionel tv kampagne ville gøre det.

Mange mennesker er usikre når de foretager deres indkøb derfor vælger de udfra genkendelighed, det skaber en form for tryghed når der købes ind.

Grunden til at jeg nævner det er at jeg aldrig har hørt om hverken firmaet eller om produktet før. Man kan sagtens have et vinder produkt og tabe alligevel.

Men mht. Nu Skin generalisere jeg nok for meget hvilket jo ikke er underligt hvis man er skeptisk over for hele konceptet. Så bliver jeg nød til at fremsætte nogle påstande og få dem afvist, som jo også er klaret her.

Dog mener jeg stadig at skal man op i den tunge klasse, så er MLM ikke vejen. Så skal man over i en traditionel virksomheds og markedsføringsform. Og ja vi har da eksempler hvor MLM har været fantastisk, men der er desværre for hele branchen mange flere eksempler på det modsatte!

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 22:56

The-shop.dk:

Det kommer jo helt an på de forskellige set ups, så det har jeg sjovt nok ingen anelse om. Men det typiske markedsføring i MLM må jo mund-til-mund og det er skam også effektivt, det er bare ikke noget der brænder fast i baghovedet af mig lige som en traditionel tv kampagne ville gøre det.

Tja mennesker er så forskellige. Der er godt nok ikke mange tv reklamer der sidder fast hos mig.

The-shop.dk:

Grunden til at jeg nævner det er at jeg aldrig har hørt om hverken firmaet eller om produktet før. Man kan sagtens have et vinder produkt og tabe alligevel.

Men mht. Nu Skin generalisere jeg nok for meget hvilket jo ikke er underligt hvis man er skeptisk over for hele konceptet. Så bliver jeg nød til at fremsætte nogle påstande og få dem afvist, som jo også er klaret her.

Er det NuSkin du ikke har hørt om før? Eller hvordan skal den forstås. Der er mange der ikke har hørt om NuSkin, også som er i MLM, hvilket jeg syntes er rystende hvis!! folk siger at de har klart den bedste mulighed på markedet...

Her hjemme er NuSkin måske ikke så kendte, men firmaet har været iblandt de mest troværdige firmaer i USA i 4 år. Har også fået en Stevie award for mest innovative firma (er dog lidt i tvivl om hvad kategorien dækker).

The-shop.dk:

Dog mener jeg stadig at skal man op i den tunge klasse, så er MLM ikke vejen. Så skal man over i en traditionel virksomheds og markedsføringsform. Og ja vi har da eksempler hvor MLM har været fantastisk, men der er desværre for hele branchen mange flere eksempler på det modsatte!

Jeg har skam forstået din holdning til det og den ser ikke ud til at kunne rykkes ved, og skepsis er skam ikke noget problem, det er først "kedeligt" hvis det låser fra at være åben overfor information. Der er rigtig mange som har god succes som var skeptiske fra starten og blot tog til en forretningspræsentation for at slippe af med "vennen/veninden".

Der er dårlige eksempler for alle brancher...

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 12:57

The-shop.dk:

Men det typiske markedsføring i MLM må jo mund-til-mund og det er skam også effektivt, det er bare ikke noget der brænder fast i baghovedet af mig lige som en traditionel tv kampagne ville gøre det.

Mange mennesker er usikre når de foretager deres indkøb derfor vælger de udfra genkendelighed, det skaber en form for tryghed når der købes ind.

Måske fanger en TV  reklame som wupti P og Polle fra Snave og giver meget salg. Men der er et stykke fra at den brænder sig fast til du måske går ned og køber.

I mlm er det personen bag firmaet som du  får et tilhørs forhold til. På samme måde som hvis du kommer på det samme autoværksted år efter år. Du er tilfreds med den service du får og forsætter med at komme.

Go weekend

Keld 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)