Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hårdere straffe til pædofile. Støt op, og hold dem væk fra gaderne

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er jeg med på vognen.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super tak skal i have.

Det vigtigste ved hårdere straffe er som sagt at holde dem væk fra gaderne når de nu ikke kan styre sig. Ikke for at få hævn eller for at tro at det hjælper de pædofile.

Og så er det bare et ulækkert signal samfundet sender ved at sætte straffen så lavt.

Og tro mig når et barn bliver udsat for voldtægt , så er det ikke kun barnet der lider, men dets familie, dets venner, dets fremtidige kæreste og samfundet der skal hjælpe denne her skæbne igennem livet med en tro på at livet kan være okay.

Jeg ved at der er en masse på nettet omkring at stoppe pædofili, og det kan være lidt trættende at høre på hele tiden. Men der sker jo ikke noget, og det her er som sagt en underskriftsindsamling

Tak til jer der støttede. Nu er vi 5500. Ca 600 mere end før jeg gik i seng i går :-) Vi kan gøre en forskel med vores store online netværk

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 12:30

Jeg skal ikke kunne sige om straffen er lav eller ej, jeg har simpelthen ikke indsigt i det. Nu er det i forvejen ikke specielt meget en ferie at være i fængsel halvandet år som pædofil, det er så vidt jeg ved simpelthen bunden af fængselssystemet, og de bliver behandlet yderst brutalt af medfanger. De her indsamlinger, osv, er udemærket til at skabe fokus, men oftest synes jeg folk er styret af følelser omkring disse ting.

Jeg har da alt muligt imod pædofile, Jeg har desværre bare ikke nogen juridisk indsigt i hvad er en reel strafudmåling, og om 1,5 år er nok eller ej. Oftest sammenlignes der med økonomisk kriminalitet, da man selvfølgelig synes at pædofili er langt mere ækelt, den spiller helt klart på følelserne hvor man kan sige at økonomisk kriminalitet er nemmere at håndtere rent logisk/fornuftsmæssigt (med mindre man er den forurettede).

Det samme gør sig gældende generelt for voldtægt, hvor jeg også synes nogengange at strafudmålingen virker absurd. Der er dog oftest en mere reel grund til at det er som det er, end at retssystemet blot er blødsødne.

Man kan også spørge om pædofile i det hele taget har godt af kun at være lang tid i fængsel eller om de bør hjælpes på en anden måde? Jeg aner det virkelig ikke.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:39

Dan @ Abcel:
Nu er det i forvejen ikke specielt meget en ferie at være i fængsel halvandet år som pædofil, det er så vidt jeg ved simpelthen bunden af fængselssystemet, og de bliver behandlet yderst brutalt af medfanger

Der tager du lidt fejl, jeg kan oplyse dig op de har separate afdelinger hvor de faktisk får lov at komme i f.eks Bilka og handle en gang om ugen, det er noget andre fanger ikke får lov til!

Dan @ Abcel:
Man kan også spørge om pædofile i det hele taget har godt af kun at være lang tid i fængsel eller om de bør hjælpes på en anden måde? Jeg aner det virkelig ikke.

De ting de påføre børn familier venner osv tager år at komme af med, defor skal de have mere i straf! om man så skal hjælpe dem under dette forhold er en anden diskussion.

/allan

Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  cSupport Skrevet kl. 12:51

Det vidste jeg faktisk ikke. Så de får lov at gå i Bilka og handle en gang om ugen??

Men ja, er helt med på at de medføre meget smerte og bør straffes retfærdigt. Selve strafudmålingen aner jeg ikke noget om hvad der er en hård straf eller ej.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:58

Nu har jeg et par venner som arbejder som fængselsbetjente.

Jeg har flere gange spurgt om de forskellige fanger, fordi de passer på mange psykopater og f.eks. de pædofile i omtaler er et svært emne.
Mange af dem er engle når de er inde men når de har udtjent deres dom, så kan de gå ud og voldtage en 2 årig igen.

Det kan ikke kureres da det ville være det samme som at helbrede bøsser (skifte deres seksuelle retning).

Forlænger man deres domme, så forværre man bare problemet med mangel på resourcer i fængsels budgetterne.

Nu er jeg lidt ekstremistisk angående voldsudøvere, pædofile, mordere osv.
Jeg mener dem som gentagene gange begår diverse umenneskeligheder burde aflives.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:13

Done!

Du så vist Pernilles Talkshow i går aftes, Jimi. Men godt initiativ. Og helt enig. Danmark er et sørgeligt land, når det vurderer, at skattesvig er langt mere alvorligt end pædofile overgreb :-(

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 13:23

Du så vist Pernilles Talkshow i går aftes, Jimi.

Nej , det gjorde jeg ikke :-) Men min søster linkede til hjemmesiden på Facebook.

Ellers giver jeg Lasse lidt ret. Hvis du gør sådan nogle ting gentagne gang, og ikke gider terapi og viser store resultater i den terapi, så må vi ligge dig til at sove, permanent. Både for at beskytte medborgerne, men også krænkerens egen skyld. Hvem gider i virkeligheden at leve sådan et liv ?

Til gengæld synes jeg at livsvarigt som de har det i blandt andet USA, hvor man er det er til man dør, det er virkelig umenneskeligt. At lukke et menneske ind i sådan en lortecelle i 60-70 år. Det grænser til tortur, og så ville en sprøjte man kan sove ind på være mere humant.

Men altså jeg er også alvorligt træt af at høre om krænkerens rettigheder. Sådanne diskussioner som det her ender altid i den debat. I stedet for at se på de skadevirkninger de forvolder

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  cSupport Skrevet kl. 13:27

Ja Lasse, pædofili kan ikke kureres, men så kan man så spørge om fængsel er det rette til sted for dem.

Dog har jeg faktisk selv lidt samme syn mht straf for mordere, voldtægtsforbrydere, osv selvom jeg ikke giver udtryk for det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 14:09

Så er der skrevet under. Godt initiativ.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)