Hej med jer,
Jeg må give Lundsby ret. Det at starte en butik op er ikke bare det at have et butiksvindue.
Først ville jeg nok undersøge hvor på markedet mine produkter ville sælge bedst (det er jo ikke sikkert det er via en webshop).
Det næste vil være at lave et markedsføringsbudget. En webshop eller en amindelig butik sælger ikke sig selv. Alting koster penge.
Men hvis vi så skal gå efter at det er en webshop vi vil have (pas på det ikke bare er fordi det lyder smart) - Så skal man altid huske på at det absolut ikke er let at finde en butik på nettet - de fleste nye webshops bliver fundet ved tilfældighed. Men hvis man så bliver fundet - Hvad så - Jo det næste er så at man skal virke troværdig (jeg har set mange webshops der ligner noget der er lavet i billedeteknik i folkeskolen i 1 klasse.
Tænk altid på at der er konkurrence der ude, der findes millioner af webshops (og hvorfor skal man købe sine produkter på din?).
Hvis man vil lave en forretning - en forretning hvor der er indtjening - Så koster det altså noget. Jeg har det lidt underligt over folk der gerne vil lave forretning, men forventer at de kan få det hele gratis. Jeg har lige fulgt lidt med i en debattråd hvor der er en der tilbyder færdig webshops for Kr. 350,-.... Pas på med sådan noget. Jeg har set mange 14 årige "webdesignere" her på Amino næsten forære deres arbejdskraft væk. Ikke at nogen af dem ikke kan være gode nok, Men hvis man bygger sin virksomhed op efter gratis princippet - Så skal man også forvente ikke at sælge noget som helst!
Pointe: Pas på der ude på nettet - det oser af frihed - men der er plattenslagere i overtal!
Med venlig hilsen
Michael Jensen-Maar