Hej jeg har faaet denne lidt underlige email fra kina. Jeg forstaar ikke helt hvad det er det vil? hva siger i til den? jeg har navnet organicdreams fr og eu:
Dear Manager: |
jeg gætter på spam..
Hej jeg har faaet denne lidt underlige email fra kina. Jeg forstaar ikke helt hvad det er det vil? hva siger i til den? jeg har navnet organicdreams fr og eu:
Dear Manager: |
De vil sælge domænenavnene til dig, men først senere. Først skal du lige smøres. |
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Tror du virkelig de sender 10 millioner håndskrevne e-mails ud om dagen til diverse domæneejere rundt omkring i verdenen, angående hvad for nogle domænenavne de har lov til at bruge i Kina ? Først skal det se ud som at de gør dig en tjeneste ved at " holde " på domænenavnene, dernæst får du at vide at de har stor værdi i Kina, og så vil de sælge dem til , til stor overpris. Du er velkommen til at gøre det Hvis man tænker bare lidt, hopper man sjældent i 99,9 % af de her forbrydelser. |
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
|
Den historie de prøver at sælge dig er ret godt fundet på, men det er altså bare et forsøg på at fuppe penge ud af dig. Som Jimi siger er der ingen, der vil købe domænet såfremt du ikke reagerer. Hvis du ønsker domænet kan det købes billigere ved din almindelige domæne-forhandler Speednames sælger det til €40/år. |
Det var så lidt Anders :-) Jeg får ca 10 af den slags om ugen i forskellige variationer. Jeg fik også et brev med posten fra Domain Renewal Group om at et af mine domæner skulle fornyes. Det så virkelig overbevisende ud, og de havde tydeligt lagt en stor indsats i det. Så det var da lige før jeg midt i noget stress kunne hoppe på den. Jeg er selv lidt naiv, og har tidligere været MEGET naiv. Jeg er stadig rystet over alle de idioter , som lever af at stjæle fra andre.. bare sådan generelt |
Hehe.. Jeg får også tit nogle underlige mails fra kina og rundt omkring :) Jeg ignorere dem bare altid.. |
Lad mig oversætte: Kære Direktør: Denne mail er fra en kinesisk svindler med dårlig økonomi og primært beskæftiger sig med kreativ forretningssans med domæne registreringer. Den 29. september 2010 sad jeg med mine andre taber venner og røg en fed, mens vi diskuterede, om der mon ikke måske var nogle godtroende mennesker i vesten som vi evt. kunne røvrende. Det er her du kommer ind i billedet, altså som kunde selvfølgelig. Hvis du er interesseret i at betale overpris for de kinesiske domæner, så kan vi godt gøre dig en tjeneste, at reservere dem til dig. Du er nemlig vores nye bedste ven og vi gør gerne vores venner glade. Er du interesseret, så kontakt os hurtigst muligt. Mange tak, Med venlig hilsen Shangguan Wang Tuan Xiaugang (mon ikke jeg skulle bruge John istedet) |