Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google registerer ikke søgeord i cachen

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil taknemmelig for lidt hjælp her :-)

For et par måneder siden indsatte jeg tagget " noarchive" i den tro at det ville stoppe indekseringen af mine arkiver på min wordpress side. Jeg fandt så ud af , at det betyder at jeg beder om at så stoppet arkiveringen af min Google cache.

Det fik jeg så ændret for lidt over en måned siden, og min hjemmeside er blevet crawlet mange gange siden. Men cachen fanger kun dele af et søgeord. Hvad sker der, og hvad kan jeg gøre ??

Se et eksempel her :

Cache mangler søgeord, eller har kun dele af ordet

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 03:35

Jeg syntes da at at keywords ser ens ud begge steder!?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 04:53

Jimi Hove:

Jeg vil taknemmelig for lidt hjælp her :-)

For et par måneder siden indsatte jeg tagget " noarchive" i den tro at det ville stoppe indekseringen af mine arkiver på min wordpress side. Jeg fandt så ud af , at det betyder at jeg beder om at så stoppet arkiveringen af min Google cache.

Det fik jeg så ændret for lidt over en måned siden, og min hjemmeside er blevet crawlet mange gange siden. Men cachen fanger kun dele af et søgeord. Hvad sker der, og hvad kan jeg gøre ??

Se et eksempel her :

Cache mangler søgeord, eller har kun dele af ordet

Det ser lidt spooky ud, Jimi. Jeg har set det samme en gang før, og da forsvandt problemet, næste gang Google cachede siden. Du ranker jo også fint på termen, så jeg ville ikke miste nattesøvn over det :-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 13:04

Hej Thomas

Tak fordi i tager jer tid til at kigge på det :-)

Siden er blevet cached en del gange siden jeg først opdagede. På et tidspunkt opfangede den søgeordene igen, men nu er den så tilbage til at være underlig.

Og tro mig Thomas , jeg har mistet MANGE placeringer på det her. På søgningen " ejendomsservice i København " lå jeg nr 1 før det her. På søgningen " ejendomsservice " nr 3 og sikkert på vej videre op. osv osv. På alle mine søgninger har jeg tabt rigtigt mange pladser. Og jeg er jo lidt stabil til SEO efterhånden, så jeg kan virkelig ikke se hvad det ellers skulle være. Jeg har brugt mange mange timer på at finde en løsning, uden at kunne se noget

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:36

Nu er forsiden så blevet cached igen , igen, uden at der er sket nogle ændringer.

Nogle der vil løse en svær gåde ?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 09:56

Jeg har set det et par gange før og én af gangene på et af mine egne sites, hvilket også var et søgeord der kunne opdeles... Og ved du hvad? Det giver ingen mening, men det der hjalp ved mig var at dele ordet op (f.eks. "ejendoms service") og lade Google cache siden - og så rette det igen til det samlede ord og lade Google cache igen... Og VOILA :)

Jeg kan ikke forklare det, men det virker til at være en lille fejl i Google, da Google jo også arbejder med ordet opdelt og relaterer det tilnærmelsesvist til ordet samlet. Hvis du f.eks. søger på "ejendoms service københavn", ranker du faktisk også i top

Håber det hjalp lidt :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:16

Hej Marcel

1000 tak for hjælpen , det vil jeg prøve.

... men

Det er alle mine søgeord på alle sider.

Ord som : " snerydning " " kontorrengøring " " erhvervsrengøring " " viceværtsservice " " trappevask " " polishbehandling "og flere endnu

Og så er der alle long tail variationerne. Søger du på " trappevask københavn " eller " ejendomsservice københavn " eller andre af min longtail varianter, registreres ordet " København " heller ikke. Og det skal vel ikke deles op , altså ordet København ?

Hvis jeg skal til at dele alle de ord op, så bliver det sgu en lang uge :-)

Men jeg vil lige prøve at dele ordet " ejendomsservice " op, og se hvad der sker.

Jeg har læst meget lidt om det på Googles egen blog. Jeg mener at Matt Cutts selv svarede på det, han vidste heller ikke hvad det var, og sagde han ville sørge for at det blev fikset. 2 år senere skrev brugeren tilbage, og det var stadig ikke i orden.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 10:21

Jeg har ikke tidligere prøvet med longtail, men jeg tror en opdatering af indholdet (som nævnt før) vil kunne gøre en forskel... Hvor lang tid siden er det at DOCACHE (kalder vi det lige) kom på igen?

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 11:42

Marcel Fuursted:
Hvor lang tid siden er det at DOCACHE (kalder vi det lige) kom på igen?

- dobbelt post -

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 11:42

Marcel Fuursted:
Hvor lang tid siden er det at DOCACHE (kalder vi det lige) kom på igen?

3 oktober for forsiden, som selvfølgelig, bliver crawlet oftere

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)