En kommentar til de ting Martin har været inde på. Lad os få en dialog hvorledes de forskellige virker på set ud fra at nogen kan lede systemet andre kan ikke, at fordømme viser kun de fordømmenes egne begrænsninger. Om man kan lide det eller ej så er MLM/Network Marketing en mulighed for at starte en virksomhed på uden at bruge en halv til en hel milion kr.
Derfor er det vigtigt at vælge den virksomhed der tilbyder de produkter man alligevel køber/bruger eller om man skal markedsføre et nyt produkt.
Dernæst er det overordentligt vigtigt at man ikke bliver snydt på dårlige kompensationsplaner, f. eks. en check i US$ som ikke vil indløses af en dansk bank.
Produkterne skal være vel testede, de skal kunne retuneres uden omkostninger til et "lokalt" lager, ingen købetvang, man skal kunne "slippe ud af systemet" uden omkostninger.
Jeg kan huske firmaer som Cabochon, Beverlyhills m. fl. som idag ikke er på det danske marked enten på grund af total dårlige "salgstal", total dårlig ledelse, konstant ændring af kompensationsplaner, alt for store tvungene indbetalinger.
En lille anekdote:
Thomas Alva Eddison skabte glødelampen..., det er med moderation, flere andre havde også brugbare glødelamper de formåede bare ikke at sætte dem i produktion som Eddison gjorde. Og for nu at denne glødelampe kunne bruges så skulle man have strøm. Eddison var en af grundlæggerne af General Electric en af verdens største virksomheder for man skulle jo have et "netværk" :-))
MLM/Network Marketing what ever er en metode hvorpå virksomheder kendte som ukendte sælger deres varer på. Vil i tro mig at der i USA the motherland of opertunity er en virksomhed der har følgende varemærker i deres produktgrupper:Ford motor company, Coca-Cola, Reebok.
Og så kan man jo spørge sig selv hvad grunden til det er ?
Mvh
Hans
|
Af. Forbrugerminister Henriette Kjær, MF (Kons)
"Regeringen har igennem den seneste valgperiode gjort en kraftig indsats for at skabe ny beskæftigelse og navnlig give mulighed for at få flere iværksættere i erhvervslivet. En indsats der samtidig tager sigte på at integrere nydanskerne, ved at få disse ud på arbejdsmarkedet. Der skal i de kommende fire år skabes 60.000 nye jobs. Mange af disse arbejdspladser vil være i de brancher vi kender i dag - men der vil også blive brug for massiv nytænkning. Og for at vi åbner sind og øjne for nye brancher - for nye muligheder.
Fra konservativ side ønsker vi en opblomstring af iværksætterkulturen. Det er nøglen til flere varige arbejdspladser. Derfor udsendte Forbrugerstyrelsen i september 2004 en vejledning til forbrugerne om de vilkår, der herhjemme skal gælde for Network Marketing. Det er e n helt ny måde at skabe salg på. En metode som har haft stor succes i mange andre lande. I Danmark vil mange forbrugere måske være lidt usikre overfor netværk marketing - derfor er det vigtigt at få seriøse spilleregler ind i netværk marketing branchen.
Network Marketing kan blive en af brikkerne i regeringens beskæftigelsespolitik, som - seriøst og professionelt gennemført - kan give forbrugerne helt nye muligheder. På den nye forbrugerportal
www.forbrug.dk , der har set lyset under denne Regering, vil man finde adgang til information om muligheder på Network Marketing området, samt læse om de faldgruber, man som forbruger bør undgå og information om de selskaber, som ikke overholder god markedsføringsskik.
Tidligere eksempler på ulovlige Marketing-lignende selskabers udnyttelse af sagesløse forbrugere, har forståeligt nok skabt en skepsis overfor denne branche.
Det vil være en opgave for den nye forbruger Task Force, at informere og skabe tillid og fortsat sam! spil mellem forbrugerne og de seriøse Network Marketing selskaber på det Danske marked, for at sikre at vi i Danmark får udnyttet muligheden for at få langt flere iværksætter i gang med deres efter virksomhed.
Omkring 80.000 danskere er i dag over hele landet beskæftiget med denne form for direkte salg. Ifølge Direkte Salgs Foreningen, som har haft Forbrugerstyrelsens spilleregler til høring, omsætter disse netværkere i dag for mere end 600 mio. kr. årligt.
For regeringen er det vigtigt fortsat at fremme det fri initiativ, og få folks virketrang til at udfolde sig på en ny måde. Det er derfor vigtigt at netværk marketing branchen fortsat får mulighed for at udvikle sig under ansvar for lovgivningen og helt som alle andre erhvervsvirksomheder gør det. Det interessante for beskæftigelsen er at netværk marketing drevet på en seriøst og professionel måde giver beskæftigelsesmulighed for alle faggrupper lige fra ufaglærte og nydanskere til akademike re og erhvervsledere.
Både i USA og England har Network Marketing nydt anerkendelse for at skabe muligheder for mennesker - uden hensyn til deres tidligere beskæftigelse eller uddannelse. Sådan skal det også være her i landet.
Regeringen er positiv overfor at folk kombinerer arbejde og fornøjelse samtidig med at det sociale samvær styrkes. Mens man arbejder, lærer man af de mere erfarne og dygtiggør sig ved at prøve selv. Derved øges folks virketrang til selv at gøre en ekstra indsats.
Men klart at de pågældende netværk marketing aktiviteter skal foregå efter de udstukne spilleregler.
Sker det vil Regeringen fortsat gøre sit til at skabe endnu flere ny