Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seriøs kritik af MLM

Side 2 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Fornuftige betragtninger.

Til vordende MLM-folk: Ikke alt der glimter, er guld.
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:15
Dato: 10/31/2005 5:31:30 PM Forfatter: Tommy

Og så slutter vi af med en stikpille... lidt lavt niveau, er jeg klar over - men selvom det ser ud til at James har set lyset, så er det nu nok bare en stavefejl.
> Fakta er [...] det kan ikke undgås at folk enten pga. uvidenhed [...] kommer til at drive forretningen på en [...] etisk måde.
.... det ville da være synd for de MLM'er der måtte ende med at drive deres forretning på en etisk måde

- JA UNDSKYLD MIG.....................MEN DU HAR FULDSTÆNDIG RET I, AT DET GODT NOK ER ET - TILMED MEGET MEGET LAVT NIVEAU....................................OG BESTEMT IKKE KLÆDELIGT

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:58
Det er sørme flot. Ikke En eneste af de navngivne personer som blev bedt om at holde sig ude af denne debat har valgt at respektere dette, på trods af at vi andre har ydet netop denne respekt for den anden debat forbeholdt de MLM-possitive. Jeg synes det siger en hel masse om den måde som der arbejdes på i den branche og en af de gode grunde til at ingen af mine venner beskæftiger sig med den slags snask. Hvilken del af "I er ikke velkommen" var så svært at forstå? Og hvordan kan MLM-fanatikernes totale mangel på respekt for andre mennesker fortolkes? Ja, det må vel forstås sådan at enhver form for debat-terror er tilladt - inviteret eller ej. Det ser desværre sort ud for den fortsatte MLM debat her på Amino hvis det er betingelserne ...
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 20:03

Frøsse

Der er ingen adgang for dem fra blå stue her.
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:13

Kære Mikkel og Hans - og alle I andre.....

Tro mig når jeg siger og skriver, at jeg bestemt INGEN som helst intentioner har haft om, at "betræde" dette - jeres "hellige land" - ingen som helst............................hvorfor jeg også beklager denne ”helligbrøde”

MEN der er ÉN ting jeg ikke kan døje her i livet - og det er sladder og "dolken i ryggen"........

Og uanset standpunkt og meninger, så er det sku da lavt; rask væk at begynde at uddele "stikpiller" i en streng, hvor offeret end ikke må - eller skal give til genmæle (så hold dig nu væk JAMES)

Det ER sku for lavt.............................................og bemærk at holdninger og meninger, helt er udeladt i mit input!!!

Og med disse linier, trækker jeg mig gladelig og beredvilligt tilbage!

Dog med en mindelig og medmenneskelig appel om, at hold jer nu fra disse personangreb - de er bestemt ikke klædelige..............

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 20:16

Frøsse

Er du da fuldstændigt blottet for humor, Tommy skrev netop at det nok var en fejl,
Gå da lige 3 gear ned
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:40

Synes egentlig denne debat viser hvordan MLMer tænker og skal tænke for at drive foretning.

Jo flere steder vi kan få presset vores budskaber ind jo bedre, ligegyldigt om vi har lov til det, ligegyldigt om det er venner eller bekendte. Alle steder hvor det giver en chance for at hverve nye kunder = penge, så gør de det.

Jeg skal ikke dømme om det er en forkert måde at drive foretning på, men jeg har ligesom Mikkel, Tommy og andre valgt at holde mig lidt på afstand af bekendte der går ind i disse MLM koncepter.

Netop fordi jeg ved af erfaring, samt andres erfaring, at så snart de ser snitet til det så forsøger de at hive dig over på "deres" side. Jeg tror somend også de ville gøre det selvom man bedte dem fra start lade være. Og det viser denne debat tråd jo netop også.

Men til selve MLM konceptet, synes jeg egentlig det er fint nok, hvis man kunne finde ud af at beherske det ordenligt.

Men jeg har endnu ikke mødt et MLM koncept eller en MLM person, som stolt kunne stille sig op og sige: Hør her ven, sådan fungere det, så meget skal du tjene,  så meget koster det, BASTA.

Næh nej det skal vikles ind i alle mulige underlige ting, og det skal betegnes som gratis, fordi det er muligt at tjene pengene hjem, og det skal udtrykkes sådan at der ingen faldgrupper er og ja hvad ellers har vi hørt her på amino debatten.

Så jeg glæder mig utrolig meget til at se en MLM tråd hvor MLM''er indbyrdes kan snakke om hvordan man tjener flere penge, hvordan andre MLMer mener man skal foholde sig til konkrete sager. Men ærlig talt så tror jeg slet ikke på sådan en tråd kan lade sig gøre, men kan jo være jeg tager fejl.

Og til James og Frøsse, hvorfor overhovedet blande jer? Især dig Frøsse, det har jo intet med dig at gøre, at Tommy fyrer en sjov joke af om en helt tredje person?

Men du så det vel som en mulighed for lige at få foden ind i denne debat også? ( og nej du skal ikke kommentere det )
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 18:10
Fra en anden tråd fandt jeg dette link med reelle salgstal direkte fra WFDSA (World Federation of Direct Selling Association), det tætteste du kommer på en global brancheforening for MLM firmaer.

Turnover er nedadgående, distributørerer er opadgående og resultatet er en nedadgående omsætning per distributør - ialt en årlig omsætning på 1.798,81 dollar per distributør.

Samtidig har siden projekteret indtægter for en distributør med udgangspunkt i 30% kommission på solgte produkter (abnormt højt sat) hvilket giver et gennemsnitligt ÅRLIGT overskud per distributør FØR udgifter på 540 dollars.

Hvis man estimerer konservativt at det koster 100 dollar per måned at drive en MLM virksomhed er det årlige slutresultat -1260,36 dollar per distributør.

Hvis du ikke har yderligere omkostninger skal du dermed have 20 distributørerer under dig for at nå breakeven.

Hvis du derudover skal tjene det samme som en kassemedarbejder i Netto skal du have en downline på 508 distributørerer.

For at tjene blot en gennemsnitlig årsløn skal du have en downline på mindst 721 distributørerer.

Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:25

hej..

det fima skulle de have at vide hva edb udstyr du havde??

hvis det er tilfældet tror jeg du skal passe lidt på...!

et hold af mine venner, hvor konen er ansat i et lægehus har været ude for noget nær det samme i arbejdstiden, første gang sagde hun hvad de havde og ingen chokolade kom... senere skete det igen men nu havde de fået nyt udstyr og det blev oplyst MEN denne kom der heller ikke chokolade men 3 dage efter var lægehuset tømt for edb udstyr!!! lidt tankevækkende ikke?????????

Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:31

hej martin

jeg er selv med i NM og det er bestemt en kanon ide med denne tråd!! jeg vil gerne lægge et gdt ord ind for den hos dem jeg kender!!

vi kan jo sige jeg bruger det vi gØr i NM nemlig mund til øre metoden det er den bedste reklame i verden

GAIA
Side 2 ud af 7 (62 indlæg)