Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Komme dårlige betalere til livs?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Nu har jeg det seneste stykke tid fulgt meget med i debatten omkring dårlige betalere, og også selv været udsat for dem.

Jeg fik så en idé som garanteret har været oppe at vende før, men nu prøver jeg så igen...

Kunne man, og ville i benytte jer af det, lave en service, hvor det er muligt for kunden at inbetale/overføre pengene, og herefter står de på en konto som hverken kunden eller konsulenten har adgang til.

Konsulenten kan så gå igang med sit arbejde, og han så er færdig, eller når der skal være en delbetaling, så bliver der igennem systemet send en bsked til kunden, som så skal godkende at pengene bliver udbetalt.

På den måde er konsulenten sikker på at kunden har pengene, og kunden er sikker på de ikke betaler for noget de ikke får.

Selvfølgelig er der en masse juridisk der skal styr på men i grove træk..

Kan det overhovedet lade sig gøre?? Hvad syntes i om idéen??

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 09:55

Selvom jeg ikke kan bruge det i mine forretninger, så synes jeg det er en fantastisk god idé!

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 09:57

Følger lige med her...

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 09:58

Hej

Ideen er god nok, men den er ikke ny. Der findes allerede en side der gør det. Nu kan jeg selvfølgelig ikke husket linket. Ud over det så er der mange sider hvor man kan finde kontakt til udviklere, der også har denne funktion indbygget.

Så du skal nok lige undersøge hvor mange der er på markedet. Ud over det så vil jeg sige at du skal tænke over at folk skal virkelig have tiltro til dig. Altså hvis jeg køber eller sælger noget over qxl, ebay eller dba så snakker jeg sammen med køberen og prøver at danne mig et billede af hvem han er (altså kun ved større handler).
Der er jo så mange der prøver at snyde. Så hvis de skal have 3 mand ind i handlen så skal det jo være fordi at de stoler på dig. Dette er noget som tager lang tid at skabe, og kræver mange gode kunder..

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Skrevet kl. 10:39

Birkelund:

Så du skal nok lige undersøge hvor mange der er på markedet.

Det skal selvfølgelig undersøges, og min plan var udelukkende at koncentrere mig om betalinger, og derved gør det med den bedste service for begge parter.

Birkelund:

Ud over det så vil jeg sige at du skal tænke over at folk skal virkelig have tiltro til dig. Altså hvis jeg køber eller sælger noget over qxl, ebay eller dba så snakker jeg sammen med køberen og prøver at danne mig et billede af hvem han er (altså kun ved større handler).
Der er jo så mange der prøver at snyde. Så hvis de skal have 3 mand ind i handlen så skal det jo være fordi at de stoler på dig. Dette er noget som tager lang tid at skabe, og kræver mange gode kunder..

Det er korrekt det er en tillidssag, og den tillid skal vindes.

Men igen er det jo også en tillidssag når man køber noget i en web-shop.

Det er udelukkende for at fjerne evt. tvivl fra brugerne ang, får de deres penge, får de den vare de betaler for osv.

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 10:51

Der findes allerede en lignende service hos bankerne - det hedder en bankgaranti.

Til projekter i den lidt mindre klasse tror jeg en forudbetaling er det bedste, medmindre kunden med rimelig stor sandsynlighed har tænkt sig at betale.

Det allerbedste er altid at give sine kunder tillid, - da de jo giver dig tillid ved at lægge ordren hos dig - når vi snakker ydelser.

Det er min opfattelse at forudbetalinger, og escrow-betaling iøvrigt, kan være dårligt for kunderelationen - at man ikke stoler på sine kunder. Relationen kan ofte reddes, men ikke altid.

Det er gudskelov sjældent jeg er nødt til at bede om en forudbetaling, og jeg hader det p.g.a. risikoen for at forgifte relationen med mistillid fra starten af.

Og så er der et andet dilemma:

En del af mine kunder finder jeg via opsøgende salg. Man skal satme være en god sælger for at få en aftale i hus med en fremmed man selv tager kontakt til, og samtidig få betaling forud for leveret arbejde :)

Det må svare til at gå ned i Brugsen og søge job som flaskedreng og bede om at få den første måneds løn før man har rørt en eneste flaske.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Skrevet kl. 11:02

Jørgen Olsen:

En del af mine kunder finder jeg via opsøgende salg. Man skal satme være en god sælger for at få en aftale i hus med en fremmed man selv tager kontakt til, og samtidig få betaling forud for leveret arbejde :)

Det må svare til at gå ned i Brugsen og søge job som flaskedreng og bede om at få den første måneds løn før man har rørt en eneste flaske.

Det kan jeg ikke helt se sammenhængene i da, de jo ikke betaler for noget de ikke har fået. Du får jo ikke pengene før kunden har accepteret dit arbejde.. Kunden viser jo blot at de har pengene og de er villige til at betale.

Selvfølgelig er det altid bedst at kunne stolle på folk, og det ville også være fantastisk hvis man altid kunne det.
Desværre er der jo bare nogen som er af en anden opfattelse..

Det ville jo også være fantastisk hvis alle overholdt færdselsloven, så have vi ikke bruge for så meget politit på vejene.

Der er jo desværre bare nogen der vil ødelægge det for andre, og mange gange kan det ikke økonomisk betale sig at få nogen til at inddrive pengene.

Og hvis kunden ellers har ren mel i posen hvorfor skulle denne så have noget imod sådan en ordning? Det gavner jo begge parter.

Ved de lidt størrer projekter hvor der er tale om forudbetaling, resikere kunden jo, så at miste sine penge hvis det nu skulle være en fusker der tilbød at lave opgaven.

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 11:11

JTP:

Det kan jeg ikke helt se sammenhængene i da, de jo ikke betaler for noget de ikke har fået. Du får jo ikke pengene før kunden har accepteret dit arbejde.. Kunden viser jo blot at de har pengene og de er villige til at betale.

På den korte bane er pengene tabt såfremt de er forudbetalt og der skal ventes i uendeligheder på afgørelsen af en tvist, f.eks. ved domstolene.

Kunden skal altså binde sine penge, og er der tale om øremærkede penge, kan man måske ikke entrere en ny leverandør før tvisten er afgjort.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Skrevet kl. 11:16

Jørgen Olsen:

På den korte bane er pengene tabt såfremt de er forudbetalt og der skal ventes i uendeligheder på afgørelsen af en tvist, f.eks. ved domstolene.

Kunden skal altså binde sine penge, og er der tale om øremærkede penge, kan man måske ikke entrere en ny leverandør før tvisten er afgjort.

Det er selvfølgelig korrekt.. På den anden side kan man jo sige at uden en sådan service, vil kunden reelt kunne hyre 5 forskellige firmaer, som alle tror de har fået opgaven, og så først mange tusind kroner senere melder kunden ud at de ikke skal bruge det alligevel, eller ikke har lyst til at betale for det..

Men ja der kan være en problem stilling i forbindelse med tvister...

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Skrevet kl. 17:01

Men kunne godt bruge nogen flere meninger både for og imod..

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)