Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundlæggende mødebooking-kursus søges

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej CD

Ved selvfoelgelig ikke om du har faaet fat i hjaelp til et lyn-kursus i moedebooking. Jeg kan selv vaere behjaelpelig med saadanne opgaver, men da jeg er bosiddende i Holland er det nok lidt svaert med et dags-lyn-face to face-kursus, hvis ikke det maa vaere fjernundervisning over telefonen.

Men min samarbejdspartner i Danmark har en medarbejder som tager ud og giver undervisning i moedebooking.

Jeg sender dig lige en pm med mere info

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:28
Hej Anders

Jeg blev lige opmærksom på dine tips til mødebooking. Tak for det. Dem vil jeg læse ved senere lejlighed.

ER der nogen der har overvejet at skrive en bog / manual til mødebooking. MÅske med fokus på forskellige strategier, psykologien bag, motivation, tidsplanlægning etc.?? I så fald så "udgiver" jeg den gerne -gratis- som eBog.

Hilsen Morten

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Skrevet kl. 13:37
Hej

Sjovt nok du spørger, og ja, jeg har faktisk overvejet flere gange at lave noget på skrift omkring mødebooking, men det er aldrig blevet til noget, men mon der kan være interesse for sådan en vejledning? Ved det ikke, og har heller ikke undersøgt det.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:42
Hej Morten

Jeg er sikker på, at der er skrevet bøger om mødebooking - om ikke andet så som et afsnit i generelle salgsbøger.

Umiddelbart er jeg ikke selv fristet til at skrive en sådan bog. Jeg synes nok, at der let kan gå for meget teknik i den, når man vil skrive en hel bog om sagen. Og teknik er lige præcis, hvad der ikke må være for meget af.

God mødebooking handler mest om sund fornuft, hvor man kontakter en beslutningstager for at aftale at mødes, så man sammen kan vende mulighederne for at lave forretninger sammen. Sagt med andre ord: Hjælpe hinanden med at tjene flere penge eller med at vokse ved at udveksle service, produkter eller penge.
Har man først rigtig forstået formålet og fået det ind under huden, går det som regel let.

Dernæst kræver det selvsagt indfølingsevne og tålmodighed, hvilket begge dele er svære at læse sig til, hvis man ikke har det :)

Og så til sidst lidt teknik og forståelse af ledelsesmæssige beslutningsprocesser.

Måske tager jeg helt fejl, men jeg kan ikke rigtigt se det for mig i bogform. Måske en lille bog?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:51
Hej

ja jeg tror der er et marked for sådan en bog. Det skal nok ikke være en moppedreng på 500 sider, men noget der kan give en introduktion til begrebet - og bedre endnu - indeholde en praktisk gennemgang af hvordan man kan bære sig ad. Og måske nogle udtalelser fra mødebookere, der forklarer deres tilgang til emnet og hvilke punkter de mener er de bedste.

Når jeg tænker på det så er det da helt oplagt, for der er mange små selvstændige i dagens danmark, og vi er rigtig mange der arbejder med en eller anden form for opsøgende kontakt.

Jeg giver Anders ret i at det ikke må være for teknisk, men det vil hjælpe med nogle konkrete forslag og vejledninger så man har noget at støtte sig op af. Bogen kunne med fordel også indeholde succeshistorier og konkrete eksempler.

Selvom det uden tvivl vil være bedre med personlig coaching som fx. Anders tilbyder, så kan 3000kr stadig være en stor udgift for en lille virksomhed. En bog derimod vil være et godt sted at starte.

Håber der er nogen der vil tage det op. Så er der da i hvert fald 1 kunde til bogen )

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:02
Ja, måske hvis man skrev sådan en lille "Hvem har stjålet min ost"-størrelse bog, kunne det være interessant.
Det smarteste er nok at skrive den på engelsk, hvis man gør sig forhåbninger om at få solgt nok til at betale timelønnen.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Skrevet kl. 14:02
Hej Morten

Det har du nemlig ret i, der må aldrig gå for meget teknik i mødebooking, god mødebooking kommer med erfaring, man lærer hurtigt hvordan man skal tale forskelligt til alle de forskellige mennesker man "møder" i telefonen.

Forberedelse er også en meget vigtig ting, man skal sætte sig godt ind i det produkt man skal lave møder på, og selvfølgelig kan man ikke besvare alle spørgsmål som mødebooker, derfor skal man også lære, at finde egne begrænsninger, hellere være ærlig, det virker troværdigt og reelt.

Ting der er bandlyst i mit firma, er revolvermetoden, hvor man piner og plager en person til at sige ja til et møde, det er utroværdigt, først og fremmest for det firma der har bestilt mødebooking, en konsulent bruger så tid på at komme ud til et møde, hvor interessen ikke er særlig stor, det dur simpelthen ikke, og den kunde ser man ikke igen, hvis det gentager sig gang på gang, og det er meget forståeligt.

Hellere kvalitet fremfor kvantitet, og kvalitet i mødebooking opnår man, ved at lytte, være forberedt på hver samtale man skal have, der må aldrig gå rutine i det.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:17
Hej

@ Anders. Der er da ingen grund til at begrænse sig. Bogen kan da udkommer både på engelsk, dansk, svensk, norsk etc. Og laver man en digital udgivelse så skal den jo bare oversættes....

JEg kom til at tænke på at Anette fra Inloco der også fjoller rundt herinde, hun udgiver allerede div. bøger og kompendier til iværksættere. Så vild jeg har forstået så tager hun ofte kontakt til eksterne forfattere der skriver teksterne og så står hun for resten. Hun arbejder godt nok med regnskab, men måske kunne hun også være interesseret i dette projekt.

@ elda

Nej ingen revolvermetode. Det er ingen tjent med. Men en kombination af salgsteori, kundepleje, hvordan man sætter en strategi etc. det kunne være interessant. Men så skal det også være med konkrete forslag, og ikke som din sidste sætning:

Hellere kvalitet fremfor kvantitet, og kvalitet i mødebooking opnår man, ved at lytte, være forberedt på hver samtale man skal have, der må aldrig gå rutine i det.

Du har nu helt ret i det du skriver, men hvilke retningslinier kan man give til at blive god til at "lytte"?? Hvordan kan man forberede sig?? Hvordan undgår man at det blive rutine?? JEg har selv lidt salgsteori gemt væk i bagerste del af hjernen, og det ville være alletiders at få det opfrisket i forbindelse med mødebooking.

Hilsen Morten

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Skrevet kl. 14:44

Hej Morten

Lytte, når man skal tale med en potentiel kunde er meget vigtig, og lytte er mange ting. Lytte er at være opmærksom på, hvad er det egentlig kunden ønsker, ikke at snakke hen over hovedet på vedkommende, ikke kun buldre frem med hele salgstalen uden ophold. Man skal være "tilstede" i telefonen, ikke kun tænke på at få det hele liret af på nul komma fem. Tryghed er en vigtig del, at den potentielle kunde føler sig tryg ved personen der sidder i den anden ende og vil booke et møde.

Når jeg får en opgave ind, sætter jeg mig grundigt ind i produktet, så jeg på kundens vegne kan fremstå så professionelt som muligt. Jeg gør meget ud af, at få så mange informationer som muligt om produktet, så jeg også har selvtilliden i orden når jeg skal ringe rundt.

Men jeg uddyber meget gerne mere, hvilken metode jeg bruger, hvis du er interesseret.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:02
Hej elda

Selvfølgelig er jeg interesseret i en uddybning af dine metoder. Jeg rager da al den viden til mig som eksperterne er villige til at dele ud af )

Du skriver her:

Lytte, når man skal tale med en potentiel kunde er meget vigtig, og lytte er mange ting. Lytte er at være opmærksom på, hvad er det egentlig kunden ønsker, ikke at snakke hen over hovedet på vedkommende, ikke kun buldre frem med hele salgstalen uden ophold. Man skal være "tilstede" i telefonen, ikke kun tænke på at få det hele liret af på nul komma fem. Tryghed er en vigtig del, at den potentielle kunde føler sig tryg ved personen der sidder i den anden ende og vil booke et møde.

Det ved jeg sådan set godt. Det er samme princip min kone har prøve at banke ind i knolden på mig, når hun mener jeg ikke har behandlet hende ordentligt (det gør jeg selvfølgelig altid - laver da aldrig nogen fejl *grin*). At jeg skal være opmærksom og tilstede / nærværende.

Men hvordan lytter man?? Hvordan identificerer man kundens ønsker?? Hvordan vurderer man hvad det er en kunde vil høre??

JEg vil gå ud fra at det handler om at stille åbne og lukkede spørgsmål og i høj grad lytte til tonefaldet. At huske hvad kunden har sagt (evt lave en slags referat til senere samtaler) 

Og så handler det vel også om at lyde troværdig. Det opnår man fx. ved at være ærlig - og huske at det er ok ikke at have alle svarene - kunden ved jo godt at ingen ved alt.

Jeg ville ligeledes elske en bog der også kom med forslag til hvordan man forbereder sig. Forslag som: NÅr du forbereder dig til en samtale, så prøv at tænke samtalen igennem. Lav en liste over hvilke spørgsmål du kan forestille dig kunden vil have, og skriv ligeledes svarene så du ved hvad du skal svare. Lav ligeledes nogle testopringninger og brug dem konstruktivt. Dem der har takket nej. Hvad begrundede de deres afvisning med?? Ved du det, så har du mulighed for næste gang at spørge på en anden måde, eller bruge nogle andre argumenter.....

Hvem ved måske findes der allerede så udførlig en bog, i så fald vil jeg gerne have et link til hvor den kan købes )

Hilsen Morten    

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)