Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan laver man en pengemaskine

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Jeg kom tilfældigt forbi siden Get Rich Slowly. Her var en omtale af bogen The Incredible Secret Money Machine. Og mens jeg læste omtalen af bogen (der er en gammel sag fra 1978) blev jeg mere og mere nysgerrig. Jeg fandt kommentarer for folk, der sagde at denne bog havde betydet alt for deres virksomhed. Eller dem som kunne huske, at deres far tilbad denne bog.

Forfatteren Don Lancaster er et specielt bekendtskab. Han har en baggrund, hvor han f.eks. konstruerede en TV-skrivemaskine i bladet Radio-Electronics. Åh ja. Those were the days. Dengang skulle der altså ikke så meget til, før man blev vildt imponeret. Men Don Lancaster har beskæftiget sig alt muligt andet og skriver vidt og bredt om det. F.eks. er han entusiastisk lystfisker og ekspert i at tweake PostScript.

Men tilbage til bogen The Incredible Secret Money Machine. Jeg blev så interesseret, at jeg måtte eje den bog. Det var nu ikke så svært at få fat i den gamle udgave af bogen. På Amazon fandt jeg den brugt til GBP 7,89 inkl. forsendelse. Så det var jo ikke noget, jeg blev ruineret af. Og det er altså en god bog. En del af stoffet kan man skimme let hen over, da det gælder specifikt for amerikanske forhold, og noget af stoffet er ret 70'er-agtigt. Men det, der så er tilbage, er guldkorn på guldkorn.

Køb den, lån den, stjæl den. Du vil ikke fortryde.

/Kjeld

Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 01:52

Hej Kjeld

Kan du ikke nævne 3-5 ting den har gjort for dig? Jeg mener hvad er der specielt ved den bog, hvad kan den som ingen af de andre "mirakel" bøger kan?

Mvh Jakob / Sportnu.dk

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 02:01

Hey giv lige et praj hvis du finder den igen :)

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 07:21

Jeg følger lige med her :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:56

I samme boldgade (om end noget nyere) er også bogen: "Rich Dad, Poor Dad" som jeg varmt kan anbefale.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 09:01

Det gode ved bogen er, at det netop ikke er en mirakelbog. F.eks. skriver han, at man skal lade være med at gøre sig forhåbninger om at blive milliardær på et patent eller finde den helt fede fidus. Der er nogen der rammer plet såsom Skype, Facebook etc., men det er omtrent lige så usandsynligt, at man rammer sådan en guldåre som at vinde i lotto.

Her er nogle af de råd, der gives:

• Sørg for at have mange små kunder i stedet for få store. Din virksomhed bliver alt for sårbar, hvis du f.eks. har én meget stor kunde. Og denne meget store kunde, kan få lov at dirigere dig rundt som det passer ham.
  • Lad være med at drive virksomheden for lånte penge. Lånte penge får hurtigt et præg af easy come, easy go. Hvis det er dine egne surt tjente penge, du bruger, tænker du dig særdeles godt om, før du bruger dem.
  • Pas på tidsrøvere. Tidsrøvere kan f.eks. være sælgere, familie m.m. Og måden man håndterer TV på er følgende: Tag en tang og klip 230 volts-ledningen over. TV er en tidsrøver.

Jeg så lige, at bogen kunne købes brugt på amazon.com for $6,65 med $12,49 i forsendelse.

/Kjeld

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:20

Hej Kjeld

Tak for din anbefaling. Vedrørende de tre punkter så kan jeg kun give dig ret i den med TV´et. Til december har jeg ikke haft TV i 2 år og det er skønt. Man har bare så meget mere tid til både arbejde, venner og fritidsinteresser.

/Thomas Frost, WebCoders.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

firma-dyr:
Og måden man håndterer TV på er følgende: Tag en tang og klip 230 volts-ledningen over.

husk lige at have taget ledningen ud af væg-stikket før der klippes :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 09:54

Hej min ven.

Den bog lyder sku spændene, den vil jeg kigge på :).

Kan også anbefale : Tænk dig rig. Det super spændene når han taler med Henry Ford :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 10:05

Jeg har læst bogen, og den er godt skrevet og giver nogle gode råd - men det er ikke en "must have" efter min mening. Der er mange andre bøger der betyder mere for mig, end The Incredible Secret Money Machine.

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)