Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import til videresalg inden for EU.?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Langå
Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg står og overvejer at bestille hair extensions hjem fra England til 162,21 DKK stk. med fragt, med hensigt til at videre sælge dem til 299,95 over den blå avis med mere. 

Skal jeg betatale told af det? :) Og hvordan skal jeg oplyse til skat når jeg sælger en? :)

Jeg skal heller ikke moms registreres når jeg bestiller inden for eu vel? :) 

For kommer nok ikke til at have en omsætning på 50 k. 

- Mads Ulbæk

Sælger nu min Affiliate side, da jeg ikke har tid til to Ny-mobil.dk ! 

Fra Langå
Tilmeldt 15. Dec 09
Skrevet kl. 20:11

Ingen hjælp? :) 

- Mads Ulbæk

Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:16

Jeg er nu ikke en erfaren mand på det område - faktisk er jeg 15... Men som jeg har læst det er der frit salg i hele EU - altså du må købe og sælge til alle uden told osv. Og mener ikke man skal momsregistreres, når man ikke forventer omsætning for 50.000 kr inden for 1 år..

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 20:16

Der er ikke told på varer du køber og får sendt til dig fra andre EU lande.

Du kan læse denne artikel jeg har skrevet om EU moms, giver dig et godt indblik. http://www.emomsen.dk/moms-inden-og-udenfor-eu/

Men det er klart at hvis du ikke omsætter for mere end 50k om året, behøver du ikke at blive momsregistreret. Men det kan være en god ide hvis du har mange udgifter, som du så kan trække fra.

Held og lykke med det.

Info om told: http://www.tax.dk/pjecer/told.htm

(nu må vi se om jeg atter en gang får bagdelen på komedie for at anbefale momsregistrering, ligesom sidste gang. Man skal passe på hvad man siger her i dette gratis og frie forum)

Fra Langå
Tilmeldt 15. Dec 09
Skrevet kl. 20:18

Tak for jeres svar. Hvad med skat, hvordan in-beretter jeg det? :) 

- Mads Ulbæk

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 20:24

Hvis du ikke er momsregistreret er det B inkomst, hvor du så angiver indtægten på din selvangivelse. Rubrik 36 mener jeg det er.

Hvis du bliver momsregistreret er det overskud af virksomhed, som du så skal skrive i overskudsfeltet på den udvidede selvangivelse, som man får når man har firma. Rubrik 111.

Så det er samme procedure, det er bare to forskellige felter. (Så vidt jeg er orienteret. Man skal huske at helgardere sig her i forummet.)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)