Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Halal kød Web shop

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
For dig handler det jo om at få faste kunder der kommer igen, og med en begrænset størrelse i målgruppen, tror jeg din energi skal ligge i at spake døre ind og ikke arbejdet med webshop.

Enig - og måske kunne man finde en måde at belønne sine eksisterende kunder når de skaffede nye kunder i netværket !!! :-)

Pludselig ved alle at når kummefryseren er ved at være tom, skal de bare ringe til Kød-Ali eller hvad du nu hedder - så kommer han dagen efter med en halv ko. Så er din opgave blot at sørge for at prisen er god og kødet har en god kvalitet så folk har noget at snakke om.

Jeg vil næsten mene at hjemmesiden kan spares væk i første omgang og starte op i det små - mund til mund.

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 11:45

Jørgen Olsen:

Hejsa.

Det lyder da som en super ide ! Mig bekendt er halal-kød gearet til at holde længere end alm. kød, og dermed lidt mere "bæredygtigt" om man vil.

At finde en kødleverandør burde ikke være det store problem. Viser det sig alligevel at volde problemer vil jeg måske gerne hjælpe dig hvis du er lidt mere klar i spyttet med en forretningsplan så jeg ikke trækker unødigt på mit netværk (spild).

Hvis du kan få slagteren til at emballere det på en bestemt måde tror jeg du kan slippe nogenlunde nemt omkring transportproblemet - så skal du nok bare have en kassevogn og et næringsbrev, - du skal selvfølgelig føre daglig egenkontrol i dit transportmiddel.

Jeg ved desværre ikke hvor længe man må køre rundt med forholdsvis let fordærvelige madvarer i flamingo-bokse, men jeg vil næsten tro du skal have bygget køleanlæg ind i bilen såfremt du skal bevæge dig større distancer, rent geografisk.

Holder kød længere, hvis man skærer halsen over på dyret og lader det forbløde ihjel, end hvis man dræber det med det samme?

Har du et link el. lign.?

Specialforhandler af førsteklasses italiensk vin.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12897
Skrevet kl. 11:51

Mohis:
overvejer at sælge halal slagtet kød ( kød slagtet på en muslimsk måde) hvor der bliver leveret til døren

Husk lige på at du skal være godkendt af fødevareregionen for at må handle med køb. de vil bl.a stille en række krav til dine lokaler samt bil.  Stat med at kontakte din lokale fødevareregion og hør hvad de kræver for at du kan blive godkendt.

Mvh

Ravn 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 11:58

Sangiovese:

Holder kød længere, hvis man skærer halsen over på dyret og lader det forbløde ihjel, end hvis man dræber det med det samme?

Desværre har jeg ikke nogen kilde - men jeg vil da gerne revidere min opfattelse hvis der ikke er nogen der kommer min nuværende forestilling til undsætning :)

Måske er jeg lidt naiv, for jeg har ikke fantasi til at forestille mig at sunde og raske mennesker skulle lade de stakkels dyr gennemgå denne ekstra lidelse, helt uden grund. Så denne forklaring har jeg valgt at acceptere indtil videre.

Skulle det vise sig at være en vandrehistorie, kan du så herefter sige at jeg er "imod" halal-slagtning.

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 12:01

Hej Jørgen,

Det er nu ikke fordi jeg er hverken for eller imod det ene eller det andet, bare nysgerrig.

Specialforhandler af førsteklasses italiensk vin.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 12:07
Jørgen Olsen:

Sangiovese:

Desværre har jeg ikke nogen kilde - men jeg vil da gerne revidere min opfattelse hvis der ikke er nogen der kommer min nuværende forestilling til undsætning :)

Måske er jeg lidt naiv, for jeg har ikke fantasi til at forestille mig at sunde og raske mennesker skulle lade de stakkels dyr gennemgå denne ekstra lidelse, helt uden grund. Så denne forklaring har jeg valgt at acceptere indtil videre.

Skulle det vise sig at være en vandrehistorie, kan du så herefter sige at jeg er "imod" halal-slagtning.

relegion er årsagen og ik andet.
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 12:09

Sangiovese:

Hej Jørgen,

Det er nu ikke fordi jeg er hverken for eller imod det ene eller det andet, bare nysgerrig.

Det ved jeg godt !!! :-)

Nu har du faktisk også vakt min nysgerrighed.

Det er måske lidt naivt af mig at tage denne opfattelse til mig helt ukritisk, bare fordi den er tænkelig - og fordi emnet ikke interesserer mig videre.

Efter et hurtigt kig på wikipedia kan jeg forstå at danske dyr bedøves forud for slagtning, hvorfor en halal-slagtning ikke umiddelbart skulle medføre ekstra lidelse for dyrerne.

Jeg kunne godt tænke mig at høre trådstarter om der er nogle fordele ved halal-kød fremfor alm. kød, - udover muligheden for at ære Guds påbud.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:12

Prøv at tage kontakt til en af de store halal-leverandører af kød: MB Kebab og Anadolu Kød og se om du kan få en aftale med dem på plads.

Men ligegyldigt hvem du kommer til at vælge SKAL du lave en SKRIFTLIG AFTALE på plads. LIGEGYLDIG hvad!

Og få tænkt alle detaljer af aftalen godt og grundigt og få alle facetterne skrevet ned på papir.

For guds skyld, lad nu være med at spare de par tusind det vil koste at få en advokat indover. Det vil redde dig for mange fremtidige hovedpiner, vis du fra starten har en advokat indover. Og lad nu være med at vælge en advokat han "kender", find en der repræsenterer dig og ikke ham/andre.

Ideen er jo super, har selv haft tanken, men er igang med en anden projekt, som tager al min tid.

Du skal ikke undervurdere Fødevarestyrelsen og de strenge krav der (forståeligt nok) gælder, når man har med madvarer at gøre.

Held og lykke med det.

PPS.: Du bør også overveje andre varegrupper, såsom halal-slik Big Smile

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Olsen:

Jeg kunne godt tænke mig at høre trådstarter om der er nogle fordele ved halal-kød fremfor alm. kød, - udover muligheden for at ære Guds påbud.

Big Smile Jeg tror det er samme diskussion med økologisk versus ikke-økologisk, nogen siger de kan smage forskel andre kan siger de ikke kan.

Såvidt jeg har forstået, hvis man ser bort fra selve slagtningen, består hele halal-begrebet også af at dyrene skal være behandlet ordentlige (måske ikke så forkælede som de japanske Kobe-kød, hvor køerne får daglig massage og øl), men de skal have gode forhold og behandles med respekt.

Om de halal-kød man idag kan købe overholde disse retningslinjer er jeg lidt i tvivl om. Jeg tror det vil være svært at være rentabel, hvis man skulle følge alle retningslinjerne til punkt og prikke.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg ser for mig, at køerne systematisk bliver bedøvet og derefter får skåret deres hals over og bliver transpoteret bort automatisk via "løbe"-bånd? som kører forbi en imam, der béder en eller anden bøn. Big Smile

Kommer snart...

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 12:33
Side 2 ud af 4 (32 indlæg)