Hej med Jer. Så skete det for mig.. Jeg har haft en tyv på spil som har stjålet 3 produktartikler. (ca. 300-400 pr. artikel) Jeg har så skrevet til virksomheden at de skulle fjernes indenfor 48 timer - og hvis ikke sendte jeg sagen videre til mine advokater. Derudover krævede jeg kr. 1500 + moms pr. artikel for uretmæssig brug. Jeg fik så et svar indenfor 1½ time om at vedkommende ikke vidste at det var ulovligt og at siden var lukket helt ned nu. Vedkommende var interesseret i at løse problemet uden brug af advokat, samt om jeg ikke ville kreditere faktura. Problemet er bare at han har brugt mine tekster i mere end 3 uger jf. Googles cache-version. Jeg er også sikker på at det har haft betydning for at jeg er gået 3-4 placeringer ned på Google på de nævnte produkter. Derudover er min omsætning i denne måned indtil videre faldet med ca. 50%
Med venlig hilsen Bastian |
Hej Bastian
Jeg tror personligt ikke at du får noget ud af et sådan søgsmål, tag det som en dårlig oplevelse og sørg i stedet for at sikre dine tekster, så det ikke sker en anden gang.
Det kan du gøre med f.eks. CopyScape
Best regards