Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tyveri af tekster.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer.

Så skete det for mig.. Jeg har haft en tyv på spil som har stjålet 3 produktartikler. (ca. 300-400 pr. artikel)

Jeg har så skrevet til virksomheden at de skulle fjernes indenfor 48 timer - og hvis ikke sendte jeg sagen videre til mine advokater. Derudover krævede jeg kr. 1500 + moms pr. artikel for uretmæssig brug.

Jeg fik så et svar indenfor 1½ time om at vedkommende ikke vidste at det var ulovligt og at siden var lukket helt ned nu. Vedkommende var interesseret i at løse problemet uden brug af advokat, samt om jeg ikke ville kreditere faktura.

Problemet er bare at han har brugt mine tekster i mere end 3 uger jf. Googles cache-version. Jeg er også sikker på at det har haft betydning for at jeg er gået 3-4 placeringer ned på Google på de nævnte produkter. Derudover er min omsætning i denne måned indtil videre faldet med ca. 50%

Skal jeg fastholde mit krav?

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:58

Hej Bastian

Jeg tror personligt ikke at du får noget ud af et sådan søgsmål, tag det som en dårlig oplevelse og sørg i stedet for at sikre dine tekster, så det ikke sker en anden gang.

Det kan du gøre med f.eks. CopyScape

Best regards

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 15:59

Ja, uvidenhed er ingen undskyldning og kr. 1500,00 er billigt efter min mening. Selvfølgelig er det ulovligt, det kan man da sige sig selv.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15089
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:01

Bastian:

Skal jeg fastholde mit krav?

Det kan godt være, at du har ret, men det er dyrt at få ret!

Du skal gøre op med dig selv, hvor meget tid og ressourcer, som du vil bruge på sagen...

Det kan godt være at vedkommende har brugt dine tekster, men det betyder langt fra, at du score $$$ på krænkelsen. For nægter vedkommende at betale, så skal du have en advokat ind over, og dermed koster det!

Nu hvor vedkommende har fjernet dem hurtigt, så kunne du evt sige, at det kostede 1.500 kr +moms i alt for krænkelser samt administration. Det vil personen sikkert acceptere straks, og så har du tjent 1.500 kr. på sagen. Kommer der en advokat på, så løber det rundt, dvs du får intet ud af det...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:03

Kim Boldig:

Jeg tror personligt ikke at du får noget ud af et sådan søgsmål, tag det som en dårlig oplevelse og sørg i stedet for at sikre dine tekster, så det ikke sker en anden gang.

Det kan du gøre med f.eks. CopyScape

Hvordan gør man lige det, med CopyScape? CopyScape er da et program, som tjekker for kopier af ens tekster!

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 16:11

Hej Fashion

Jeg aner ikke hvordan det implementeres, men ejeren af websitet får besked om hvem der har kopieret teksten fra websitet, må være via et IP nummer eller noget, men jeg har en kammerat der "lånte" tekst fra et website for nogle år siden og han fik en henstilling fra ejeren af websitet om at pille det af strakt, han indrømmerede det da også og fjernede det, men han fik faktisk en mail fra ejeren af websitet få dage efter at han havde "lånt" teksten, så det virker åbenbart godt nok, men hvordan aner jeg ikke.

Best regards

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 16:14

Det var faktisk også CopyScape jeg fandt siden med. Men man kan ikke sætte automatisk scanning på?

Jeg ved godt jeg delvist har vundet, men nu har jeg jo mistet nogle placeringer (= omsætning).

Skal vedkommende slippe så billigt?

Med venlig hilsen
Bastian

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 16:22

Hej Bastian

Jeg forstår din frustration, men nogle gange er det bedre bare at lade tingene hvile, du er jo sluppet af med ham nu, prøv at gøre op med dig selv hvor mange irriterende timer og penge du skal bruge på at knalde lidt penge ud af ham ( endda kun måske penge ) og hvad du samtidig kan tjene ved at arbejde den samme tid, så tror jeg ikke det kan betale sig at gøre mere ved sagen.

Best regards

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 16:53

Kim Boldig:

Hej Bastian

Jeg forstår din frustration, men nogle gange er det bedre bare at lade tingene hvile, du er jo sluppet af med ham nu, prøv at gøre op med dig selv hvor mange irriterende timer og penge du skal bruge på at knalde lidt penge ud af ham ( endda kun måske penge ) og hvad du samtidig kan tjene ved at arbejde den samme tid, så tror jeg ikke det kan betale sig at gøre mere ved sagen.

Best regards

Jeg kan jo bare sende den til inkasso, hvis vedkommende ikke betale. Det koster mig intet.

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:14

Kim Boldig:

Jeg aner ikke hvordan det implementeres, men ejeren af websitet får besked om hvem der har kopieret teksten fra websitet, må være via et IP nummer eller noget, men jeg har en kammerat der "lånte" tekst fra et website for nogle år siden og han fik en henstilling fra ejeren af websitet om at pille det af strakt, han indrømmerede det da også og fjernede det, men han fik faktisk en mail fra ejeren af websitet få dage efter at han havde "lånt" teksten, så det virker åbenbart godt nok, men hvordan aner jeg ikke.

Eller også tjekkede de løbende deres tekster, ligesom alle andre gør nu til dags...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)