Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN, skal jeg blive sælger for dem?

Side 20 ud af 22 (212 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Claus Holm Larsen:
Opbygningen af deres MLM er i strid med dansk lovgivning. Mere om dette kan findes på Forbrugerombudsmandens side.

Hej Claus, 

Hvilken del af følgende afsnit på forbrugerombudsmandens side er det du ikke forstår:?

"Multi Level Marketing, Network Marketing eller andre lignende pyramidisk opbyggede salgsorganisationer er som udgangspunkt lovlige i modsætning til pyramidespil."

Som det fremgår meget tydeligt, så skelnes der mellem MLM og pyramidespil på et meget vigtigt punkt - nemlig at MLM som udgangspunkt er lovligt (så længe markedsføringsloven overholdes), og at pyramidespil er ulovligt. 

Claus Holm Larsen:
Systemet kaldes også et Ponzi system.

Også faktuelt forkert - pyramidespil og ponzi systemer kan sidestilles - men har intet med MLM at gøre. Fælles for alle systemerne er dog, at de er pyramidisk opbygget, men det er ikke deri det ulovlige består, da de fleste organisationer i verden er pyramidisk opbygget. 

Claus Holm Larsen:
Så har du lyst til at være sælger er det ikke MLM du skal gå efter.

Dette har du til gengæld til dels ret i. MLM handler langt fra om salg, men om formidling, markedsføring, personlig udvikling og mange andre ting - til dels også salg, men ønsker man at være sælger er der mange andre veje at gå. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Fra  Holmes WebDesign Skrevet kl. 10:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hmmmmm..... Peter.

Nu var min kommentar ikke myntet på Jeres interne debat, men på selve hovedemnet.

Nu sviner jeg desværre ikke den omtalte virksomhed til, som du påstår. Men det er desværre sådan, at virksomhedens opbygning er nævnt i adskillige artikler på nettet. Samstemmende for disse er, at opbygningen til forveksling ligner pyramidespillene, eller bedre betegnet Ponzi systemet.

Så hvis du mener at det er i strid med god etik og moral at advare en kommende sælger for dette firma om virksomhedens opbygning, og at han måske senere vil blive meget skuffet når sandheden går op for ham, så ved jeg ikke hvad du forstår ved etik og moral. Men lad det nu ligge.

Og det med jobbet. Ja, det kunne måske være at den unge mand endnu ikke havde fundet sig et arbejde, så det var nu kun ment som en hjælpende hånd.

Mere er der ikke i det Peter, men det var da nok til at få dig til at fare i blækhuset :)

Mvh.

Holmes

Holmes WebDesign

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Fra  Holmes WebDesign Skrevet kl. 11:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Allan.

Jeg har nu ikke nærlæst hele forbrugerombudsmandens side og jo, jeg har skam ingen forståelses problemer.

Desværre fremgår det af hovedindlægget, at vores kommende sælger skal betale ved kasse 1 for at få lov til at være med. Samtidig loves "guld og grønne skove" i form af usselt mammon, som efter alt at dømme kommer fra nytilkomne "sælgere". Og det ligner i umiskendelig grad om et pyramidespil i erhvervsklæder.

Og på forbrugerombudsmandens side står der følgende, som definerer pyramidespil:

  • deltagelse kræver indskud af penge eller andre økonomiske værdier
  • deltagerne stilles mulighed for økonomisk vinding i udsigt og
  • en sådan vinding hovedsagelig hidrører fra indskud fra deltagere, der efterhånden indtræder i arrangementet.

Er spørgsmålet ikke om bemeldte firma i store træk læner sig mere op ad pyramidespillet end baserer deres eksistens på en reel MLM forretning?

Mvh.

Holmes

Holmes WebDesign

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 11:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Claus....

Efter 193 indlæg kommer du pludselig med en indskydelse med en lille jobannonce, som ikke høre hjemme i tråden.

Tror du ikke at efter 193 indlæg, at der kunne være fare for at du gentager noget af det der er skrevet, eller har du ikke tænkt så langt ?

Nu var jeg i blækhuset i forvejen og ja, det er da irriterende at der kommer sådan et ligegyldigt indlæg midt i debatten...

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo en meget gammel tråd der skrives i Peter, men når det er sagt så var det måske en god ide at gøre lidt markedsundersøgelse uden for Amino - og her finde frem til informationer der belyser denne forretningsmodels muligheder.

Det er vanskeligt at blive selvstændig og det er hårdt arbejde det ved du sikkert godt, men se på dette link der er noget at løbe efter - der nok at tage fat på og der er muligheder for at drive det til en endog særdeles god forretning!  

http://www.networkmarketing.no/index.php?option=com_content&view=article&id=446&catid=7:Lederskap&Itemid=108

Intet er så hæmmende for en udvikling som frygten for en fiasko.

God fornøjelse

Network Marketing er kommet for at blive! Wink

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Holm Larsen:
Desværre fremgår det af hovedindlægget, at vores kommende sælger skal betale ved kasse 1 for at få lov til at være med.

At betale ved kasse 1 for deltagelse er ikke ulovligt - så ingen problemer der. 

Er trådstarter blevet lovet "guld og grønne skove" - så har konsulenten/forhandleren et problem i forhold til god markedsføringsetik - og i forhold til markedsføringsloven - det er vi helt enige om. 

Jeg tolker dog ikke hans sætning som at han er blevet lovet hurtig og nem indtjening - for han skriver jo netop, at han både skal sælge, samt finde nye sælgere - og blot for at få sit indskud hjem, skal han sælge 30. (abonnementer går jeg ud fra?) 

Claus Holm Larsen:
Er spørgsmålet ikke om bemeldte firma i store træk læner sig mere op ad pyramidespillet end baserer deres eksistens på en reel MLM forretning?

Jo, det er nemlig lige præcis spørgsmålet - men det er heldigvis SUPERNEMT at finde ud af, hvilken en af kategorierne firmaet tilhører.

Det fremgår nemlig ligeledes på forbrugerombudsmanden hjemmeside:

"Det anses kun for at være pyramidespil, når den økonomiske gevinst hovedsagelig stammer fra indskud fra nye deltagere. Udenfor falder altså de egentlige salgsorganisationer, der er pyramidisk opbygget, de såkaldte Multi Level Marketing virksomheder jf. nedenfor."

Med andre ord: Mere end 50% af firmaets omsætning skal komme fra indskud - og hvis dette ikke er tilfældet, er der ikke tale om pyramidespil. 

Så enkelt er det. :-)

Jeg ved ikke om ACN ligger tæt på "den kriminelle grænse" når det kommer til andelen mellem omsætning og indskud, men indtil videre er de ikke dømt for at være ulovlige, så når du skriver:

"Opbygningen af deres MLM er i strid med dansk lovgivning."

... så er det direkte forkert og det komiske er faktisk, at det er dig, der er i strid med straffeloven - med mindre du har konkrete beviser, for i modsat fald er det blot injurier du kommer med. 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 12:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John,

Ja, tråden er måske gammel, men det gør det jo ikke mindre aktuelt at diskutere. Det som jeg synes er så fedt med Amino er det faktum at det er levende mennesker og debatten måske nogengange bliver lidt overophedet. Men det gør sgu også bare at man føler sig i live. Nu søger jeg egentlig ikke at blive selvstændig med MLM, men jeg støder tit på emnet i min omgangskreds og må blankt erkende at jeg synes det er spændende - trods forskellige oplevelser på godt og ondt.

På samme måder deltager jeg også i mange andre debatter simpelthen fordi det er spændende. Ja, alt i alt synes jeg Amino er rigtig sjovt og interessant at bruge tid på, især når jeg skal have en pause og ikke mindst skal bruge information eller debattere med andre brugere.

Tak for de gode citater og selvfølgelig er Network marketing kommet for at blive - det har vel egentlig altid været her Smile

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 13:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Holm understreger så fint min tidligere pointer i det her, folk bræger bare op uden at ane hvad de snakker om :) ... og mener de selv ved alt om emnet :) ...

Anyways, Peter tak for debatten, du er helt sikkert en type der burde være flere af i denne kategori uanset om vi er helt enige eller ej... i stedet for alle dommedagsprofeterne...

Hopper ud for denne gang, håber debatten kan fortsætte med at forløbe på en sober måde ;)

Hygge

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mine kollegaer og jeg var medlemer af ACN..

Vi havde undersøgt grundigt hvordan og hvorledes pengene tjenes.

1. ACN tjener 53-57 millioner kroner om året i Danmark!

2. For at ACN ville kunne tjene og kunne komme nogenlunde videre, bliver de nød til at give maks 40% af 53-57 mio kr.

3. 40% af beløbet svar til under 20 mio.. Men lad det nu blive 20 mio for at gøre det endnu nemmere at kunne forstå konceptet.

4. Der er 6000 medlemer af Acn i Danmark hvis ikke mere.

5. Del 20 mio kr med 6000 medlemer.. Vil det give 3333,333333kr som en hver ACN'er tjener om året hvis alle danske ACN'er tjener det samme i gennemsnittet.


6. Husk nu også fornyelsesgebyr på 1800kr.

7. Konceptet er bygger på at hvis en ACN'er tjener 100.000kr vil det sige at der vil være en del der ikke tjener noget.. Men faktisk betaler for regninger osv hvor man går i minus istedet for at tjene bare lidt. Hvis bare 20% af ACN'ere i Danmark tjente nok på at de kunne leve nogenlunde af det.. Havde ACN lukket fra længst i Danmark.

Beviserne er troværdige.. Undersøg det selv ved brug af lommeregner. Årlig indtægt kan du finde ind på skattens side.

Beklager hvis der er for meget stavefejl.. Har nemlig travlt til at tjekke det.

Det er hvad ACN skjuler!

Ha' en god dag! :)

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Abdul Samir:

Mine kollegaer og jeg var medlemer af ACN..

Vi havde undersøgt grundigt hvordan og hvorledes pengene tjenes.

1. ACN tjener 53-57 millioner kroner om året i Danmark!

2. For at ACN ville kunne tjene og kunne komme nogenlunde videre, bliver de nød til at give maks 40% af 53-57 mio kr.

3. 40% af beløbet svar til under 20 mio.. Men lad det nu blive 20 mio for at gøre det endnu nemmere at kunne forstå konceptet.

4. Der er 6000 medlemer af Acn i Danmark hvis ikke mere.

5. Del 20 mio kr med 6000 medlemer.. Vil det give 3333,333333kr som en hver ACN'er tjener om året hvis alle danske ACN'er tjener det samme i gennemsnittet.


6. Husk nu også fornyelsesgebyr på 1800kr.

7. Konceptet er bygger på at hvis en ACN'er tjener 100.000kr vil det sige at der vil være en del der ikke tjener noget.. Men faktisk betaler for regninger osv hvor man går i minus istedet for at tjene bare lidt. Hvis bare 20% af ACN'ere i Danmark tjente nok på at de kunne leve nogenlunde af det.. Havde ACN lukket fra længst i Danmark.

Beviserne er troværdige.. Undersøg det selv ved brug af lommeregner. Årlig indtægt kan du finde ind på skattens side.

Beklager hvis der er for meget stavefejl.. Har nemlig travlt til at tjekke det.

Det er hvad ACN skjuler!

Ha' en god dag! :)

Må tilstå at jeg måber lidt over dine beregninger!!!

1. Har du et link til disse tal?

2. Igen, hvad går resten af pengene til? De har vel ikke de store omkostninger til produktion?

3. Helt fint

4. Hvad er medlemmer? Er det folk der skal tjene penge. Syntes dette er ekstremt misvisende, hvis der er 6000 "forretningsbyggende" MLMere i ACN, så bør de give den noget mere energi eller skifte. Kan du dokumentere disse tal, for jeg syntes det lyder meget meget højt. Næh du, det der er interessant er hvor mange der ARBEJDER med ACN forretningen, hvilket jeg ikke gør og aldrig kommer til. Men jeg mener stadig det handler om at få facts korrekte, og her kan du ikke bare smide et tal på som formentlig indeholder en masse der ikke er aktive.

6. Den kommentar forstår jeg ganske enkelt ikke. Mener i øvrigt at ACN bygger på opstartsgebyr, fornyelsesgebyr og omsætningen indenfor de produkter der er. 

Side 20 ud af 22 (212 indlæg)