Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN, skal jeg blive sælger for dem?

Side 2 ud af 22 (212 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
Jeg sælger intet til familie og venner, men de ved hvad jeg arbejder med, og flere af dem er kunder i min forretning. De styrer selv hvad de vil købe og om de vil købe.

Så at tro det handler om at udnytte sin familie og venner...ja det er i mine øjne absolut ikke rigtigt (i hvert fald ikke mere)

Der findes en række tråde på Amino om Multi Level Marketing som vi nu skal kalde Network Marketing og absolut ikke pyramidespil. 

Mads skal indskyde 3.700 for nogle produkter han angiveligt kan sælge videre og hverve egne forhandlere. Han bør spørge sig selv om han overhovedet ville overveje at købe produkterne, hvis han ikke var stillet en forretningsmulighed i udsigt.

Jeg ved godt det teoretisk er muligt at lade være med at sælge til venner og familie, ligesom det er teoretisk muligt at blive millionær på NM, men jeg synes bare vi mangler dokumenterbare eksempler. I stedet ender folk med at bebrejde sig selv de ikke var gode nok. De "ville det ikke nok" eller hvordan det forklares.

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 19:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Der findes en række tråde på Amino om Multi Level Marketing som vi nu skal kalde Network Marketing og absolut ikke pyramidespil. 

Jeg beder dig skam ikke kalde MLM for NM, for det dækker ikke over det samme. Og selvfølgelig skal man ikke kalde det for pyramide spil når det ikke er det. Men man kan f.eks. gå ind i nogle behandlingssteder (wellness o.lign) og se dem sælge produkter til kunder. Det er set at disse behandlere udelukkende fokusere på deres daglige arbejde og derved de kunder de har, og skaber sig en fin omsætning og god provision denne vej. Ingen multi level her.

Jesper:

Mads skal indskyde 3.700 for nogle produkter han angiveligt kan sælge videre og hverve egne forhandlere. Han bør spørge sig selv om han overhovedet ville overveje at købe produkterne, hvis han ikke var stillet en forretningsmulighed i udsigt.

Helt ærligt så virker du ikke som om du er inde i dette. Og det er det jeg ofte syntes er kendetegnende ved besvarelser. Nu har jeg 2 gange haft dialog med ACN folk, og begge gange har dette beløb dækket  backoffice og altså ingen produkter til videresalg. Skal man have videotelefonen, så skal man lige hoste op med en håndfuld penge mere+ abonnement.

Men, du har til gengæld helt ret i at produkterne skal være nogle man vil købe uden at have en forretningsmulighed i udsigt. Jeg fik mit nr. i min forretning tilbage i 2002/03, brugte ingen tid på forretningen men var kunde i mange år. Har i en lang periode haft egne firmaer (traditionelle), men i dec/jan begyndte jeg denne forretning, på baggrund af produkter jeg var tilfreds med samt kommende produkter som jeg så store muligheder i. Jeg siger til folk at de skal bestemme helt selv hvad de vil "investere", det beløb de vælger at købe produkter for kan være en "investering på 350 kr. eller det kan være mere. Men kan man ikke se sig selv i øjnene og anbefale produkterne, så skal man ikke arbejde med disse. Hvis man ikke har et unikt produkt og et markedspotentiale så bliver det svært.

Jesper:

Jeg ved godt det teoretisk er muligt at lade være med at sælge til venner og familie, ligesom det er teoretisk muligt at blive millionær på NM, men jeg synes bare vi mangler dokumenterbare eksempler. I stedet ender folk med at bebrejde sig selv de ikke var gode nok. De "ville det ikke nok" eller hvordan det forklares.

Jamen der er jo ikke noget standard svar. Hvorfor folk ikke lykkedes kan der være mange forskellige grunde.

1. Nogle får skideballer af familie og venner, som mener det er pyramide. Og de skal bare se at komme ud.

2. Nogle tror de kan sætte sig tilbage og få det hele serveret.

3. Nogle giver op efter få nej'er

4. Nogle tror de tjener penge efter 14 dage.

5. Nogle føler sig ikke tilpas

6. Nogle vil ikke lytte

7. Nogle vil ikke selv bruge produkterne og forventer at de stadig kan anbefale det videre.

8. De ville ikke nok...ja måske, hvis det er iværksættere som har prøvet at starte firma fra bunden, så tager det i de fleste tilfælde noget tid før der kommer sorte tal, og det er ikke et 37 timers job. Men det virker ikke som om folk, som er iværksættere, altid vil bruge samme mængde arbejdsflid i NM som i traditionel virksomhedsopstart.

Osv.

Når du snakker millionær på NM, snakker du så generelt, eller blot i DK? Og er det årsløn vi snakker eller efter skat...

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Du skal, efter min mening, ikke lave en 'virksomhed' hvor du skal bruge dit personlige netværk (venner og familie) til at tjene penge.

Hej Mads

Hvis jeg forstår dit udsagn rigtig, og du må gerne rette mig, hvis jeg har misforstået dig, er det iorden at lave forretninger udenfor ens eget netværk, men forkert, hvis man er indenfor sit eget netværk.

Hvor meget er et produkt/ydelse værd, hvis det er godt nok til folk udenfor mit netværk, men ikke brugbart indenfor mit netværk? Så er det dog fuldstændig ligegyldig, om vi snakker MLM/NM, detailhandel eller noget helt trejde. Er vi så ikke derhenne, hvor man må sige, jeg er godt klar over, jeg har et produkt/ydelse, der ikke holder helt vand?

Selvom jeg driver en MLM forretning, så tjener jeg ikke en øre på hverken mit personlige netværk eller dem udenfor.

Dbh.

Michael

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 02:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Slot:
Helt ærligt så virker du ikke som om du er inde i dette. Og det er det jeg ofte syntes er kendetegnende ved besvarelser.

Dit svar er meget kendetegnende.

Martin Slot:
Men kan man ikke se sig selv i øjnene og anbefale produkterne, så skal man ikke arbejde med disse.

Det kan Mads ikke. Han er blevet præsenteret for en 'forretningsmulighed' der vil give ham en passiv indkomst resten af livet og måske endda gøre ham til millionær mens han har det sjovt.

Martin Slot:
Hvis man ikke har et unikt produkt og et markedspotentiale så bliver det svært.

Det har ACN ikke eller nogen andre MLM-produkter.

Martin Slot:
Jamen der er jo ikke noget standard svar. Hvorfor folk ikke lykkedes kan der være mange forskellige grunde.

Ja til punkt 1-8.

9. Systemet baserer sig på at hverve nye forhandlere og vil kun fungere for ganske få.

Min erfaring er, at folk ender med at bebrejde sig selv. Det var deres egen skyld de fejlede.

Martin Slot:
Når du snakker millionær på NM, snakker du så generelt, eller blot i DK? Og er det årsløn vi snakker eller efter skat...

Jeg har tidligere bedt om at få sandsynliggjort at nogen på Amino har de høje indtægter, som andre stilles i udsigt. Det ville (kunne) ingen gøre. Jeg er ligeglad hvad en mand på YouTube fortæller han tjener. Lad os bare give lidt rabat og sige 50.000 pr. måned på MLM. Du kan også lave en oversigt over hvilket salg der skal flyttes i ACN for at opnå denne passive månedsindkomst.

Michael Dullweber:
Jesper:
Du skal, efter min mening, ikke lave en 'virksomhed' hvor du skal bruge dit personlige netværk (venner og familie) til at tjene penge.

Hvis jeg forstår dit udsagn rigtig, og du må gerne rette mig, hvis jeg har misforstået dig, er det iorden at lave forretninger udenfor ens eget netværk, men forkert, hvis man er indenfor sit eget netværk.

Nøgleordet her er 'personlige'.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 02:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Martin Slot:
Hvis man ikke har et unikt produkt og et markedspotentiale så bliver det svært.

Det har ACN ikke eller nogen andre MLM-produkter.

Jeg har tidligere bedt om at få sandsynliggjort at nogen på Amino har de høje indtægter, som andre stilles i udsigt. Det ville (kunne) ingen gøre. Jeg er ligeglad hvad en mand på YouTube fortæller han tjener. Lad os bare give lidt rabat og sige 50.000 pr. måned på MLM. Du kan også lave en oversigt over hvilket salg der skal flyttes i ACN for at opnå denne passive månedsindkomst.

Hej Jesper

Det må jeg sige, du er simpelthen ekspert i alle MLM selskaber og deres produkter. Hvilken uddannelse har du siden du kan vurdere alt? Måske lyder jeg sur, men jeg er rystet over en udmelding som denne. Må jeg hører dit ærlige svar, respektere du MLM folk og firmaer? eller ser du dem som svindlere hele flokken?

Nu ved jeg ikke om det er denne tone du generelt har brugt for at få dine beviser. Og Amino er ikke et specielt attraktivt sted at lave NM og på når du udtaler dig om samtlige firmaer og produkter jamen så er jeg ret sikker på at de fleste bare vil opgive dialogen. Kender enkelte som er brugere herinde, ikke særlig tit, men trods alt er her, men om de vil smide en afregningsnota op for at tilfredsstille dig, tvivler jeg på, for hvorfor skulle de? Det lyder ikke til at betyde noget for dig. Men fortæl mig da hvad betyder det hvis jeg fremviser dette, ændre det din mening? Vil du tage en forretningspræsentation med personen?

Forstår til dels dit synspunkt med youtube, men nu er det trods alt et sted som flere og flere benytter sig af, og derfor kan jeg ikke se hvad forskellen er på en dansker som er på amino og en dansker som er på youtube.

Og i øvrigt så er det langt fra alle NM folk der stiller denne slags  beløb i udsigt.

Og endnu engang så har jeg INTET med ACN at gøre, men har lyttet på en forretningspræsentation og kender til beløbet der skal investeres. Det er ikke noget jeg har arbejdet med eller kommer til.

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 08:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Nøgleordet her er 'personlige'

 

Hvilken forskel gør dette i min fremlækkelse?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
Det må jeg sige, du er simpelthen ekspert i alle MLM selskaber og deres produkter. Hvilken uddannelse har du siden du kan vurdere alt? Måske lyder jeg sur, men jeg er rystet over en udmelding som denne. Må jeg hører dit ærlige svar, respektere du MLM folk og firmaer? eller ser du dem som svindlere hele flokken?

Jeg har en videregående uddannelse, men det er ikke dén jeg baserer mig på for at vurdere MLM. Jeg baserer mig på de år jeg har fulgt med på Amino (og før det andre steder). Det er gennemgående de samme ting, der går igen, f.eks. at "jeg ikke har sat mig nok ind i sagerne" ligesom andre kritikere.

Skalaen går fra 'svindler' til 'naiv' med nogle undtagelser, f.eks. noget sjov i gammel Tubberware stil.

Personligt vil jeg forvente der er større chance for at blive rig ved at købe skrabelodder for det samme beløb, frem for at indgå i et MLM-arrangement.

Martin Slot:
om de vil smide en afregningsnota op for at tilfredsstille dig, tvivler jeg på, for hvorfor skulle de? Det lyder ikke til at betyde noget for dig. Men fortæl mig da hvad betyder det hvis jeg fremviser dette, ændre det din mening? Vil du tage en forretningspræsentation med personen?

Det ville ikke betyde så meget, det har du ret i, og jeg ville heller ikke deltage i en forretningspræsentation. Jeg har bare aldrig set noget som helst der sandsynliggører at der skulle være nogen form for penge i MLM for almindelige forhandlere - kun gratis 'arbejde' og brug af egne penge. Derfor har jeg udfordret 'jer' til at fremlægge noget.

Jeg vil såmænd bare advare folk som Mads mod at indgå i noget han højst sandsynligt vil fortryde.

Michael Dullweber:
Jesper:
Nøgleordet her er 'personlige'
Hvilken forskel gør dette i min fremlækkelse?

Forskellen er, at man udnytter venskaber og familieforhold for at (forsøge at) tjene penge. Ikke alene mister man sine egne penge, man mister også sin troværdighed og tillid.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 20:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Jeg har en videregående uddannelse, men det er ikke dén jeg baserer mig på for at vurdere MLM. Jeg baserer mig på de år jeg har fulgt med på Amino (og før det andre steder). Det er gennemgående de samme ting, der går igen, f.eks. at "jeg ikke har sat mig nok ind i sagerne" ligesom andre kritikere.

Personligt vil jeg forvente der er større chance for at blive rig ved at købe skrabelodder for det samme beløb, frem for at indgå i et MLM-arrangement.

Jamen det er da fint nok at du har det sådan med skrabelodder, men din udtalelse om ACN viser da i hvert fald at du ikke ved hvad de får for de penge der snakkes om.

Så kan man gå ud fra at du aldrig har fået en forretningspræsentation?

Nu var jeg inde og kigge på din website, og kan se det er en række universiteter der finansiere og udvikler Jeres system, men hvad nu hvis disse universiteter har samarbejde med en MLM firma, stempler det så også universitetet?

Jesper:

Det ville ikke betyde så meget, det har du ret i, og jeg ville heller ikke deltage i en forretningspræsentation. Jeg har bare aldrig set noget som helst der sandsynliggører at der skulle være nogen form for penge i MLM for almindelige forhandlere - kun gratis 'arbejde' og brug af egne penge. Derfor har jeg udfordret 'jer' til at fremlægge noget.

Jeg tror de fleste har vurderet dine ønsker på samme måde som mig og dvs. at du spørger uden at have en reel interesse og der formentlig er lige så stor sandsynlighed for at vinde i lotto, som for at få en åben dialog med dig. Hvilket du jo også giver mig ret i. De fleste ville garanteret også gerne give dig en præsentation selvom de kender din holdning, og det ville ikke være en præsentationen for at signe dig op, men udelukkende for at give dig de rette informationer.

Jesper:

Jeg vil såmænd bare advare folk som Mads mod at indgå i noget han højst sandsynligt vil fortryde.

Jamen det er da også fint nok du har den holdning, men som sagt ved du ikke hvad han får for sine penge...Og der er jo folk herinde, som advarer ham, jeg kunne også med lethed henvise til flere der har været i ACN som ville fraråde det. Men MLM/NM er kommet for at blive og der er fremgang i Danmark, selvom du er modstander så ændre det ikke udviklingen.

 

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 20:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Forskellen er, at man udnytter venskaber og familieforhold for at (forsøge at) tjene penge. Ikke alene mister man sine egne penge, man mister også sin troværdighed og tillid.

 

Hej Jesper

Din konklusion er fuldstændig korrekt, men under mindst 2 forudsætninger:

1) du arbejder med en fuldstændig ubrugelig/nytteløs produkt/serviceydelse.

2) du arbejder for en useriøs/utroværdig/skumlet virksomhed.

Jesper:
Jeg baserer mig på de år jeg har fulgt med på Amino (og før det andre steder). Det er gennemgående de samme ting, der går igen, f.eks. at "jeg ikke har sat mig nok ind i sagerne" ligesom andre kritikere.

 

I dine indlæg giver du udtryk for at have indgående kendskaber til stort set alt indenfor MLM/NM (og det er ikke ment nedværdigende). Indtil det modsatte er bevist, så tror jeg på det. Så hvis du kan fortælle mig, hvor jeg mister mine penge og hvor jeg tjener på andre (i det set selskab som jeg arbejder sammen med), så har du min fulde respekt.

Jeg kan og vil til hver en tid bevise dig, også her på amino, at jeg (og hele mit team) ikke mister så meget som en krone og at jeg (og mit team)  ikke tjener en øre på salget.

Jeg forventer egentlig ikke et svar fra dig, da det jo vil betyde at du:

a) har sat dig ind i vores koncept

b) at du giver mig ret i at der findes MLM/NM selskaber og at der findes MLM/NM selskaber

Dbh

Michael

 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 20:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper, lad mig høre din forklaring på dette:

http://www.nuskin.com/en_US/corporate/thesource/featuredarticle/ageloc_transformationnamedbestnewproductoftheyear.html

Side 2 ud af 22 (212 indlæg)