Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafik PC vs. Mac

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer..

Jeg bruger selv en pc, dog hører og ser man altid at det er mac som bliver brugt mest indenfor grafik..

Er dette fordi der findes software som er bedre til udvikling og behandling til grafik for programmer som photoshop og illustrator kan jo samme ting om det så er pc eller mac man er til..

Hvis der er en bruger eller flere derude som har en ide, må i meget gerne dele ud af jeres viden...

God weekend til jer alle :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 19:50

Er der ingen som har noget at sige til dette?

– Oscar Levant

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 20:04

Jeg tror mest at det er et spørgsmål om at folk der laver grafik ofte går op i æstetik - og der er Apples produkter jo langt overlegne (efter min mening ihvertfald).

Adobes software er vel det mest udbredte på det markede, og det er jo lavet til både Windows og OSX.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 20:25

Yes, det var sådan set også det jeg regnede med..

Tak for svaret Kasper :)

– Oscar Levant

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 20:40

Hej

Alexander idag er det 100% en smags sag, de gamle mac powerpc'er var meget bedre til at håndtere grafik end pc'en, men nu bruger alle de nye macs ganske alm pc arkitektur.

Jeg er programmør og bruger Imac på mit kontor, men pc derhjemme og når jeg er på arbejde savner jeg pc'en og når jeg er hjemme savner jeg min Imac.

Men imac'en er extremt fed, utrolig lækker skærm, men husk at købe den med minimum 8gb ram.

Mvh
Daniel

Fra Brabrand
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 20:43

Hej Alexander

Jeg kan komme med mine input og erfaringer. Jeg er udlært i reklamebranchen og før jeg kom der var jeg PC mand, jeg arbejdede med PC som freelancer og brugte Photoshop og Pagemaker;) På reklamebureauet skulle jeg arbejde med Mac.

Jeg husker det tydeligt på det tidspunkt at der var markant forskel, Mac var bygget til grafik og PC'en var en generel computer. Det er godt nok ved at være mange år siden, og gennem de sidste 5 år har jeg skiftet mellem mac og pc. Når jeg sidder og arbejder ved en PC med Indesign eller lign, så er det bare ikke det samme.

Det er måske religion for nogen, men faktisk ikke for mig, godt nok sidder jeg og skriver på en mac, men det kunne ligeså godt være en pc.

Men hvis jeg må komme med en anbefaling og det hedder grafik, så ville jeg altid vælge en Mac.

Med venlig hilsen

Daniel Laursen
Trendsonline.dk

Vi elsker online. Vi elsker trends. Vi elsker start-ups. Vi elsker at hjælpe start-ups - www.trendsonline.dk

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 20:46

Igen siger jeg tak for jeres input om emnet...

– Oscar Levant

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:47

Tror måske at det har noget at gøre med at Mac(om ikke andet før i tiden)  satte ram af til de programmer der kører, hvilket gør at Photoshop / Premier / iMovie
ikke kommer ud i at skulle swappe på disken, da MacOS ikke tillader dette (igen ved ikke om det stadig er sådan)

men ud over dette tror jeg klart også at det er en smags sag. apple skærme havde før i tiden et ry for at være mere farve ægte, om dette stadig holder ved jeg ikke. har kun en gang selv skulle kigge efter en farve egte skærm, og prisen var så vild at jeg hurtigt lærte at leve med at farven ikke er ens hvis ikke jeg kigge med samme vinkel(det er på nogen skærme gør at samme farve ikke ser ens ud i toppen og i bunden af skærmen :)  )

/JIP

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)