Hejsa
Mit første indlæg herinde - da jeg netop har fået dette fora anbefalet af en ven.
Sagen er den at jeg det sidste års tid er begyndt at undervise en del - ren freelance. Det foregår i weekender, i ferier osv. Indtil nu har de højskoler og foreninger som jeg har arbejdet for udbetalt mig almindelig B-indkomst. Men jeg talte for nylig med et familiemedlem om det, og han spurgte hvorjeg jeg ikke lod mig momsregistrere, da jeg så ville kunne trække en masse udgifter fra.
Da det jo foregår på hygge plan er jeg meget i tvivl om det rent faktisk ville kunne svare sig for mig. Jeg tjener vel omkring 40-80.000 årligt på min undervisning. Jeg har da nogle udgifter i form af materiale, telefon og mødeudgifter forud for et undervisningsforløb, lidt kørsel osv osv - men jo ikke voldsomme beløb. Og min telefon og bil har jeg jo i forvejen, og bruger dem jo også privat. Jeg er i det hele taget ret meget på dybt vand her. Derudover er jeg også usikker på moms osv, herunder regnskabet (er det ikke frygtelig svært og indviklet) ? Og er der overhovedet moms på undervisning ??
Anyway, håber at få lidt inspiration herinde :-) |
Hej du.
Hvis din omsætning er over 50.000,- på 12 måneder, så skal du momsregistreres..
Mvh Tobias.