Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Minilån fra aminoer - i stedet for bankkredit??

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer, 

Vi har fået en ide som vi meget gerne vil have noget input til. 

Vi oplevede sidste år at få lukket vores driftskredit af banken, inden vi overhovedet begyndte at trække på den, fordi de pludseligt og markant ændrede risikovillighed i forbindelse med finanskrisen.
Det var ret ødelæggende for os, for det ændrede alle vores planer om lancering, markedsføring, salg mv.

Den oplevelse - sammen med så mange andre hovedrystende historier vi har set og hørt - har fået os til at have et fuldstændigt gennemsyret ønske om aldrig mere at skulle være afhængig af en bank.

Men - nu har vi behov for en driftskredit!
Vi skal have nye produkter hjem, er i gang med redesign af websitet mv. Så vi skal bruge i omegnen af 75.000,-

Og så var det vi tænkte i alternative løsninger, for at undgå banken.
Vores ide er:

- Find nogle aminoer som vil yde firmaet en række minilån til 5-6% i rente.
 - Tilbagebetaling af lån efter fx 6 måneder.
 - Långiver får sikkerhed i varelager.
 - Långiver bliver firmaets sponsor, samarbejdspartner el. lign - og bliver markedsført overfor firmaets kunder og netværk.

Vi synes egentligt selv at ideen er helt vildt god. Det er små beløb for långiverne, som samtidig får positiv reklame - og så har det KÆMPE effekt for firmaet der låner pengene.
Vi har også tænkt på, at hvis nu det virkede og blev en succes...så skulle man lave PR på det bagefter - med den vinkel at: "hvis bankerne stopper for udviklingen, så klarer iværksætterne det bare selv!".

Hvad siger I til ideen? Kan det lade sig gøre? Er der fordele og bagdele vi ikke har tænkt på?
Findes der aminoer, som kunne tænkes at ville deltage i sådan noget?

Jeg glæder mig til at høre fra Jer:-)

Rikke

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 15:09

....nåmen - det var en skidt ide, så?

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 18:21

Hej Rikkepigen,

Jeg syntes at det er en kanon god idé du har fat i der. Istedet for at haelde rente penge i bankerne, saa lad dem komme andre ivaerksaettere til gode! Jeg ved godt at renterne ikke beloeber sig til alverden med den korte tilbagebetalingstid, men idéen vil (hvis den griber om sig) vise bankerne at tolerancetaersklen for aagerrenter og gebyrer er ved at vaere naaet.
Jeg har personligt aldrig haft problemer med mine banker, men det er heldigvis ogsaa yderst sjaeldent jeg har haft behov for dem.

Jeg vil meget gerne hoere mere fra dig.

Mvh.
Kasper

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 09:18

Tak for jeres svar

@ Anders: Ja, det er virkelig en god ide, som forholdsvis nemt kunne sættes i system og gennemføres. Lad mig gerne høre fra dig, hvis du har nogle gode ideer til os. Det vil jeg sætte pris på.

@ Kasper: Dejligt med en positiv tilbagemelding. Jeg kontakter dig:-)

@ Michael: Tusind tak, hvor er det sødt af dig at sige. Vi har også lige haft et testpanel på ca. 100 personer til bla. at designevaluere på vores nye kollektion. Hensigten var at sikre, at vores nye produkter er så salgbare og stærke som muligt. Det er simpelthen det eneste rigtige at gøre, synes jeg - når nu vores økonomi er så udfordret. Sådan at vi ved, at vi kun investerer i produkter, der er en styrket fremtid i.
Og for hunden da, hvor gik det godt!! Det var helt vildt! Og derfor er der heller absolut ingen tvivl om, at vi skal videre!

/Rikke

Tilmeldt 14. Sep 09
Skrevet kl. 14:41
Hej Rikke, Ser frem til at hoere fra dig. Mvh. Kasper
Tilmeldt 14. Sep 09
Skrevet kl. 18:29

Hej Rikke,

Jeg har ikke hoert fra dig endnu. Har du opgivet foretagenet, eller er du kravlet tilbage til bankerne?

Det var maaske bare en and???

Mvh.
Kasper

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 18:37

Hej Kasper,

Nej nej for filan - det var absolut ikke bare en and! Vi har ikke kontaktet dig endnu, fordi vi lige skal have samlet projektet ordentligt sammen, inden vi gør det.
Der var væsentligt mindre interesse her på amino end vi havde regnet med (altså for den konkrete ide jeg smed op her)...så der er lige nogle ting der skal tænkes videre først.
Du skal nok høre fra os så snart vi er klar. Jeg glæder mig rigtigt meget til at snakke med digSmile

/Rikke

Tilmeldt 14. Sep 09
Skrevet kl. 18:44

Hej Rikke,

Det er godt at hoere.

Kan du ikke smide dit tlf.nr. paa PM. Evt. vi kan hjaelpe hinanden paa mere end een maade. Jeg har vaeret inde at lure din webpage og kunne godt taenke mig at tale med dig ang. dine produkter/leverandoerer ogsaa.

Mvh.
Kasper

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:59

Hej Rikke,

Jeg ser først tråden nu, men vil lige give mine tanker med på vejen. En evt sponsor af lån, skulle jo helt sikkert selv kunne få noget ud af det også - altså udover den værdi det giver at støtte og hjælpe iværksætteriet. Så kunne man forestille sig at du skulle tage fat i en af dine kollegaer i branchen? Eks et andet børnetøjsmærke hvor både jeres og deres mærke kunne supplere hinanden godt ude i butikkerne?

Jeg tror faktisk at der kunne ligge en masse spændende muligheder i sådan et samarbejde. For sponsoren ville det være et kanon signal at sende ud til sine kunder (butikkerne) - at firmaet var økonomisk velfunderet, og har overskud til at støtte op om de mindre nystartere, der har en masse nyt at byde på.

Derudover kunne i »sælge« for hinanden - således at mærkerne med tiden blev repræsenteret i de samme butikker. Jeg tror faktisk at begge hold kunne vinde for vildt på den måde. Også på mange flere plan end jeg lige kaster ud her.

Mange hilsener Helle

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 19:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Helle,

Tak for dine tanker - igen. Du er jo min "Lille Hjælper"Big Smile

Det er en rigtig god ide, du har dér. Og vi har selv gang i dialog med et par andre mærker....men det er egentligt mest af hensyn til at få salgs-delen med -  og samtidig for at kunne koble os på produktionen med dele af vores styles i fremtiden. Det kunne vi godt se en hel masse fordele i.
Vi er fx. i gang med at udvikle et par styles som vi laver i samarbejde med et andet mærke...sådan at både vi og de sælger produkterne og sammen har stået for produktion mv.

Status omkring det økonomiske er pt., at vores behov er væsentligt ændret fra jeg skrev indlægget første gang.
Vi har fundet en løsning hvor vi i realiteten kan klare det hele selv...uden hverken bank, sponsorer eller andet. Det gør vi bl.a. ved at lave et setup for den nye kollektion, hvor vi gør det attraktivt for forhandlerne at betale en del af ordren forud. Og så samtidig at have lavet en super god deal med producenten.

Vi er "midt i det hele" lige nu - men det ser ud til at det kan klares med lidt kreativitet og gejst:-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)