Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af andel i et ApS

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Fra  eLaursen ApS Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo ikke sådan, at jeg bytter min arbejdskraft imod at få anparter i firmaet.

Det er mere et gensidigt ønske om, at jeg bliver en del af firmaet, da vi så samlet har de kompetancer vi mener der skal til for at gøre forretningen til en succes.

Men det kan selvfølgelig godt være, at SKAT ser anderledes på det.

https://fedttoj.dk - en samling af tøj på nettet 

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 15:56

Det du skriver, er et udmærket argument for, at den pris I aftaler er markedsværdien og hvis I gør som planlagt, ville jeg i Jeres sted lægge dette argument i skuffen og gemme det til den dag skattesagen kommer, hvis den kommer. Men hvis der er en forskel mellem markedsværdien på anparterne og den pris du betaler, vil du have en dårlig sag, særligt hvis du ikke modtager en almindelig løn for dit arbejde. Hvis du ikke vil løbe en risiko er vejen frem et bindende svar eller en optionsaftale.

Med venlig hilsen

Esben Christensen 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:44

rbl:

Nu er det jo ikke sådan, at jeg bytter min arbejdskraft imod at få anparter i firmaet.

Det er mere et gensidigt ønske om, at jeg bliver en del af firmaet, da vi så samlet har de kompetancer vi mener der skal til for at gøre forretningen til en succes.

Men det kan selvfølgelig godt være, at SKAT ser anderledes på det.

Prisen for anparterne er præcis, hvad I kan blive enige om - End of story.

Vi kan hive alle mulige og umulige domme og kendelser frem, men der er ikke en, der kan ændre ved markedsværdien, som er den i bliver enige om.

Et senere salg vil følgelig bevirke en avance/tab, men det har jo intet at gøre med denne situation.

Tonny

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)