Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis antivirus

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1772
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 23:03

Technocowboy:

Hvad har du som kan underbygge den påstand ?

...

Hvilke Trojans taler du om ?

Hej Jan,

Jeg har ikke et virus- el. antivirus-relateret arbejde, hvis det er det du efterspørger. Men jeg har set mange inficerede computere, hvor sikkerheden bestod i "Installér AVG eller Avast og så er alt godt".

Jeg siger ikke at du ikke kan klare dig med gratis programmer, jeg siger bare at det kræver flere af dem - og mere arbejde.

Der er helt sikkert nogle ting som AVG og Avast er gode til - og først med - men tråden her består i høj grad af anbefalinger af de to stykker gratis software som en "end all"-løsning og det er de bare ikke!

Noget af det slemme for tiden er TDSS, som rigtigt mange er inficeret af - og som AVG og Avast stadig ikke finder: http://www.google.dk/search?q=tdss

Linkcentralen smed et link til spywarefri.dk og jeg kan helt klart også anbefale at man bruger en time eller to derinde og læser lidt op på tingene, hvis man vil føle sig nogenlunde sikker.

I øvrigt er det selvfølgelig ikke virus-specifikt at stjæle FTP-logins, jeg nævner det af hensyn til de mange web-iværksættere herinde, der sidder med en Filezilla eller lignende på deres PC - for det er altså ikke bare netbanken man skal bekymre sig om.

Se evt. også tidligere indlæg i tråden.

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 23:38

Jeg har prøvet AVG og Avast free editions.

Nu er jeg en rigtig tilfreds bruger af Avast gratis udgaven. Den forstyrrer ikke så meget, men beskytter når den skal :-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:52

Dino:
Nu er jeg en rigtig tilfreds bruger af Avast gratis udgaven. Den forstyrrer ikke så meget, men beskytter når den skal :-)

At en antivirus "ikke forstyrrer" vil jeg ikke ubetinget betragte som et plus - lidt ligesom en røgalarm uden batterier ikke heller ikke forstyrrer, .. Skype-Wink

Det er i øvrigt lidt af en tilsnigelse, at den gratis udgave beskytter, når den skal.

Technologies that are not included in avast! Free Antivirus:

• Silent Firewall
  • Antispam
  • avast! Sandbox
  • Script Shield
  • Command-line scanner 

Og for AVG Anti-Virus Free gælder, at følgende ikke er inkluderet i gratis-udgaven:

• Online Shield
  • Advanced Anti-Rootkit protection
  • Game Mode
  • Phishing protection
  • AVG Identity Protection
  • Enhanced Firewall
  • Anti-Spam
  • Expert Technical support

Den samme grad af manglende funktionalitet i forhold til betalingsprogrammerne gælder i praksis for alle kendte gratis antivirusprogrammer.

Det vil unægteligt være lidt svært for AVAST, AVG og de andre udbydere af både gratis og betalingsversioner af sikkerhedspakker at sælge betalingsudgaverne, hvis de gratis antivirusprogrammer indeholdt "hele palletten" og dækkede det samme.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 00:41

Jakob Søndergård:

Technocowboy:

Hvad har du som kan underbygge den påstand ?

...

Hvilke Trojans taler du om ?

Hej Jan,

Jeg har ikke et virus- el. antivirus-relateret arbejde, hvis det er det du efterspørger. Men jeg har set mange inficerede computere, hvor sikkerheden bestod i "Installér AVG eller Avast og så er alt godt".

Jeg siger ikke at du ikke kan klare dig med gratis programmer, jeg siger bare at det kræver flere af dem - og mere arbejde.

Der er helt sikkert nogle ting som AVG og Avast er gode til - og først med - men tråden her består i høj grad af anbefalinger af de to stykker gratis software som en "end all"-løsning og det er de bare ikke!

Noget af det slemme for tiden er TDSS, som rigtigt mange er inficeret af - og som AVG og Avast stadig ikke finder: http://www.google.dk/search?q=tdss

Linkcentralen smed et link til spywarefri.dk og jeg kan helt klart også anbefale at man bruger en time eller to derinde og læser lidt op på tingene, hvis man vil føle sig nogenlunde sikker.

I øvrigt er det selvfølgelig ikke virus-specifikt at stjæle FTP-logins, jeg nævner det af hensyn til de mange web-iværksættere herinde, der sidder med en Filezilla eller lignende på deres PC - for det er altså ikke bare netbanken man skal bekymre sig om.

Se evt. også tidligere indlæg i tråden.

@Jakob og John :  I første omgang er vi jo nødt til at forholde os til trådens emne : "Antivirus" - ikke "Sikkerhedspakke".

Jeg siger ikke at alt er godt bare man har en given antiviruspakke til at beskytte sig med (og det vil jeg godt understrege at det er det IKKE) 

@Jakob : Det jeg anfægter er kommentaren "Der er en årsag til at det er gratis" - som jeg kun kan opfatte som at betalingsudgaver generelt set skulle være bedre - hvilket ikke nødvendigvis er tilfældet jfr. tidligere nævnte tests.

Ang. TDSS : Så vidt jeg kan se så kom TDSS-B på listen i februar 2009, og så skulle den tage over 100 varianter op til TDSS-EG som den seneste - og ja, der er sikkert kommet en håndfuld mere siden - men det er jo konstant katten efter musen - og du vil sansynligvis kunne finde lignende eksempler ved andre antivirusprogrammer.

Men at påstå at den ikke tager TDSS er vist lige at skære den lidt for tæt...

Men iøvrigt er pakken de har sammensat hos Spywarefri en rigtig god pakke efter min bedste overbevisning.

mvh

Jan

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 01:01

Technocowboy:

@Jakob og John :  I første omgang er vi jo nødt til at forholde os til trådens emne : "Antivirus" - ikke "Sikkerhedspakke".

Jeg siger ikke at alt er godt bare man har en given antiviruspakke til at beskytte sig med (og det vil jeg godt understrege at det er det IKKE) 

Skype-Smile

Årsagen til, at jeg nævner sikkerhedspakker i denne forbindelse er, at når man taler om computer virus, må man samtidigt erkende, at den største internettrussel ikke kommer fra den gammeldags tradionelle virus, selv om den stadig lever.

I dag er teknikkerne benyttet i malware betydeligt mere avancerede og udspekulerede. Derfor vil en det nærmest være nødvendigt at sikre sin IT installation med mere end blot en tradionel antivirus med begrænset funktionalitet.

Erfaringsmæssigt er mange computere, som omtales som virusinficeret, slet ikke inficeret med virus men med worms, rootkits, keyloggere eller trojanske heste. Det er jo begreber, som for rigtigt mange "almindelige" computerbrugere bare er .. virus .. og som skal bekæmpes med en .. antivirus.
Nej i virkeligheden er det jo alt sammen malware, som bør bekæmpes med solide sikkerhedspakker og/eller sikkerhedsløsninger.
Jeg skrev for noget tid siden et blogindlæg om malware, som forsøger at forklare de mest benyttede begreber.

Skulle en computer blive inficeret og bryde ned, vil jeg give Brian Reinhold Jensen ret i, at den eneste rationelle løsning vil være en total reinstallation af computeren og sandsynligvis reetablering af data fra backup'en. Men jeg indrømmer, at det er en helt anden sag. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 13:21

Technocowboy:

@Jakob : Det jeg anfægter er kommentaren "Der er en årsag til at det er gratis" - som jeg kun kan opfatte som at betalingsudgaver generelt set skulle være bedre - hvilket ikke nødvendigvis er tilfældet jfr. tidligere nævnte tests.

Ang. TDSS : Så vidt jeg kan se så kom TDSS-B på listen i februar 2009, og så skulle den tage over 100 varianter op til TDSS-EG som den seneste - og ja, der er sikkert kommet en håndfuld mere siden - men det er jo konstant katten efter musen - og du vil sansynligvis kunne finde lignende eksempler ved andre antivirusprogrammer.

Men at påstå at den ikke tager TDSS er vist lige at skære den lidt for tæt...

Men iøvrigt er pakken de har sammensat hos Spywarefri en rigtig god pakke efter min bedste overbevisning.

mvh

Jan

Hej igen Jan,

Jeg kan godt forstå du opponerer mod gratis-kommentaren sådan generelt. Jeg er også selv flittig bruger af open source-software, såsom Debian, Open Office og meget andet - der virker fortrinligt - og min sikkerhed på Windows består også af gratis programmer, heriblandt Avast. Jeg havde egentlig bare det i tankerne, som John også skriver, at man mangler en masse i sin sikkerhed, når man kun vælger den gratis del af en fuld sikkerhedspakke. Og min erfaring siger mig, at du kan være 99% sikker på det er tilfældet, når folk ikke nævner andet.

Jeg er absolut lægmand hvad det her angår og beskriver bare mine erfaringer. Du lader til at have langt mere interesse og viden omkring det. For alle os normale mennesker kan definitionen af uønsket software være ligegyldig, den er bare uønsket og hedder i daglig tale "virus".

Sikkerhed er for mange, noget de ikke gider gå op i, men alligevel gerne vil have på plads. Det er vigtigt nok til at man skal have gjort noget ved det, men ikke vigtigt nok til at man har lyst til at sætte sig ind i det eller betale for det. Når der så er ti indlæg med "du skal bare have XXX, det er gratis og nemt", så rammer det lige ind i et stort "pyha, gudskelov, jeg installerer bare det her og så er det ude af verden". Det er helt normal menneskelig adfærd.

Jeg prøver altså ikke at rakke ned på gratis software, jeg vil bare advare om at tingene ikke er så enkle.

Fra Aarup
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:05

Hej Alle

Er der nogen som har godt indsigt i, hvilke virus programmer der pt. er bedst? jeg bruger i øjeblikket Avest gratis version, er der nogen der ved om den er god nok alternativt er der nogen som kan anbefale et godt virus program, både gratis og betalings version kan komme på tale

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 21:46

Hej,

Jeg er muligvis farvet, men jeg vil som Dansk forhandler naturligvis pege på http://www.gdata.dk. Det er uden sidestykke min favorit.

Du får flere ting du ellers ikke får:

1. To antivirus "engines" i ét program (Avast & Bitdefender)
  2. Et super brugervenligt Interface, (rød, gul grøn -pædagogik)
  3. En dedikeret og erfaren Dansk forhandler
  4. Et års gratis Dansk E-mail support
  5. Gratis 30 dages PRØVEVERSION
  6. Gratis BOOT disk ISO fil (Brænd selv CD).
  7. En fair pris - Vælg mellem 3 forskellige løsninger:

- Antivirus - Fra 238,75,- inkl. moms
     - Antivirus & Firewall - Fra 285,00,- inkl. moms
     - Antivirus & Firewall & Backup - Fra 357,50,- inkl. moms

På mine almindelige stationære og bærbare computere benytter jeg naturligvis selv G-Data og må altså sige at det lever op til de mange gode testresultater. Bla. flere år i træk som testvinder i Forbrugerbladet TÆNK og blandt top præstationerne i bl.a. pcworld, AV Comparatives, VB100 award.

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)