Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WebCoders.dk re-lanceret - giv kritik :)

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Handler det ikke om hvad kunden har behov for? Kunden kan i bund og grund være ligeglad med om det er et plugin i har givet penge for eller et gratis.. Så længe han for det produkt han har fået lovet til den pris og deadline og med den funktionalitet han blev lovet, så er det vel det vigtigste?  :)

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 20:28

Det er ikke nødvendigt at spendere over 20k for skræddersyet design, men det er indenfor visse grænser. Der er TUSINDvis af templates derude man kan optimere/tweake, ændre layoutet osv, så det alligevel kommer til at passe på kundens ønsker.. Bruger man et opensource system som f.eks. WordPress er man jo i forvejen allerede begrænset lidt hvad angår funktioner etc.

Billigt logo - Professionelt logodesign

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Skrevet kl. 20:29

@BruunMedia

Pandekager-opskrift.dk lol :D

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 20:30

Nick:

Det er ikke nødvendigt at spendere over 20k for skræddersyet design, men det er indenfor visse grænser. Der er TUSINDvis af templates derude man kan optimere/tweake, ændre layoutet osv, så det alligevel kommer til at passe på kundens ønsker.. Bruger man et opensource system som f.eks. WordPress er man jo i forvejen allerede begrænset lidt hvad angår funktioner etc.

Kan kunden indfinde sig i at du henter et theme som andre også bruger, retter det lidt til også ligner det lidt om 100 andre designs derude, så er det vel okey, men hvor mange fortæller kunden det?

HVad for nogen begrænsinger tænker du hvad angår Wordpress?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 20:31

Nick:

@BruunMedia

Pandekager-opskrift.dk lol :D

erm? :P

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:31

Nick:

Spot on.

Regner man en lavt sat timepris på 350,- + moms, så er det begrænset hvor meget der kan kodes fra bunden af, samtidigt få et unikt design og indenfor en lav prissættelse

Jeg tror nu godt det kan lade sig gøre at udvikle et 'unikt' kundetilpasset webdesign på under 60 timer du.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:37

BruunMedia:

Kan kunden indfinde sig i at du henter et theme som andre også bruger, retter det lidt til også ligner det lidt om 100 andre designs derude, så er det vel okey, men hvor mange fortæller kunden det?

Er det fair at forlange f.eks 7.000 kr. for noget som et webbureau har hentet ned fra nettet og brugt et par timer på at tilpasse?  Var de fleste kunder klar over dette, ville de nok ikke købe deres produkt.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 20:42

LuckyCharm:

BruunMedia:

Er det fair at forlange f.eks 7.000 kr. for noget som et webbureau har hentet ned fra nettet og brugt et par timer på at tilpasse?  Var de fleste kunder klar over dette, ville de nok ikke købe deres produkt.

Bestiller jeg et design til min hjemmeside, jeg har de og de krav, og de siger det kan de ordne for 7000, så er jeg ligeglad om det er et de har hentet eller fået andre til at lave for 2000 kroner i filipinerne. Der problemet ligger er at hvad forventer kunden..

1. Et Unikt design som er hans. Som han ikke finder på en konkurrents side eller en anden side overhovedet

2. At han for det han har bedt om til den pris han har bedt om.

3. At tidsrammen er holdt og hvad der høre til

Så udover det ser jeg intet problem i hvordan vedkommende ordner mit design, så længe kunden/jeg for det jeg har bedt om.

Men det er vel punkt 1 der er problemet :)

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Skrevet kl. 20:44

Jeg mener billigt, så f.eks. 5,000-7,000 kr. Så er det bestemt muligt at få noget tweaket wordpressinkl. seo optimering og mange andre gode services med, i forhold tilatgive 10-15,000 for noget "unikt" uden så mange andre services.

Jeg synes dog prislejet 2-5,000 kr er i orden for et tweaket tema, hvis det inkluderer andet udover det. Som jeg nævner, f.eks. solidt SEO arbejde,indsætning af tekst, billeder,logoer. Selv kun på den måde kan man hurtigt bruge 10+  timer på en kunde,  og så er prisen vel bestemt fair i forhold til man bruger et template man arbejder ud fra

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Skrevet kl. 20:51

Præcis.

Det vi diskuterer nu er nok nærmere gået over i en etisk debat, om hvorvidt det er i orden at benytte et template inde for visse prisklasser.

Selvom kunden er tilfreds, så skal man jo heller ikke snyde en uvidende kunde.

Jeg blev selv arrig da jeg fandt udaf min tante havde betalt omkring 7,000 for hendes hjemmeside der var sat op HTML med iFrames, uden nogen form for CMS, SEO eller noget som helst. (Og NOGET så gyseligt. Intet grafisk, blot sort på hvidt tekst) Hun var desværre intetanende og  blev snydt noget grusomt uden hun var klar over det.

Min pointe er dog, at man skal taksere inden for rimelighedens grænser, og for den tid man bruger. Om det så er et template eller om man bygger alt op selv, så skal der faktureres for tiden brugt. - Derfor kan man ikke tillade sig at tage 9,000+ kr for et tema man blot sætter tekst og billeder ind på. Men det er selvfølgelig en helt anden debat, end hvad trådstarter gerne ville have, så vi må nok hellere stoppe her inden vi kører helt af sporet.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)