Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mode-webshop og tøj-agentur samtidig?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der noget i vejen for både at have en webshop, som sælger tøj og et agentur på et tøjmærke?

Jeg spørger, fordi jeg har fået en henvendelse om at finde en agenturholder for et nyt spændende tøjmærke, og overvejede i den forbindelse om den sammensætning kan være interessant.

Derfor: har du en tøj-webshop og kunne du tænke dig et agentur, er der her en mulighed.

Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:39

Indkøberen/Fokus:

Er der noget i vejen for både at have en webshop, som sælger tøj og et agentur på et tøjmærke?

Jeg spørger, fordi jeg har fået en henvendelse om at finde en agenturholder for et nyt spændende tøjmærke, og overvejede i den forbindelse om den sammensætning kan være interessant.

Næ ik så længe, at du som agentur overholder de uskrevne spilleregler...

Dvs. sælger til vejl priser, ik kører unfair tilbud i forhold til forhandlerne, kører tilbud og udsalg samtidig/efter dine forhandlere mm...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:55

Det giver god mening. Tak for kommentaren.

Michael

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 13:57

Hej

Vi kunne godt tænke os at få det tøjagentur under forudsætning af at det er den kategori tøj som vi ønsker at sælge.

Ham der ønsker at være min partner kommer rundt til forskellige mésser fast 3 mdr om året kører han fra messe og  der vil blive rig mulighed for at vise tøjet frem.

Men ellers vil vi lave en webshop hvor vi sælger tøjet....

Preben

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 14:00

Fashion-Seller:

Næ ik så længe, at du som agentur overholder de uskrevne spilleregler...

Dvs. sælger til vejl priser, ik kører unfair tilbud i forhold til forhandlerne, kører tilbud og udsalg samtidig/efter dine forhandlere mm...

Hej Fashion-seller. Jeg har stor respekt for din viden og erfaring og har selv fulgt dine indlæg med stor interesse..
Men dit indlæg denne gang gav mig et spørgsmål i hovedet.
Så vidt jeg husker, ifølge en artikkel jeg læster for nogle måneder siden, er de uskrevne spilleregler ikke så uskrevne alligevel. Jeg synes jeg har hørt noget om at det er ulovligt at sætte sine priser i forhold til andre forhandlere og kører tilbud efter andre forhandlere. Husker jeg rigtigt, eller er dette lovligt?

Håber du kan svare på dette.

Mvh
Steffen

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffen Petersen:

Hej Fashion-seller. Jeg har stor respekt for din viden og erfaring og har selv fulgt dine indlæg med stor interesse..
Men dit indlæg denne gang gav mig et spørgsmål i hovedet.
Så vidt jeg husker, ifølge en artikkel jeg læster for nogle måneder siden, er de uskrevne spilleregler ikke så uskrevne alligevel. Jeg synes jeg har hørt noget om at det er ulovligt at sætte sine priser i forhold til andre forhandlere og kører tilbud efter andre forhandlere. Husker jeg rigtigt, eller er dette lovligt?

Ja det er ulovligt, men kig dig om i detailbranchen, og du vil se det foregår hele tiden!

Når du som mærke sælger varer til butikkerne, så er du nødtil at "slikke dem i røven"... Er butikken utilfreds, så køber de varer et andet sted. Og der skal ik mange utilfredse butikker til, før der opstår mere eller mindre desperate problemer for et mærke...

Og det er værd at bemærke, at brænder et mærke broen til en butik, fordi de dumper priserne online på deres egen online shop, så er resultatet bare, at det kræver sindsyg meget arbejde at komme ind igen...

Når det er sagt, så er det også altid de "vigtigste" modebutikker, som først bakker ud. Dvs du risikere, som mærke at alle de strategisk vigtige butikker ik gider forhandle dine varer, fordi du dumper priserne online...

Husk også på, at hverken mærket eller butikken har en interesse i lave priser. Det er = lav profit, og det gider de heller ik...

Så fakta er bare skrevne som uskrevne, at sådan foregår detailbranchen, og at man som mærke er nødtil at tænke som en butik, hvis man altså agter at få succes...

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 14:25

Godt svar Fashion.
Jeg har fået stillet min nysgerrighed samt fået lidt mere viden.

Mvh
steffen

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:29

Steffen Petersen:

Godt svar Fashion.
Jeg har fået stillet min nysgerrighed samt fået lidt mere viden.

Som leverandør afhænger du jo af dine kunders succes... Hvilket alt for mange mærker i starten glemmer! De tror de ejer det hele, og vupti så vælter korthuset, når den ene kunde efter den anden skrider...

Derfor kan man ligeså godt starte med, at tænke som sine kunde, og lave tiltag som man selv som kunde ville elske...

Og det er uanset branche. Tøj, isenkram, elektronik, kosmetik, legetøj, sex legetøj, accessories osv...

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 14:41

Fashion-Seller:

Derfor kan man ligeså godt starte med, at tænke som sine kunde, og lave tiltag som man selv som kunde ville elske...

Og det er uanset branche. Tøj, isenkram, elektronik, kosmetik, legetøj, sex legetøj, accessories osv...

Det kan jeg kun give dig ret i:
Selv tilbyder jeg kunderne den service at alt er uforpligtigende indtil de har bestemt sig for hvilket produkt/virksomhed de vil vælge. Når alt så er på plads skrives der kontrakt. Jeg tilbyder mine fulde service og min tid, på at potentielle kunder føler sig sikre og forstår alle aspekter af omkostninger og konsekvenser ved import/eksport fra/til Kina. Så alt det arbejde jeg laver indtil kontraten er skrevet, er jo sådan set gratis arbejde, da klienterne til hver en tid, kan hoppe fra. Jeg har dog ikke prøvet at miste en klient endnu, og har kun modtaget positiv feed-back på min måde at køre mit firma på.

Kunder (virksomhed eller privat) er nogle grådige djævle, der tænker på deres eget og virksomhedens bedste. Så hvis man som service virksomhed skal kunne vinde en andel af markedet, må man indfinde sig med at alt ikke kan gå efter ens eget hoved. Flexibilitet og tålmodighed er en dyd når man skal fange kunder. Når man så selv står som kunde, kan man jo så vælge om man vil følge strømmen af døde fisk, eller vende sine kundeerfaringer til noget positivt og gøre arbejdet lidt sjovere for den virksomhed man nu søger hjælp hos. heh

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 18:20

Indkøberen/Fokus:

Hej

Derfor: har du en tøj-webshop og kunne du tænke dig et agentur, er der her en mulighed.

Michael

Hej

Jeg har lige modtaget en mail fra trådstarter at han vil have  5000 i konsulentydelse  hvis jeg overtager agenturet selvom det ikke er mig der har bedt dig om hjælp?

Preben

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)