Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed og titel

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte på - jer der har en enkeltmandsvirksomed - hvad kalder i jer (titel)? indehaver? Og hvad på engelsk?

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 09:59

Hej.

Den korrekte titel er "Direktør", men man kan jo kalde sig hvad som helst.

På engelsk er der også frit slag. Jeg tror de fleste vælger en titel efter hvordan de ønsker at blive opfattet af de kunder/samarbejdspartnere de henvender sig til.

Mvh.

Ditbrugtmarked

Fra Vig
Tilmeldt 15. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Fra  e-moms ApS Skrevet kl. 13:51

Jeg har tidligere brugt betegnelsen Ejer / Owner når det gælder enkeltmandsvirksomheder.

Med venlig hilsen

Sean

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:02

Jeg bruger også titlen Indehaver og Owner.

Jeg har set mange, der straks efter modtagelsen af CVR nummeret til deres enkeltmandsvirksomhed udnævner sig selv til Direktør eller CEO.
Der er efter min personlige mening en overdreven titel, hvis man "kun" er sig selv. Skype-Smile.

Direktør bliver man vel, hvis firmaet skifter til ApS, A/S eller SMBA., eller hvis man ansætter personale i sin virksomhed,

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 14:03

Adm. direktør. Det er fordi, at jeg havde en teknisk- og en salgsdirektør tilknyttet. Ellers så bare direktør. 

Jeg har før overvejet at kalde mig "Direktøren - for det hele" da jeg var alene, og selvom det passede, var det en anelse for useriøst :D

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12888
Skrevet kl. 14:05

Direktør vil være det normale på dansk.  

Men i nogle sammenhænge kunne det måske være bedre at kalde sig ejer ( enhver kan jo blive direktør)

På Engelsk

Mindre virksomhed: Manager 

I stor virksomhed:  general manager,  director, managing direktor, CEO.

Så lyder den Amarikanske version bedre:  President. 

Jeg har set mange ejere / direktører for selv for små firmaer der kalder sig President.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:52

Peter:

Jeg tænkte på - jer der har en enkeltmandsvirksomed - hvad kalder i jer (titel)? indehaver? Og hvad på engelsk?

Telefonpasser, rengøringsassistent, programmør, sælger, indkøber, administrator, webmaster, sekretær - you name it. Det afhænger af hvad du er igang med ;o)

Meeen seriøst - så vil jeg mene at indehaver eller ejer er det mest passende på dansk (owner på engelsk).

Jeg mener det er til grin at kalde sig direktør i en enkeltmandsvirksomhed- det passer sig bedre for selskaber der har en direktion.

mvh

Jan

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 21:54

Technocowboy:

Jeg mener det er til grin at kalde sig direktør i en enkeltmandsvirksomhed- det passer sig bedre for selskaber er har en direktion.

mvh

Jan

Husk lige, at der godt kan være en stor håndfuld ansatte, selvom en virksomhed er registreret som en enkeltmandsvirksomhed. Bare lige for god ordens skyld :-) Så er "Direktør" vel ganske berettiget?

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 21:55

Jeg gør alt hvad jeg kan for at undgå at kalde mig for noget som helst - så jeg har ikke titel på mine visitkort.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12888
Skrevet kl. 22:03

Mattias Skovhøj:
Jeg gør alt hvad jeg kan for at undgå at kalde mig for noget som helst - så jeg har ikke titel på mine visitkort.

Har man med udlandet at gøre vil det virke meget ueriøst ikke at skrive sin titel.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)