hvis jeg nu har planer om at gennemføre to forretningskoncepter, der overhovedet ikke hænger sammen, skal man så oprette to forskellige virksomheder eller kører man det bare over en virksomhed?
Lyder måske som et dumt spørgsmål, men jeg ved det seriøst ikke.
/Lars
Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.
hvis jeg nu har planer om at gennemføre to forretningskoncepter, der overhovedet ikke hænger sammen, skal man så oprette to forskellige virksomheder eller kører man det bare over en virksomhed?
Lyder måske som et dumt spørgsmål, men jeg ved det seriøst ikke.
/Lars
Hej Lars
Du kan/skal som enkeltmandsfirma køre det i samme firma, men hvis de er så forskellige, bør du formentlig få en delregistrering af firmaet hos SKAT, således det er muligt at opgøre de enkelte virksomheders over-/underskud isoleret.
SKAT kan have fokus på, at en overskudsvirksomhed i realiteten ikke dækker over en underskudsvirksomhed. Derfor er det tilrådeligt at få udført din bogføring som afdelingsopdelt. Dette vil også hjælpe dig med en løbende vurdering af de enkelte dele af virksomheden.
Jeg mener ikke det burde være noge problem i at køre det over en virksomhed. Men er det nemmeste ikke bare at kontakte erhvervs og selskabsstyrelsen. Det tager 10 min og du får et langt mere kvalificeret svar.
Du kan sagtens køre det i samme virksomhed. Du skal så lave en delregistrering hos skat, og have seperat regnskab.
Seperat regnskab er ikke et krav, men du kan ligeså godt få lavet tingene på den rigtige måde fra starten, da det ellers bliver meget uoverskueligt når dine aktiviteter stiger.