Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla installations problemer - hjælp mig ...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er igang med at lege lidt med Joomla, vil gerne lege lidt med dette program og forhåbenligt lærer en masse og til sidst stå med en flot hjemmeside.

Jeg har dog lidt problemer med selve installationen af Joomla på min hjemmeside, i pre-installations kontrollen er der mange røde "lamper" der lyser. - Er der nogen der kan hjælpe??

Hvis i sidder ligesom mig og ikke er trætte, så ville det være super hvis du evt. kunne hjælpe over msn?

Håber der stadig er nogle friske personer derude med styr på Joomla :)

Bendtsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:25

PM sendt :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 01:10

Hvilke parametre 'lyser' rødt?

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 14:25
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Du bør beskrive fejlene og hvis du ikke har styr på Joomla, var det måske en idé at betale dig ud af installationen.

Der går nok noget tid inden du havner her :

http://www.allfacebookgames.dk/

/Mogens

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 14:32
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 14:32
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 14:34

Hej Bendtsen

Hvis lamperne lyser rødt under preinstallationen skyldes det problemer i konfigurationen hos din webhost. Hvilke parametre er ikke opfyldt?

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 14:49

Som andre har skrevet, skyldes det forskellige php-parametre der ikke er indstillet korrekt. Safe-mode er en klassiker. Joomla kræver som udgangspunkt safe-mode off, men mange hosts har det on, og tillader ikke at man slår det fra. Det kan dog godt lade sig gøre at køre Joomla med safe-mode on, men så bliver det lidt mere teknisk, og det lyder ikke umiddelbart som om det er det du er ude efter. I fald din host har safe-mode on, og ikke kan slå det fra, kan du overveje at skifte.

Andre parametre kan f.eks. være register globals og display errors. Disse kan du i flere tilfælde selv styre, f.eks. gennem en .htaccess fil, som uploades til din webrod. Det kræver dog at din host giver dig mulighed for at overskrive deres predefinerede indstillinger i web-serveren (jeg går ud fra at det er apache..).

linjerne bliver noget i stil med:

php_flag display_errors off

php_flag register_globals on

Håber det hjalp dig lidt på vej. Ellers må du nok kigge dig om efter en venlig sjæl der vil hjælpe dig med at installere :-) Hos nogle webhosts kan du få hjælp til det som en del af prisen. Typisk via en såkaldt one-click-installer, der selv sætter det op for dig.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)