Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Resultater med engodsag.dk

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

jeg overvejer at tilmelde mig "engodsag.dk" efter at have modtaget markedsføringsmateriale derfra...

Er der nogen der har erfaring for, at det har givet et øget salg at være medlem...?? Hvis det ikke giver øget salg, er der jo heller ikke noget til organisationerne, og så er det jo ligemeget...

Med venlig hilsen

Henrik

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 12:36
Dato: 07-01-2007 12:23:57 Forfatter:Herreure.dk
Hej,

jeg overvejer at tilmelde mig ''engodsag.dk'' efter at have modtaget markedsføringsmateriale derfra...

Er der nogen der har erfaring for, at det har givet et øget salg at være medlem...?? Hvis det ikke giver øget salg, er der jo heller ikke noget til organisationerne, og så er det jo ligemeget...

Med venlig hilsen

Henrik

Det koster dig ikke noget at være med. udover den tid du bruger på at udfylde kontrakten. Du betaler jo kun procenter af det salg engodsag.dk giver dig.

sådan har jeg ihvertfald forstået det.

Men Jonathan Løw / engodsag.dk er jo heninde på amino, så han kan nok fortælle dig lidt mere om det.

Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:42
Jeg har skrevet til Jonathan, men jeg har ikke fået svar endnu.

Jeg har også forstået, at det ikke koster mig noget, og hvis det er rigtigt er der jo kun fordele forbundet med det: man støtter en trængende organisation og ens forretning bliver markedsført... Win/win situation...

Men jeg vil alligevel gerne høre fra nogen, som har erfaringer...

Mvh

Henrik

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 13:03
Som jeg har forstået det:

Du accepterer at give X % af dit salg til engodsag/velgørenhed, hvis kunden har programmet installeret.

- Hvis du står opført inde på deres hjemmeside, og en person finder dig dér, for derefter at købe, har du et mersalg.
- Hvis en af dine eksisterende kunder installerer programmet, og fortsætter med at købe hos dig, mister du penge, da du nu skal give den aftalte X % til engodsag/velgørenhed.
- Hvis en person installerer programmet, og senere finder dig på anden måde (end via engodsag), og vælger at købe hos dig, skal du som jeg har opfattet det, også aflevere den aftalte X % til engodsag/velgørenhed.

Det er de to sidste punkter jeg ikke kan lide ved programmet. Spørgsmålet er så om du tjener mere ved at være i programmet, end du mister, det kan kun du afgøre, da du kender din forretning og dine kunder bedst.

Hvis du vil støtte velgørenhed, ville jeg personligt give X % af mit overskud til velgørenhed. Fordelen herved er, at hele det skænkede beløb havner hos hjælpeorgansationen. det gør den ikke i engodsags tilfælde, her skal de (selvfølgelig) have en %-del af beløbet. Jeg mener at det ligger omkring 20-25%. De penge kan efter min mening ligeså godt komme de trængende til hjælp.
Hvis du vælger dén metode, kan du slå på det rent markedsføringsmæssigt.

Eks.: For hver krone du køber for, går der XX øre til eks. Tibet Charity

Hvis du vælger at benytte engodsag, så fortæl endelig om dine erfaringer... Det vil være spændende at høre hvordan det gik.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 13:10
EnGodSag.dk er vel typisk for den slags internetmarketing. De starter gratis, med at tilbyde en service, og får lokket en masse med på ideen. Når der så er tilstrækkelig, med gratister (her 400-500) begynder de at tage penge for servicen. 250 kr. for 3 måneder. (Og det beløb bliver nok ikke mindre). De har nu råd til at miste 30-40 % af deres kunder, og saa samtidig, kunne dokumentere deres egen eksistensberettigelse, da de jo fortsat stadig har kunder i folden. Her har du dog den fordel at du samtidig støtter en god sag, og det luner vel lidt om hjertet. Man skal dog lige huske at udregne den mindre avance man har på sine produkter. Hos nogen er det selvfølgelig småting, men fx IT udstyr vil nok have det lidt sværere at kunne være med, end ham der sælger kunst.

Man ville mene at hvis de genererede nok salg, så kunne det fortsat være gratis, og det er det jo ikke.

Prøv det, her kan du da prøve noget billigt. Du skal nok møde nogen på din vej, der ikke er så fleksiple ang. pris som www.EnGodSag.dk er

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12
Dato: 07-01-2007 12:36:00
Forfatter: magle

Det koster dig ikke noget at være med. udover den tid du bruger på at udfylde kontrakten. Du betaler jo kun procenter af det salg engodsag.dk giver dig.

sådan har jeg ihvertfald forstået det.

Ved godt jeg er lidt negativ, men kan ikke undgå at tænke på, at man jo ikke kun betaler for de kunder som EnGodSag skaffer men alle de kunder som handler ved dig og har DetGodeProgram installeret - uanset om de fandt dig via Google og ville have handlet ved dig alligevel. Ved et almindelig affiliatprogram placere man jo cookien på brugerens computer, når de klikke sig videre fra partner websiden. Her placere man nærmest en lang række permanente cookies på brugerens computer, selvom de ikke har klikket sig videre fra partnersiden.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:15
Nu fik jeg ikke set Dimitris indlæg før jeg skrev, men det fanger meget godt mine betænkligheder. Jeg forstår dog ikke Dimseduts bekymring... de tager vel penge allerede nu, så de behøver ikke indføre et fast gebyr i stedet for den nuværende provisionsmodel?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 15:56
Jeg kan godt se hvor i vil hen, jeg havde lige glem alt om det "gode" program. Det er forresten også derfor jeg ikke er hos en god sag, vil ikke betale til noget jeg ikke får direkte afkast af.

det er jo dårlig købmandsskab

PS. ved i om man kan vælge at donere 0.2%  eller sådan noget i den stil. eller skal man op over 1%
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 16:11
Dato: 07-01-2007 15:55:45 Forfatter: magle
Jeg kan godt se hvor i vil hen, jeg havde lige glem alt om det ''gode'' program. Det er forresten også derfor jeg ikke er hos en god sag, vil ikke betale til noget jeg ikke får direkte afkast af.

Det er jo en holdning. Personligt synes jeg det er et godt program. At du ikke får direkte afkast af velgørenhed, synes jeg er logik, så det skulle helst ikke være derfor du vælger at gå med til det... Jeg benytter selv programmet (som forbruger). Og rent faktisk har det også en positiv virkning på mig som forbruger, at shoppen jeg handler ved støtter velgørenhed. Så ikke nok med at jeg får det jeg betaler for, så støtter jeg samtidig. Det giver mig lyst til a thandle samme sted igen, da det giver mig to ting på én gang. Det jeg betaler for og det jeg ikke betaler for (direkte), men altid ligger mig tungt på sinde, når jeg ser reklamer for velgørende fonde...

Så direkte giver det ikke afkast, men er der flere af samme dovne, men sentimentale kaliber derude, som mig, så har I faste kunder, hvis Jeres service ellers er i top samtidig.

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 16:18
Dato: 07-01-2007 16:11:26 Forfatter: Marcel Fuursted
Dato: 07-01-2007 15:55:45 Forfatter: magle
Jeg kan godt se hvor i vil hen, jeg havde lige glem alt om det ''gode'' program. Det er forresten også derfor jeg ikke er hos en god sag, vil ikke betale til noget jeg ikke får direkte afkast af.

Det er jo en holdning. Personligt synes jeg det er et godt program. At du ikke får direkte afkast af velgørenhed, synes jeg er logik, så det skulle helst ikke være derfor du vælger at gå med til det... Jeg benytter selv programmet (som forbruger). Og rent faktisk har det også en positiv virkning på mig som forbruger, at shoppen jeg handler ved støtter velgørenhed. Så ikke nok med at jeg får det jeg betaler for, så støtter jeg samtidig. Det giver mig lyst til a thandle samme sted igen, da det giver mig to ting på én gang. Det jeg betaler for og det jeg ikke betaler for (direkte), men altid ligger mig tungt på sinde, når jeg ser reklamer for velgørende fonde...

Så direkte giver det ikke afkast, men er der flere af samme dovne, men sentimentale kaliber derude, som mig, så har I faste kunder, hvis Jeres service ellers er i top samtidig.

Jeg tror bare på at hvis jeg giver mine kunder valget mellem at få 5% kontakt rabat, eller støtte en god sag, ja så ved jeg godt hvad de fleste vil vælge, og samtidig tror jeg også at flere af mine besøgende ville købe, hvis de fik 5% rabat  i forhold til andre steder.

Hvis det var fordi at jeg ønskede at støtte velgørenhed, så ville det bedste da være at bruge Dimitri''s model. Så er der jo ikke noget 3 led som skal tjene.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)