Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS tryner iværksætter

Side 3 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det ellers bare med at gå i gang med at finde interessante domæner, I gerne vil købe for 100 kr. Jeg kunne da godt se en fodboldfan være interesseret i fodboldvm.dk. Vidste ikke, at PBS drev virksomhed på det felt også. Hvad mon FIFA siger til det..........

Nedenstående domæner er registreret af PBS A/S, PBS Danmark A/S, PBS Finans A/S, PBS Holding A/S og PBS International A/S.

automatiskebetalinger.dk
automatiske-betalinger.dk
betaling.dk
betalingservice.dk
betalingsloesning.dk
betalingslosning.dk
betalingsservice.dk
betalingsservice-plus.dk
betalingsserviceweb.dk
betalingsservice-web.dk
betalingssuite.dk
chipkort.dk
coinclick.dk
contentbilling.dk
currens.dk
dankort.dk
dankortforretning.dk
dankort-forretning.dk
dankortnet.dk
dankort-net.dk
danmoent.dk
danmont.dk
detnemmesteiverden.dk
dkkort.dk
edankort.dk
e-dankort.dk
edankortspil.dk
efaktura.dk
e-faktura.dk
efakturaforhandler.dk
efakturaprint.dk
elektroniskindbetalingskort.dk
elektronisk-indbetalingskort.dk
erhvervsbetalinger.dk
fodboldvm.dk
guldkort.dk
kortbetalinger.dk
kortboks.dk
kortbox.dk
kort-e-nyt.dk
leverandoerservice.dk
leverandørservice.dk
maestro.dk
m-betalinger.dk
medsendbilag.dk
medsend-bilag.dk
millionaerkonto.dk
mobil-betaling.dk
mobilepayment.dk
mstestgroup.dk
n3mid.dk
netbuketten.dk
netfaktura.dk
net-faktura.dk
net-id.dk
nytdankort.dk
nyt-dankort.dk
opkraevning.dk
opkraevninger.dk
opkrævning.dk
opkrævninger.dk
opkrævningsservice.dk
overfoerselsservice.dk
pay-attention.dk
paymentbusinessservices.dk
payment-business-services.dk
payments.dk
paymentsuite.dk
pbs.dk
pbs2.dk
pbsas.dk
pbs-bestyrelse.dk
pbscyclingnetwork.dk
pbserhverv.dk
pbs-erhverv.dk
pbs-indberetning.dk
pbsint.dk
pbsinternational.dk
pbs-international.dk
pbsmobilbetaling.dk
pbsnet.dk
pbs-nordic.dk
pbspayments.dk
pbs-payments.dk
pbspdks.dk
pbsterminal.dk
pbsterminaler.dk
pbstest.dk
pdks.dk
pengeinstitutternesbetalingssystemer.dk
pinkode.dk
standardcheck.dk
telesec.dk
tilmeld-pay-attention.dk
visacard.dk
visadankort.dk
visaelectron.dk
visa-electron.dk
visa-kort.dk

 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

det liner næsten at de køber domainer med henblik på vider salg. er det lovligt ;) hæ hæ mun dog.... men det er da sygt mange domainer for at fange folk der alige vel godt ved at der kun er et sted at hendvende sig :(

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad os se om Domæne Klagenævnet vil gentage de fejl-dømmelser de har gjort tidligere.

Jeg håber virkelig at Domæne Klagenævnet har lært af deres tidligere fejltagelser.

Det kan ikke passe, at man bare kan "stjæle" en andens ejendom, hvis man bare har økonomi og magt nok.

Det er sager som det her, der viser, at domæne registranter har brug for en forening, der varetager deres interesser. Foreningen af Danske Domæneregistranter blev godt nok stiftet i 2008, registrant.dk, i forbindelse med udbuddet af .dk administrationen. Men det sidste man har hørt fra dem var i dec. 2008. Som en side bemærkning kan fortælles at Foreningen af Danske Domæneregistranter har været mistænkt for at være lobby-forening for dotDK, der på det tidspunkt faktisk fik mulighed for at vinde udbuddet, hvis de kunne bevise opbakning og tillid fra "internetsamfundet", det er som bekendt ikke sket og DK-Hostmaster er stadig administrator for .dk-domæner. Det er interessant, at tidspunktet fra man ikke har hørt noget fra den såkaldte forening for domæneregistranter passer så fint med at dotDK tabte udbuddet. Smile hmm.... 

Det vi har brug for er en aktiv forening, der yder advokathjælp og støtte når sådanne sager, som Robin linker til, opstår. Foreningen skal deltage aktivt i debatter, paneler og diverse andre fora, hvor .dk-domæner er emnet.

Stick out tongue Domæner ligger mig meget i sinde og specielt "de små" domæneregistranters rettigheder, som gang på gang bliver tromlet ned, fordi de ikke har den fornødne kendskab til deres rettigheder eller overskud og kræfter til at kæmpe imod de store virksomheder. Så hvis der ikke eksisterer sådan en forening, når jeg er færdig med mit nuværende projekt, tror jeg sgu' at jeg vil danne en rigtig forening, der i virkeligheden varetager domæneregistranters rettigheder.

Big Smile Men jeg ville da håbe, at personer som Kristian Holte fra Simply Law, der lyder til at ha' stor kendskab og viden vedrørende domæner, får stiftet sådan en forening. Han ser ud til at være én, der ville være godt at ha' med i forenings bestyrelse. Han har min støtte ihvertfald. Smile

Held og lykke til Sten med sagen.

Kommer snart...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:

Jeg håber virkelig at Domæne Klagenævnet har lært af deres tidligere fejltagelser.

Det kan ikke passe, at man bare kan "stjæle" en andens ejendom, hvis man bare har økonomi og magt nok.

Hvis han mister nets.dk til pbs, så kan det godt betyde starten på enden på .dk - for så har INGEN deres domænenavn sikkert. De andre domænenavne blev mistet fordi der ikke var indhold (på www) på dem. Her har han haft en hjemmeside kørende på domænet siden 2000.

Der mangler konkrete regler for hvornår et domænenavn kan tages af andre. 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg giver gerne 500,- kr til Sten´s nye advokat der kan tage kampen op mod PBS.

Det er godt nok ud over alle grænser, den frækhed de lægger for dagen, samt at gøre grin med en mand der forsøger at være egen herre, ved at tilbyde sølle 100,-kr - total tl grin.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

tænkstort:

Jeg håber virkelig at Domæne Klagenævnet har lært af deres tidligere fejltagelser.

Det kan ikke passe, at man bare kan "stjæle" en andens ejendom, hvis man bare har økonomi og magt nok.

Hvis han mister nets.dk til pbs, så kan det godt betyde starten på enden på .dk - for så har INGEN deres domænenavn sikkert. De andre domænenavne blev mistet fordi der ikke var indhold (på www) på dem. Her har han haft en hjemmeside kørende på domænet siden 2000.

Der mangler konkrete regler for hvornår et domænenavn kan tages af andre. 

 

Det ser ud til at du har glemt orango- og eof-sagerne, Niels. Smile

Kommer snart...

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Simply Law:

Lidt juridisk input:

PBS har danske varemærkeregistreringer fra 2007, både figur- og ordmærke, på "nets". PBS har også en ansøgning om EU-figurmærke, der stadig er under behandling.

Så vidt jeg kunne se på en hurtig søgning har PBS dog ikke et EU-ordmærke for "nets".

Det kan være, at PBS har tænkt sig at gøre de varemærkerettigheder gældende i kampen om domænet.

Så vidt jeg kan se er nets.dk dog blevet brugt siden 2000. Der er lidt huller i archive.org (2008 og 2009) og jeg kan ikke uden flere oplysninger vurdere om brugen er blevet genoptaget for nylig.

Men på baggrund af den information, der er tilgængelig, skulle der i hvert fald være en chance for vinde en eventuel sag i Klagenævnet for Domænenavne.

Hvis sagen nogensinde skulle komme så langt. En sådan sag medfører dels advokatomkostninger, dels dårlig PR (tænk bare på den her tråd kombineret med Aminos styrke i søgemaskinerne).

Derfor er det vel ikke utænkeligt, at PBS kommer på banen med et attraktivt bud. 

For mig at se er et afgoerende spoergsmaal hvilke indhold der var paa siden da pbs foerste gang proevede at koebe den.  Sidste version jeg kunne finde paa archive er fra 2008 og indeholdt bare et billed hvor der stod nets.dk. Hvis det ogsaa var indholdet da pbs proevede at koebe siden taber han helt sikkert det domain da det ikke kan anses som vaerende i brug.

Men hvis siden faktisk indholdt det som nets.dk indeholder nu, nemlig websitet for nets webdesign saa burde han vel ogsaa have en vaesentlig interesse i siden og dermed have en god mulighed for at vinde.  Er der nogle andre end archive.org som gemmer websites saa man har en mulighed for at se sitet fra dengang?

ps: Jeg proevede at slaa nets.dk op paa siden for domaene klager men den fandt ikke noget, saa det er vist desvaere ikke muligt at foelge sager foer de er afsluttet.

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Martin T: Et andet spørgsmål er også hvor lang tids "inaktivitet" der skal til før, at man kan sige at domænet ikke er i brug og opgivet.

Hvis man fx har haft brug i 6 år har man så lov til at "ligge stille" i 2 år? Jeg har ikke selv svaret, men det kan blive en central problemstilling alt efter hvordan sagens facts ser ud.

Derudover ved jeg ikke om PBS overhovedet har klaget til Nævnet endnu eller om parterne forhandler. Er der nogen, der har mere info her?

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

PBS kendte godt til nets.dk-ejer inden navneskift

 

http://www.computerworld.dk/art/101283?a=na&i=1

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Simply Law:

@ Martin T: Et andet spørgsmål er også hvor lang tids "inaktivitet" der skal til før, at man kan sige at domænet ikke er i brug og opgivet.

Hvis man fx har haft brug i 6 år har man så lov til at "ligge stille" i 2 år? Jeg har ikke selv svaret, men det kan blive en central problemstilling alt efter hvordan sagens facts ser ud.

Derudover ved jeg ikke om PBS overhovedet har klaget til Nævnet endnu eller om parterne forhandler. Er der nogen, der har mere info her?

Der var en artikel der sagde at pbs ikke ville kommentere fordi der "laa en klage til domane klage naevnet" saa jeg gaar udfra at de allerede har klaget og nu afventer resultatet.

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Side 3 ud af 7 (67 indlæg)