Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interview eller annonce?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg blev før lige før jul kontaktet af magasignet Erhvervs Focus. Damen ville vide om jeg kunne være interesseret i at blive interviewet til deres blad? Jeg var faktisk betænkelig med det samme, og spurgte hvad dette dog skulle omhandle. Hun svarer herefter at det skulle handle om min virksomhed og ellers var jeg frit stillet...

Dette lød fornuftigt i mine øre... nogen har interesse min virksomhed, plus jeg får gratis reklame? Jeg aftalte derfor en tid, hvor der skulle komme en og interviewe mig.

Da jeg af bitter erfaring ved, at det ikke altid er som det syntes, tænkte jeg at ville undersøge sagen lidt. Jeg ringede Erhvervs Focus op og spurgte lidt til deres koncept.

De lagde ikke skjul på det over hovedet. Der var tre moduler/prisklasser man kunne tilmelde sig, og dermed forskellige størrelser af "interviewer".

Jeg ville ikke være flabet, men jeg tænkte dog på at spørge, hvornår de havde tænkt sig at oplyse mig om det. Herefter aflyste jeg så min aftale, og sagde at jeg ikke var interesseret.

Jeg ville bare oplyse jer andre om at dette blad (som i øvrigt styres af et reklamebureauet Uponit Communication ApS) har en suspekt fremgangsmåde, til at sælge annonceplads. Og at det ikke drejer sig om et interview, men en annonce!!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:19
Lyder godt nok noget flabet. Så skal man afvise dem når de er kommet ind gennem døren... eller efter interviewet er gennemført. Det ville da sikkert blive en pæn træls diskussion. Flabede unger :)
Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 18:06
Den var da faktisk rigtig slem. Ja, den er da værre end dem, der ringer og foregiver at ville købe vores produkter.

Jeg havde ellers en sjov henvendelse i dag, og den har jeg ikke hørt før, men den var nem at gennemskue på ca. 15 sek.: Jeg havde efter deres udsagn haft en "optagelse" på prøve, og havde nu bestået deres test. Så er det jeg altid spørger: Koster det penge, og så kom svaret: Ja, en afgift på 1200 kroner.

Men tak for din advarsel for denne.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 00:49
Haha.. Jeg tror bare jeg havde sagt , "o.k.", var blevet interviewet til den store guldmedalje, og derefter kigger uuuunderligt på hende når hun spurgte om jeg ville købe pladsen..

Hmm..

Ej det rigtigt, det er satme en flabet måde at prøve at sælge på ! :P..

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 01:20
Vi blev også for noget tid siden ringet op af dem, og fik aftalt et møde.

Jeg tror ikke du var blevet interviewet på første møde, det blev vi ikke, han præsenterede bladet, fortalte lidt om læserskaren, og om hvlke muligheder man havde for at købe en artikel i deres blad.

Men ærlig talt troede vi også det var et rent interview da de ringede og aftalte et møde. Underlig måde at fremstille det på. Vi takkede nej tak til at købe en annonce, og undrede os lidt over at en sælger ville køre så langt bare for at fortælle os vi kunne købe en annonce i deres blad.

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 01:28
Dato: 05-01-2007 18:05:57 Forfatter: Lisbeth T. J.
Jeg havde ellers en sjov henvendelse i dag, og den har jeg ikke hørt før, men den var nem at gennemskue på ca. 15 sek.: Jeg havde efter deres udsagn haft en ''optagelse'' på prøve, og havde nu bestået deres test. Så er det jeg altid spørger: Koster det penge, og så kom svaret: Ja, en afgift på 1200 kroner.

Ja, den er stensikker hver gang. Spørg om det koster noget og tak så nej, så stopper diskusionen med det samme, istedet for at lytte til en sælger i 5-10 minutter, inden han kommer til prisen ...

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:43
Dato: 06-01-2007 01:20:24
Forfatter: Martin Tygsen

Men ærlig talt troede vi også det var et rent interview da de ringede og aftalte et møde. Underlig måde at fremstille det på. Vi takkede nej tak til at købe en annonce, og undrede os lidt over at en sælger ville køre så langt bare for at fortælle os vi kunne købe en annonce i deres blad.

Ja, utrolig at det kan betale sig.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 01:48
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:07
Dato: 6-1-2007 01:20:24   Forfatter: Martin Tygsen Jeg tror ikke du var blevet interviewet på første møde, det blev vi ikke, han præsenterede bladet, fortalte lidt om læserskaren, og om hvlke muligheder man havde for at købe en artikel i deres blad.

I telefonen var der kun tale om et interview og hvad det skulle handle om. Også da jeg aftaler hvornår interviewet skal finde sted. Så jeg havde ikke grund til at tro andet på dette tidspunkt.

Hovedsagen er at det ikke har noget med et interview at gøre. Det nærmeste er: Hjælp til udfærdigelse af annoncetekst. 

Jeg er ikke fan af at hænge folk ud og jeg ved ikke om dette er et enestående tilfælde for Erhvervs Focus. Men jeg syntes fremgangsmåde var meget forkert! Og jeg ønsker ikke andre iværksættere skal blive udsat for dette.

Ydeligere burde Erhvervs Focus oplyse hvem de er og hvad det præcist går ud på. Nemlig at det er et annoncekatalog og ikke et magasin. Men dette kendetegner jo annoncehajer rimelig godt. Altså at de ikke oplyser hele sandheden!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 11:10
Er helt enig med dig i at de griber det forkert an, for jeg kan egentlig godt se ideen med magasinet. For det er nærmest en artikel man betaler for, og det gør at magasinet er "reklamefri" set i forhold til de folk der læser det. Samt du kommer ud med en spændende historie uden folk tænker.. flere reklamer...

Hvis de bare præsenterede sig som et magasin hvor man kunne købe spalteplads til en artikel og ville ha et møde om hvordan og hvorledes, så synes jeg ikke man kan klantre dem for noget.

I den anden tråd jeg henviser til er der også nogle der er tilfredse kunder hos dem og har fået en del ud af deres magasin.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)