Har hidtil kørt med fortrykte fakturaer med indbetalingskort og betalingsid (type 71). Jeg overvejer et skift til egne printede fakturaer/PDF-filer, men vil gerne have betalingsid med, da der ofte forekommer beløb af samme størrelse. På min PC ligger der et par OCR-skrifter, men hvordan kan jeg vide/teste om de er OK? Er de bare det pr. definition eller er der specielle krav jeg skal være opmærksom på? Og hvad hvis jeg generer PDF-filer eks. ud fra et excel regneark? |
Hvordan ved jeg om min OCR-skrift dur?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
De krav der er til girokort er beskrevet i blankethåndbogen som du kan læse ((http://www.bgbank.dk/Link/BlankethaandbogenSamlet/$file/BlankethaandbogenSamlet.pdf) . Jeg mener at du kan få BGBank til at teste om dine girokort er læsebare. |
Jeg kan se, at de allerfleste af mine leverandører er gået over til blot at sætte indbetalingslinjen på fakturaen, og det er vi også selv. Eksempel fra en faktura vi har udskrvet (både fakturanr. og kundenummer fremgår heraf): +71<982110180286113+80505973< Denne linje kan blot indtastes i kundens netbank, eller den skulle med den rigtige OCR font kunne scannes ind på posthuset. Hvis du ønsker det, skal jeg nok prøve at tjekke, hvilken font vi bruger. |
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk
Er det den rigtige font du udskriver med, skal det være OK, forudsat at din printer kan udskrive den - Det er nemlig ikke alle som kan. Fonten hedder: TT0646Z_.TTF - OCR-B 10 Pitch BT (TrueType) |
/Anders Trans Sørensen, redWEB ApS, Tlf: 20 7371 20
I redWEB er vi eksperter i Joomla Webdesign.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)