Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er vigtigst for din droppingshipping aftale?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Vi er ved at åbne op for dropshipping, og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jer, hvad der er vigtigst, hvis I skulle åbne en webshop baseret på en dropshippingaftale. Pris, levering, bestilling, service - andet?

Med andre ord, hvilke punkter skal gælde, for at I vil benytte jer af en dropshippingaftale?

Jeg ser frem til besvarelserne!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:36

Sniger mig lige med på en lytter.. :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis man nu absolut gerne vil dropshippe, så skal ALT være på plads. Pris, levering, bestilling, service. indpakningskvalitet, vedlæg i pakken etc.

Hvorfor gå på kompromis?

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 20:01

Ja, selvfølgelig skal alt være på plads. :)

Men jeg tænker mere, hvad man ligger mest vægt på, m.h.t. detaljer. Er det f.eks. vigtigst for én, at bestillingerne kan ske automatisk, at den virksomhed der udbyder dropshipping kan stå for kundeservice eller at man kan få et brev med til kunden når kunden får sine varer.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:06

At firmaet ik bare laver dropshipping aftaler til højre og venstre, så jeg spilder min tid...

Forventer at levering, bestilling, service, pakning mm er standard, og ik noget man skal bruge tid på at forhandle på plads...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:03

Fashion-Seller:

At firmaet ik bare laver dropshipping aftaler til højre og venstre, så jeg spilder min tid...

Hvordan mener du?

At det skal være en ekslusiv aftale kun for dig, eller at den er begrænset til et vist antal?

Hvis jeg skulle starte en fropshipaftale, ville jeg naturligvis være interesseret i så mange kunder som muligt, da min avance ville være en del lavere end i det næste led. Derfor skal der også skubbes en del mere over disken, for at få en fornuftig forretning ud af det.

Det andet går jeg ud fra er en selvfølge.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:20

Hvis jeg skulle lave en dropshipping aftale, ville returnering og garanti være af afgørende betydning.

Som minimum ville jeg forlange at dropshipping aftalen skulle indeholde samme betingelser og regler som forbrugeren har via lovgivningen, så jeg som dropshipper ikke hænger på aben, hvis forbrugeren ønsker at benytte sig af deres lovgivningsmæssige rettigheder.

Derudover mulighed for eksklusiv rettigheder, hvis man nu bliver storkunde eller ønsker at betale sig til den eksklusive rettighed. Det kunne være at man får ene-retten til at sælge til et bestemt geografisk område eller bestemte kunder.

Og selvfølgelig

- at levering sker til tiden

- at bestilling sker automatisk

- at pakningen er af ordenligt kvalitet

- at man kan få ens eget udarbejdet brev med til kunden

- at returnering af varer er problemfrit

Held og lykke med forretningen.

Kommer snart...

Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:20

For mig ville de være vigtigt at det ikke bare blev shop n drop. Jeg vil stadig gerne have kontakt til kunderne og kunne yde en service, så folk har lyst til at komme igen.

Der er ikke meget ved at være købmand, hvis man ikke kan tage sig selv med ind ind i konceptet.

Håber det giver lidt mening.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:44

igang:

Hvordan mener du?

At det skal være en ekslusiv aftale kun for dig, eller at den er begrænset til et vist antal?

Ja self!!!

igang:

Hvis jeg skulle starte en fropshipaftale, ville jeg naturligvis være interesseret i så mange kunder som muligt, da min avance ville være en del lavere end i det næste led. Derfor skal der også skubbes en del mere over disken, for at få en fornuftig forretning ud af det.

Ja det er lige præcist sådan, at man ik laver succesfuld dropshipping... Det svare til at tisse i bukserne for at få varmen...
Prøv at tænkt en smule langsigtet. Du har 1000 kunder, som alle sælger de samme produkter. De slåsser om de samme kunder og eneste parameter er prisen...
Der går ik længe før, at de falder fra eller smadre prisen totalt på et produkt. Det betyder bare at du får svært ved at sætte prisen op efterfølgende...

Og hvis du som lagerførende virksomhed har en masse kunder, som ik tjener penge, så vil du blive overrasket over, hvor meget spild arbejde der er!
At oprette en dropshipping kunde, og få det til at køre nogenlunde kræver meget arbejde. Been there done that and WE NEVER DO IT AGAIN!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 07:23

Fashion-Seller:
Ja det er lige præcist sådan, at man ik laver succesfuld dropshipping... Det svare til at tisse i bukserne for at få varmen...

Cool. Det giver i hvert fald stof til eftertanke.

Vi har kun leget med nogle overordnede tanker om det, og kan godt se at det vil kræve en del arbejde, og lige præcis derfor skulle vi helst have afsat så mange produkter som muligt, hvis vi skulle dropshippe.

Jeg tror at det ender med at vi bruger din erfaring, og dropper ideen. Det ville alligevel også kun være en konkurrence til os selv, men bare med så lav avance at tiden og pengene nok er bedre givet ud, på at få udviklet og optimeret vores egen shop. Så kan vi nøjes med at sælge 3 - 5 gange mindre, og tjene det samme. Og have et lavere tidsforbrug.

Hvis vi ender med at tilbyde for mange muligheden for at købe tilbehør til en skarp pris, ville det sikkert også ende med så mange shops, at priserne ville blive presset derned, hvor der slet ikke ville være nogen fortjeneste til nogen. Ligesom med edbpriser. (edit: Hvad du også havde skrevet, hvis jeg havde læst ordentligt..)

Så tak for input til alle (selvom det ikke var min tråd :o) )

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)