Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender i det? (til designerne)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med et par sider i øjeblikket, og jeg har lagt mærke til et irriterende problem jeg åbenbart besidder. Jeg har utrolig svært ved at beslutte mig for et design. Jeg laver et design, og så går der et par dage, hvorefter jeg får en ny idé, eller lyst til at designe fra en ny vinkel. Det er meget frusterende ikke at kunne beslutte sig een gang for alle.

Det lyder måske som et luksus problem, men det er faktisk skide irriterende. Nogle der har prøvet noget lign?

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 08:27

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Yes sir!

Snakker kun for mig selv, og jo jeg har prøvet det før. Jeg er lidt af en perfektionist, og derfor er jeg altid utilfreds med mit arbejde, selv om jeg hører andet fra andre…

Op til flere gange har jeg prøvet at lave et design til mig selv, men i sidste øjeblik begynder jeg på et andet, fordi jeg synes bedre om den nye ide..

Nogle gange må man bare sætte en grænse for sig selv, ellers kan man bare blive ved i en uendelighed. 

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 08:28

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 <--- ved ikke lige hvor den kom fra..

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 08:29

Jeg har nemlig også prøvet at stoppe op, og så begynde forfra med en ny idé - hvad pokker er det for noget? Men du har ret i det med grænserne, ellers bliver man aldrig færdig!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:32

Jeg kender det alt for godt. 

Har førhen siddet og designet OG kodet flere hjemmesider og været tilfreds med resultatet. 2 dage senere, lavet det hele om igen.

For megen kreativitet kan ødelægge din fokus Stick out tongue

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 08:39

Ja, det er utrolig belastende.

Jeg har også været ude for, at jeg laver et design som jeg er super tilfreds med. Så går der et par måneder, og så synes jeg pludselig ikke det er godt nok. Det er vel ens udvikling som designer, men gid den kunne komme lidt hurtigere :)

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 08:43

Hej Mikael,

Jeg er godt nok ikke designer, men når jeg arbejder med et projekt, og har set det samme design i 14 dage, får jeg også lyst til at få det redesignet.

Jeg tror det er naturligt, så det handler vel om at holde fokus, og test flere designs når første projektet er oppe og kører.

Dbh

Morten.

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:50

Jeg kender det bestemt også.

Det er ikke så slemt når jeg laver til andre, for så er der en deadline som en naturlig stopper. Det kan godt være at efter kunden har modtaget designet, så synes man godt det kunne have været gjort bedre eller man kunne jo have gjort det på en anden måde.

Når man laver til en selv, så har man jo ikke den samme deadline at skulle overholder.... eller man tager den måske lidt afslappet. Men tror de fleste designer sidder med det problem ikke at kunne beslutte sig.

Design, layout & personlighed - www.sonnegrafisk.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 08:51

Ja, du har nok ret i at man kan se sig blind på sit design, hvilket jo også er derfor, at konstruktiv kritik er super. Jeg bliver også bedre og bedre til at holde fokus, og det går ikke ud over mine designs, så det er bare om at blive ved :) 

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 09:09

Jeg tror mange af os gør det forkert fra helt starten af, nemlig at starte ved computeren med 7000 idéer man gerne vil have ind på samme sted. Og når man så ser at tingene ikke fungere, så prøver man at arbejde sig videre. Nogle gange ender det super godt, andre går det bare mere i hårknude.

Jeg gør det - hvis det ikke er noget, der er lige til - at sætte mig ned med pen og papir og lave frimærke skitser. Her kan du faktisk lynhurtig se, om noget fungere eller ej. Jeg kan sagtens lave 20 frimærkeskitser og dem der virker bedst, går jeg så videre med på skærmen. Denne måde begrænser én på den gode måde og hjælper med at holde fokuset, for du har altid din skitse at vende tilbage til. Og ofte er det du lige får griflet ned med en kuglepen på et papir den bedste idé.

:-) Dorthe

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)